Opel Astra F 1992 r . + GAZ - Elektryka

18 Gru 2009, 17:15

Witam wszystkich !
Otóż mam problem z którym sam nie potrafię się uporać posiadam OPLA ASTRĘ 1.8 90KM 66KW + gaz , wyposażenie elektroniczne jest skromne a mianowicie :
-IMMOBILISER
-Centralny Zamek
-Wspomaganie kierownicy
Problem wygląda następująco , od pewnego czasu z samochodem zacząły dziać się dziwne rzeczy n.p jeden z kierunkowskazów (prawy) miga szybciej niż lewy , przy hamowaniu i włączonym kierunkowskazie , kierunkowskaz przestawał migać i palił się po puszczeniu hamulca oczywiście nożnego migał dalej (działo się tak z prawym i lewym kierunkowskazem) , do tego przy migającym kierunkowskazie migały też światła przeciwmgielne tylne których nie dało się wyłączyć , włącznik do świateł mijania po dociśnięciu go do deski sprawiał że podświetlenie zegarów przestawało działać . Nie działo się tak zawsze , samochód funkcjonował normalnie nawet z tymi usterkami , ale nadszedł dzień w którym coś się zepsuło , a mianowicie wstając rano po nagłym uderzeniu zimy zszedłem do samochodu i chciałem nim pojechać (gdzieś) i nagle spostrzegłem że moja instalacja gazowa nie działa ( nie wiem dokładnie jaka jest to instalacja mogę ją tylko opisać , gaz włączał przez wciśnięcie pedału gazu przy odpowiedniej tęp 90 stopni minimum port gazu wygląda mizernie 2 kontrolki jedna czerwona druga zielona i pod nimi przycisk wyłączający instalacje ) normalnie przy odpaleniu samochodu obie kontrolki gazu migają jednocześnie co świadczy o tym że samochód jest na benzynie po przełączeniu na gaz kontrolki się palą cały czas , teraz w moim samochodzie nie palą się żadne kontrolki gazu i nie mogę uruchomić instalacji dodam że instalacja ma 5 miesięcy myślałem że to gaz się zepsuł miałem już jechać do serwisu kiedy spostrzegłem że nie działają mi światła ( postojowe , mijania , długie (działają tylko na mignięcie ) , reszta jest ok . Aktualnie jestem umówiony z elektromechanikiem na poniedziałek do tego czasu wolałem napisać ten temat bo może ktoś miał coś podobnego i jest w stanie mi pomóc i uniknę naciągania na niepotrzebne naprawy . Dodam jeszcze że konsultując się z elektromechanikiem kazał mi kupić przełącznik kierunkowskazów , akurat miałem szczęście bo mój kolega ma taką samą astrę i przełożyliśmy przełącznik z jego do mojego samochodu i dalej jest to samo . Ale to nie jest jedyny problem mojego samochodu , samochód gaśnie mi przy zrzuceniu go na tzw luz ponieważ spadają obroty ( silniczek krokowy był wymieniany ) dzieje się to tylko przy dużych obrotach i dużych prędkościach i też nie zawsze dodam że delikatnie pali się kontrolka akumulatora i raz jest jaśniejsza raz ciemniejsza .
Dziękuje z góry tym co zechcą mi pomóc , pozdrawiam i czekam na odpowiedzi .
WaRaNzKoMoDo
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Olsztyn
  • 19 Gru 2009, 12:00

    Kolego na niedziałającą instalacje to najwięcej przyczyn to bezpieczniki... W instalacji gazowej bezpieczniki będą się znajdować w pobliżu reduktora (bynajmniej ja najczęściej takie spotykałem) tak jest u mnie. Też zostawiłem astre na noc co na gazie wjechałem do garażu a rano już nie działała. Przyczyną był bezpiecznik. Ale z resztą problemów to chyba musisz podjechać do elektryka bo masz chyba gdzieś jakieś zwarcie masą.
    pitbul455
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Miejscowość: Bukowno

    19 Gru 2009, 14:38

    Myślałem o bezpieczniku od gazu szukałem go , ale go znalazłem .
    Jak myślisz jakie koszta będę musiał ponieść u elektryka ?
    WaRaNzKoMoDo
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Olsztyn

    19 Gru 2009, 19:42

    Co do migających świateł wina leży w zardzewiałych kostkach tylnych świateł.Trzeba je oczyścić i popryskać np WD 40.Też mam Opla i znam temat.Jezeli delikatnie świeci się kontrolka ładowania akumulatora to do sprawdzenia naciąg paska klinowego,kabel masowy silnika z nadwoziem,jeśli nie pomoże zbadać miernikiem prąd ładowania na biegunach akumulatora,jeśli będzie zbyt niski sprawdzamy alternator
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554

    22 Gru 2009, 18:01

    Chciałem jeszcze dodać , że przy n.p najeżdżaniu na jakąś dziurę co powoduje wstrząs , zegar elektryczny znajdujący się nad radiem zapala się lub gasi (ogólnie nie działa). Czy może mieć to związek z tymi problemami które wcześniej wymieniałem ?
    WaRaNzKoMoDo
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Olsztyn

    23 Gru 2009, 17:14

    Podpiszę się pod tym pytaniem odnośnie ceny elektryka. Mi się wydaję że za szukanie takich usterek i naprawa koszta będą w granicach 100 zł. Miałem problem z iskrą... szukał 2 dni (tzn nie całe ale tyle zajęło mechanikowi) i po tym przywiozłem części i wymienił i cena się nie zmieniła. Ogólnie koszta w tym dziale są dosyć wielkie ale też uwierz mi znajdź sobie jakiegoś dobrego elektryka a nie paplocha, bo paploch zrobi ale potem będziesz musiał skręcać sobie sam to co rozdubał.
    pitbul455
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Miejscowość: Bukowno
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
      Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
      Czy opłaca się kupować opony używane?
      Zakup opon z drugiej ręki to tylko pozorna oszczędność. Kupowanie używanych opon i jazda na nich to najgorszy sposób na szukanie oszczędności przez kierowców. Jazda na używkach to za duże ryzyko. Kupujący nic ...