W 2009 roku silnik przechodził zmiany i pojawił się w nim DPF. Wersja przed 2009 rokiem był mniej awaryjna. Generalnie silnik nie jest jakimś demonem prędkości i w tracie też za dobrze sobie nie radzi. Potrafił się w nich rozciągać łańcuch rozrządu i często wymagał wymiany przed czasem czyli 250tkm które przewidział na jego żywotność producent. Dalej z wad to awarie EGR i DPF oraz niska trwałość sprzęgła z kołem dwumasowym. To by było na tyle jeżeli chodzi o wady w układzie napędowym. Teraz czas na zalety bo trzeba tu o nich wspomnieć
![Uśmiechnięty :)]()
Silnik ma dosyć wysoką kulturę pracy i trwały układ wtryskowy oparty na Bosch'u. Kolejną zaletą jest jego niski apetyt na paliwo.
Cena zakupu na tle konkurencji jest też zaletą bo jest stosunkowo niska w porównaniu z podobnymi samochodami innych marek.