Opel Corsa 2009 z silnikiem 1.3 ecoflex - czy watro kupić?

06 Mar 2021, 19:54

Dzień dobry, mam zamiar kupić opla corse z roku 2009 r. Silnik 1.3 diesel eco flex. Chciałbym dowiedzieć sie informacji na temat tego samochodu. Ewentualne usterki, koszt utrzymania takiego auta oraz ewentualne naprawy które mogą kosztować więcej. Auto będzie służyło na dojazdy do pracy.
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam
doman0101
Obserwowany
 
Posty: 1

09 Mar 2021, 13:22

W 2009 roku silnik przechodził zmiany i pojawił się w nim DPF. Wersja przed 2009 rokiem był mniej awaryjna. Generalnie silnik nie jest jakimś demonem prędkości i w tracie też za dobrze sobie nie radzi. Potrafił się w nich rozciągać łańcuch rozrządu i często wymagał wymiany przed czasem czyli 250tkm które przewidział na jego żywotność producent. Dalej z wad to awarie EGR i DPF oraz niska trwałość sprzęgła z kołem dwumasowym. To by było na tyle jeżeli chodzi o wady w układzie napędowym. Teraz czas na zalety bo trzeba tu o nich wspomnieć :) Silnik ma dosyć wysoką kulturę pracy i trwały układ wtryskowy oparty na Bosch'u. Kolejną zaletą jest jego niski apetyt na paliwo.

Cena zakupu na tle konkurencji jest też zaletą bo jest stosunkowo niska w porównaniu z podobnymi samochodami innych marek.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

10 Mar 2021, 09:53

Bardzo dobry silnik, warty uwagi i zakupu, koszta niskie, silnik praktycznie bezobsługowy, przed 2010 auta nie miały DPFa.
Wersja 75 koni nie ma 2 masy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota silniki 1JZ-GTE i 2JZ-GTE
    Sześć cylindrów w układzie rzędowym. Pojemność: od 2,5 do 3 litrów. Zalety: dostępność i dobry potencjał do tuningu. Silniki Toyoty z rodziny JZ zyskały już status legend. Solidny żeliwny blok jest w stanie ...