Opel Astra V - skrzynia automatyczna 6T45

17 Lis 2020, 19:01

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Przymierzam się do zakupu Opla Astry V z silnikiem 1.6 200KM. Z tego co wiem to silnik ten jest polecany z racji tylko minimalnie wyższego spalania niż w wersji 1.4 150KM (przy dużej różnicy w mocy) oraz z racji niższej awaryjności niż wersja 1.4 150KM. Jedyną kwestią, która budzi mój niepokój to skrzynia biegów, ponieważ chciałbym kupić automat. Z lektury forum wiem, że model skrzyni to 6T45. Z informacji, które pojawiają się w internecie wynika, że ta skrzynia ma nienajlepszą opinię i jest najczęściej trapiona przez pękający pierścień sprężyny zespołu sprzęgieł i ogólnie dość często ulega awarii. Z tego co udało mi się wyczytać to występowały różne generacje tej skrzyni a ta w Astrze to generacja druga albo nawet trzecia.? Stąd moje pytanie jak jest z trwałością tej skrzyni? Czy wspomniany problem z pękającym pierścieniem został już np. wyeliminowany w generacji, która występuje w Astrze V? Czy jest ona znacząco poprawiona w stosunku do wersji występującej w okolicach 2010r.? Czy wręcz przeciwnie trapią ją te same problemy co w innych skrzyniach 6T45 a koszty naprawy sięgają 10 tys złotych i często zdarzają się nawet przed osiągnięciem przebiegu na poziomie 100 tys km? Proszę o pomoc.
magnat43
Nowicjusz
 
Posty: 11

17 Lis 2020, 23:25

Skoro szukałes informacji w internecie i nie mogłeś nic znalezć to znak,ze z tymi skrzyniami nie jest tak zle,natomiast rzeczywiście pękały pierścienie w 6T40,w 80 % przypadkach przy przebiegach plus minus 200 tyś km.Musisz brać jedno po uwagę,pomijając pewne skrzynie,które po prostu sypią się nawet wtedy gdy obchodzisz się z nimi jak z jajkiem,czyli,sposób użytkowania skrzyni automatycznej,cykliczna wymiana oleju oraz powolne rozgrzewanie podczas jazdy początkowej,czyli pierwsze ok.20 km,czemu pękają materiały? Szok termiczny,musiała być jakaś przyczyna pękania pierścieni.Automat jest b.łatwo przegrzać,najcześciej stojąc w korku,dlatego po zakupie auta należy wyposażyć układ w dodatkową chłodnicę fluidu,wzrost trwałości skrzyni drastycznie sie zmienia,nalezy widząc korek stosować taki styl jazdy by bez przerwy jechać wolniutko(chłodzenie,smarowanie) a w przypadku dłuższego stania,czasami jest to nieuniknione lepiej silnik wyłączyć.Jeśli ktoś stoi w korku przez jakiś czas ,zwłaszcza latem,a potem nagle ,,decha,,to czy można się dziwić,ze jakiś pierścień pęknie?!Przegrzany do granic materiał oblany nagle chłodniejszym olejem z misy może pęknąć.To jak długo będziesz jeżdził bezawaryjnie automatem zależy od Ciebie,nic mi nie wiadomo by te skrzynie były takim badziewiem jaki był stosowany w pewnych modelach amerykańskich aut,b.mocnych,z tego co się orientuję,to problemy okropne trapią b.mocne modele aut,w tym wypadku silnik jest juz dosyć mocny,dodatkowa chłodnica oleju i śmigaj z głową.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Lis 2020, 00:00

Dzięki za wyjaśnienia. Czy jest zauważalna różnica między trwałością skrzyni 6T40, którą wymieniłeś a skrzynią 6T45, która jest w Astrze V? Ile kosztuje taka dodatkowa chłodnica oleju skrzyni automatycznej (wraz z montażem)?
magnat43
Nowicjusz
 
Posty: 11

18 Lis 2020, 00:21

Każda firma poprawia wadliwe elementy,dlatego nie sądze by nie stało się tak w tym przypadku,chłodnice,cena,od ok.120 zł,zobacz MAKTRANS,wystarczy napisać do nich jaką by polecali do tego modelu i tej skrzyni,są adaptery,założyć mozna samemu według instrukcji.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)