Opel Corsa B - problem w doborze części

13 Maj 2013, 21:32

Auto: Corsa B 1.2 16v '99r

To są te 3 aukcje:
[link do oferty na Allegro wygasł]

[link do oferty na Allegro wygasł]

[link do oferty na Allegro wygasł]

chętnie wziałbym cały komplet tylko nie wiem czy to bedzie pasowało... był jakieś róznice konstrukcyjne w tym modelu i tym silniku podczas trwania produkcji?

byłbym wdzięczny za pomoc w doborze dobrej części.
Bo samochód to kumpel, im dłużej go znasz tym bardziej go cenisz.
Bloob
Początkujący
 
Posty: 88
Miejscowość: Polska
Auto: Honda Civic VI 5d
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

13 Maj 2013, 22:44

A że tak zapytam tylko :oops:... Po co Ci przepustnica do Corsy B??? Ja chyba wiem ocb. Tym bardziej odpowiedz ;).

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

13 Maj 2013, 23:24

przepustnica nie jest dla mnie... szukam informacji na prosbe kolezanki z pracy, mechanik powiedzial jej ze ma kupic przepustnice... nowa jest droga. a tu jest juz z silniczkiem krokowym ktory u niej podobno jest nieoryginalny. wiec dobrze by bylo kupic caly komplet.

facet co to sprzedaje twierdzi ze wszystko jest sprawne. wiec chyba warto by bylo kupic. ale nie wiem czy w czasie produkcji corsy b nie bylo jakis modernizacji. i czy napewno bedzie pasowac...

teoretycznie mozna by zaryzykowac i wrazie czego sprzedac to co nie bedzie pasowalo... ja sie za bardzo nie znam... a ona wogole... a nie chce tez jej na sile kazak kupowac kompletu jak i tak pasowac bedzie ama przepustnica...

a czemu mowisz ze wiesz do czego mi przepustnica? teraz to ja oczekuje odpowiedzi;D
Bo samochód to kumpel, im dłużej go znasz tym bardziej go cenisz.
Bloob
Początkujący
 
Posty: 88
Miejscowość: Polska
Auto: Honda Civic VI 5d
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

14 Maj 2013, 00:16

Bloob napisał(a):a czemu mowisz ze wiesz do czego mi przepustnica? teraz to ja oczekuje odpowiedzi;D


Nie no bo masz honde i tak się zastanawiałem ;). Pomyślałem że być może masz też Corsę i dotyczy Cię ten bardzo popularny problem opel-astra-f-1-6-16v-obroty-silnika-vt64995.htm#p381163 , który właśnie wałkowałem z autorem tematu :). W corsach występuje również. Ale może nie o to chodzi.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

14 Maj 2013, 20:37

hmm nie do konca... z tą corsa to jest taki patent ze wszystko jest ok z jalowym biegiem. obroty sie swiruja. ale w czasie jazdy od razu auto "zmula" i nie chce jechac szybciej niz powiedzmy 40 na godzine... wtedy trzba wywalic na "luz" na nowo zapiac bieg i auto znowu ciagnie...

tak wynika z relacji wlascicielki. byla u mechanika i kazal kupic przepustnice.

chwilowo szuka czesci u innych sprzedawcow. a ja sie tak zastanawiam czy to faktycznie przepustnica...?
macie jakies inne pomysly?
Bo samochód to kumpel, im dłużej go znasz tym bardziej go cenisz.
Bloob
Początkujący
 
Posty: 88
Miejscowość: Polska
Auto: Honda Civic VI 5d
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

15 Maj 2013, 00:13

Bloob napisał(a):hmm nie do konca... z tą corsa to jest taki patent ze wszystko jest ok z jalowym biegiem. obroty sie swiruja. ale w czasie jazdy od razu auto "zmula" i nie chce jechac szybciej niz powiedzmy 40 na godzine... wtedy trzba wywalic na "luz" na nowo zapiac bieg i auto znowu ciagnie...

tak wynika z relacji wlascicielki. byla u mechanika i kazal kupic przepustnice.

chwilowo szuka czesci u innych sprzedawcow. a ja sie tak zastanawiam czy to faktycznie przepustnica...?
macie jakies inne pomysly?


To jest dramat :D, przydałby się dokładniejszy opis... Przepustnice łatwiej zmienić za hajs klientki ale mechanik mógłby ją spróbować najpierw wyczyścić. Wystarczy sprawdzić czy obecna się otwiera bez oporów i czy linka gazu jest ok. Jeśli tak to czyszczenie powinno wystarczyć. Nie wiem tylko czy krokowiec nie jest z przepustnicą na stałe. Ale krokowiec by tu nie miał raczej znaczenia...

Nie ma co kupować części po kolei. Czasem mam wrażenie że jadąc do mechanika musimy liczyć miliony bo wszystko wymienia jakby to robił przez neta, a my przez neta sprawdzamy te części tak jakbyśmy byli obok samochodu.

A ma tu znaczenie temperatura? Tu może być sporo rzeczy - lewe powietrze, podciśnienie, zawór EGR, map sensor, przepływka, sonda lambda, masy, czujnik położenia przepustnicy, czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik położenia wału (ewentualnie), linka gazu, świece, przepustnica, czujniki temperatury, krokowy, dawka paliwa, sporo rzeczy w zapłonowym, filtry, zalany problemami komp, sam sterownik, nieszczelny układ paliwowy, pompa paliwa itp. itd. Temat rzeka :mrgreen:...

Sporo jest napisane w tym temacie z astrą, polecam poczytać ;). Ale może dobrze by było gdyby koleżanka napisała temat na forum, opisała problem i na bieżąco pisała co mówi mechanik? Bo z tą przepustnicą trochę mnie zdziwił... Wiadomo, że może być uszkodzona... Ale to jest temat rzeka, może AKURAT trafi...

A ma jakieś znaczenie temperatura do tych objawów??? To się stało nagle??? Może po jakiejś wymianie???

Najlepiej odłączyć czujnik położenia przepustnicy podczas pracy silnika - na postoju - jak silnik zgaśnie to przepływka do d***. Potem podpiąć z powrotem, po czym odpiąć przepływkę - jeśli samochód nie zareaguje na odpięcie przepływki, to przepływka do d***. Jak oba będą wskazywać na uszkodzoną przepływkę to już na 150%. Identycznie jest z czujnikiem położenia przepustnicy (na odwrót)... Ja bym jednak w tym przypadku obstawił po prostu przepływomierz... Na końcu można odpiąć Czujnik Położenia Wałka Rozrządu i napisać mi na forum :D co się stało bo tu jest troszkę dłuższy temat. Ale mówię - wszystko jest opisane w tym temacie z astrą. Osobiście, zrobił bym ten 5 minutowy test zamiast ufać bezgranicznie mechanikowi...

A najlepiej byłoby sczytać błędy ;). Chyba że już był czytane. Świeci się jakaś kontrolka ? Jak nie pokaże żadnych błędów to ostatecznie wcale nie jest do końca oczywiste, że problem nie leży w elektronice. Ten temat też nie jest taki szybki do opowiedzenia. TEN SZCZEGÓLNIE ;)!

Na pierwszy rzut zbadał bym EGR, przepływkę i lewe powietrze. Potem dopiero resztę...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SSSuper Drift Cup 2011 - Bagicz / relacja
    Lotnisko Bagicz znajduje się ok. 7 km od centrum Kołobrzegu i ok. 4 km od Ustronia Morskiego. Położone jest przy drodze krajowej nr 11 (wyjazd z Kołobrzegu ulicą Koszalińską). Pod samo lotnisko prowadzi również ścieżka ...