Opel calibra 2.0,nadmierne-spalanie

16 Gru 2009, 17:21

Witam. Moim problemem jest nadmierne spalanie benzyny(opel calibra 2.0 8v rocznik 1994). Chodziłem do różnych osób ale nikt nie był w stanie mi pomóc. Ostatnie tankowanie wyszło 33 litry a przejechałem 138km czyli ponad 20 litrów na 100. Przy czym ani razu nie dałem więcej niż 2500 tyś Obr/min. Jeżdżę spokojnie przedewszystkim w mieście do pracy itd. Ogólnie samochód chodzi dobrze niema widocznych wycieków. Gdyby ktoś mógł doradzić w czym może tkwić problem byłbym wdzięczny. Z góry dziękuje :smile:
jawa85
Nowicjusz

Miejscowość: rumia
  • 16 Gru 2009, 20:09

20l/100? troche dużo, ale obstawiam sonde lambde, a kody błędów sprawdzałeś?
    artj
    Początkujący

Miejscowość: Polska

16 Gru 2009, 21:05

Jestem laikem. Czy mógłbyś mi wytłumaczyć co masz na myśli odnośnie sprawdzania błędów? Z góry dziękuję za pomoc.
    jawa85
    Nowicjusz

16 Gru 2009, 21:18

Chodzi o podłączenie autka pod kompa koszt u mechanika myślę, że ok 50zł. Jak mechanik podepnie to wtedy wyskakują błędy co jest nie tak jak powinno.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

16 Gru 2009, 21:25

Bardzo Dziękuje, myślę że już dam sobię radę rozwiązać ten problem.
    jawa85
    Nowicjusz

16 Gru 2009, 21:57

Pod żaden komp samemu można sprawdzić kody, PrezesArtek nie mieszaj nikomu w głowie
    Tu masz opisane jak to zrobić, musisz się tylko zalogować, oczywiście za darmo
    http://www.calibra.pl/forum/viewthread.php?thread_id=14
    Jeżeli z czytasz kody to daj znać Tu, lub na tej stronce co podałem
    artj
    Początkujący

16 Gru 2009, 22:03

dzięki
    jawa85
    Nowicjusz

16 Gru 2009, 22:06

Na pisał, że jest laikiem dlatego od razu poradziłem do mechanika pod kompa podłączyć i mieć wszystko czarno na białym.