Opel calibra - gdy zgaśnie silnik ciężko uruchomić

08 Mar 2013, 20:42

Witam Forumowiczów. Po uruchomieniu silnika ( zimnego lub ciepłego) czasem jest tak ze potrafi zdechnąć i już trzeba długo kręcić rozrusznikiem z gazem w podłogę, przy kręceniu obrotomierz leci do 6 tys. potem opada w dół i jakoś zapala po czym chodzi jak zegarek na benzynie i na gazie. samochód był już pod kompem i pokazało sonde lambda oraz czujnik położenia wałka rozrządu. Czy ktoś orientuje się czy chodzi tu o czujnik położenia walka czy to usterka sporadyczna zapamietana od dawna w pamięci komputera pokładowego??

silnik 2.0 8v c20ne 1992r
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

09 Mar 2013, 14:13

Walnięty czujnik daje takie objawy,sonda natomiast, nierówne obroty silnika,raczej z odpalaniem nie ma nic wspólnego.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

09 Mar 2013, 20:37

dzięki za poradę, słyszałem że czujnik położenia wałka rozrządu pasuje od oplowskiego silnika 2.0 16v. czy to prawda?
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

10 Mar 2013, 09:34

Kup czujnik pod swój typ silnika - to jest najpewniejsze rozwiązanie.
[link do oferty na Allegro wygasł]
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

10 Mar 2013, 10:31

zamówiłem już oryginalny używany czujnik. Na wtorek powinien już być:)
Podepnę sie do tego tematu inny problem w tym silniku.
jak z rana go uruchomię to zimny silnik pracuje tak 700-800 obr/min i cały sie telepie, a jak sie nagrzeje troche dosłownie 3 min pracy to wskakuje na 1200- a czasem juz jak bardzo gorący 1500. ale zbijam te obroty włączając światła i podgrzewanie szyby i lusterek wtedy da sie jeżdzic:) i pojawia sie pytanie Co to może być???? odłączałem silnik krokowy z rana i to samo, jak go mozna sprawdzić???? od czego zacząć??
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

12 Mar 2013, 18:22

Może sie nie znam ale coś z ssaniem jak by nie tak. Talepie sie bo za małe obroty albo zapłon źle ustawiony
acer5050
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Opel astra
Silnik: 1.4 i 44 kw 60 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne hamowanie w warunkach zimowych
    Podczas zimowej pory roku, wielu kierowców doświadcza wydłużonej drogi hamowania na nawierzchniach pokrytych śniegiem lub oblodzonych. Czy jednak wszyscy zastanawiają się, co dokładnie wpływa na odległość, jaką pokonuje ...

12 Mar 2013, 19:54

ssanie to jest w fiacie 126p :PP zapłon jest dobrze ustawiony. Dla mnie chodzi o sam silnik krokowy, bo komputer nie pokazuje, że krokówka jest trafiona, poprzedno były tylko 2 błędy: sonda lambda oraz czujnik położenia wałka. sonda chyba tylko dlatego że jeżdze na podtlenku LPG:P a czujnik to przeszłość ( chyba bo na razie jest ok heheh)
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

12 Mar 2013, 20:02

ssanie to masz w każdym samochodzie jak byś chciał wiedzieć...
a krokowe to nie nowość. Robiłeś restart ecu??
acer5050
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Opel astra
Silnik: 1.4 i 44 kw 60 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

12 Mar 2013, 20:16

mechan12 napisał(a):ssanie to jest w fiacie 126p

A w twoim nie ma :shock:
acer5050 napisał(a):ssanie to masz w każdym samochodzie jak byś chciał wiedzieć..

Zgadzam się.
Wszystkim tym steruje komputer i czujniki ale ssanie jest - i nie da się tego ominąć.
mechan12 napisał(a): rana go uruchomię to zimny silnik pracuje tak 700-800 obr/min i cały sie telepie, a jak sie nagrzeje troche dosłownie 3 min pracy to wskakuje na 1200

Silniczek krokowy do sprawdzenia i czujnik położenia przepustnicy ( w sumie to bym ją dobrze wyczyścił).
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

13 Mar 2013, 00:13

mechan12 napisał(a):ssanie to jest w fiacie 126p :PP

Tak ......była tam taka manetka.....teraz tego nie ma :D
acer5050 napisał(a):ssanie to masz w każdym samochodzie jak byś chciał wiedzieć...
To się teraz chyba inaczej nazywa. Zasada działania daleko odbiega od tradycyjnego zasilania gażnikowego , a stąd wzieęła się ta nazwa.
piotrpz87 napisał(a):Silniczek krokowy do sprawdzenia
Czy aby rzeczywiście? Może nastawnik przepustnicy ? Zawór regulacyjny powietrza biegu jałowego ? lub autentycznie silnik krokowy ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2013, 22:38

silnik krokowy został wymieniony! Wszystko działa jak trzeba. Przy okazji wyczyściłem pszepustnicę, nic tylko zaczeła więcej gazu smalić aż 16 w mieście i w trasie 12, nie uważacie że za dużo?
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

17 Mar 2013, 23:06

Za dużo pali tego gazu jak na 2,0 8V - 12 L to w mieście powinna palić.
Jedź do gazownika na regulację - najlepsze rozwiązanie.

Ale powiem szczerze, że miałem raz auto na gaz - sam wymieniłem membrany i sobie ustawiłem wszystko ( auto chodziło super) ale nadal mi to nie dawało spokoju więc jadę do gaziarza na regulacje i co :cry: nie mogłem ujechać - znowu sam zrobiłem poprawki i maszyna szła jak złoto.
Nieraz nie ma co polegać na tych ustawieniach i czujnikach spalin - trzeba to zrobić samemu.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Mar 2013, 23:21

dla mnie to spalanie żyć nie daje. Jutro stawiam auto do garażu i wyjmę parownik mam nadzieję że nic bardziej nie popsuję. Słabe mam doświadczenie z gazem i regulacją. W razie czego zostaje forum:) hehe. A czy mógłby ktoś z forumowiczów powiedzieć jak wyczyścić i sprawdzić te membrany w parowniku?
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

18 Mar 2013, 22:01

dodam że parownik jest firmy lovtec 67R-010035
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

19 Mar 2013, 08:04

sam nic nie rob ;) jesli o gaz chodzi to lepiej podjechac do gazownika. jak mialem auto w gazie I generacji tez mialem z nim problemy, sam regulowalem to czasem ciezko odpalal albo gasl. W koncu podjechalem do gazownika, wyregulowal, zaplacilem mu 30zl i zadowolony bylem jak dziecko po Bożym Narodzeniu :P
butsh
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Toyota Corolla E11 6G
Silnik: 1.6 16V VVT-i 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000