Opel Corsa F - Spryskiwacze

25 Sty 2023, 11:07

Pojawił mi się problem z przednimi spryskiwaczami. Płyn uzupełniony. Tylny spryskiwacz działa bez zarzutów.
Szczelność jest w porządku. Zauważyłem, że jest słabe ciśnienie przy trójniku.

Film z słabym ciśnieniem https://photos.app.goo.gl/Bi1JGHzpnNm6SWAcA Przeczyściłem go i ciśnienie z obu stron jest w porządku


Problem wydaje mi się, że jest z dyszami.

Po rozebraniu dyszy zauważyłem, że są założone białe uszczelki, które blokują wypływ płynu.

Po ściągnięciu uszczelki dysza zachowuje się tak https://photos.app.goo.gl/wnzbsEpi1npbBtkM9

Jak widać jest bardzo słabe ciśnienie. Jak założę uszczelki to płyn w ogóle nie wypływa z dysz.

Macie pomysł co to może być?
Dragen
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 20 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Chevrolet Cruze
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Sty 2023, 11:42

Musisz sprawdzić czy gdzieś po drodze nie ma jeszcze jakiegoś zaworka zwrotnego lub sitka. Ja miałem w jednym samochodzie coś takiego i nie mogłem sobie poradzić z ciśnieniem i płyn szybko zamarzał.

Najlepiej jak byś sprawdził ciśnienie na wężyku jeszcze przed wejściem go w podszybie. Jeżeli tam będzie ok i ciśnienie spore to musisz przejrzeć dokładnie wszystkie wężyki, złączki w podszybiu.

Wracając do filmików na pierwszym na trójniku widać, że już coś jest nie tak bo leci tylko z jednej strony.

Same dysze też warto zdjąć i zobaczyć czy są rozbieralne i czy nie są zapchane.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

25 Sty 2023, 12:26

Szczelność jest w porządku. Ciśnienie na trójniku też jest już dobra.
Wydaje mi się, że trzeba wymienić pompkę

Tak wygląda ciśnienie na trójniku: https://photos.app.goo.gl/8DnsJ8Yj3mzJNAXr5
Dragen
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 20 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Chevrolet Cruze
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Sty 2023, 12:39

Zrób jeszcze test i niech ktoś włączy spryskiwacz, a Ty spróbuj przytkać dysze nawet palcami i zobacz jakie będzie ciśnienie. Jak na moje oko to trochę jednak za słabo leci ale mogę się mylić.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

25 Sty 2023, 12:55

Dragen
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 20 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Chevrolet Cruze
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Sty 2023, 14:59

Od samego początku widać, że jest problem z ciśnieniem płynu oraz z tym trójnikiem. Z trójnika płyn powinien lecieć z takim samym ciśnieniem z obu wylotów. Na ostatnim filmiku jest pokazane, jak płyn leci z samego wężyka. Nie ma tam praktycznie żadnego ciśnienia. Dlatego też z dysz leci jak leci. Albo masz coś gdzieś przytkane, albo do wymiany pompka. Pompka jest dwusekcyjna. Musisz dostać się do samej pompki, wypiąć oba wężyki i sprawdzić jakie jest tam ciśnienie z obu wylotów. Jak będzie ok, to możesz zamienić wężyki miejscami i zobaczysz czy przedni układ jest ok.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    10 faktów na temat programu ogniw paliwowych Hyundaia
    Do końca 2015 roku na europejskich drogach pojawi się 250 egzemplarzy modelu Hyundai ix35 Fuel Cell napędzanego ogniwami paliwowymi. Do końca 2015 roku do europejskich klientów trafi 250 egzemplarzy modelu Hyundai ...
    BMW M6 Gran Coupe - wysokie osiągi i luksus
    Trzeci wariant nadwoziowy rasowego samochodu sportowego BMW M6 zostanie zaprezentowany światu jako BMW M6 Gran Coupe, dołączając do znanych już modeli Coupe i Convertible. Nowy członek rodziny M6 nie wyrzekł się ani wyjątkowego ...

25 Sty 2023, 16:19

Jak dostać się do tej pompki. Po zdemontowaniu koła i nadkola był widoczny tylko zbiornik. Pompka jest z przodu zbiornika. Czy trzeba zdemontować przedni zderzak?
Dragen
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 20 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Chevrolet Cruze
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Sty 2023, 09:45

Tu masz kilka zdjęć zbiorniczka i całego układu spryskiwaczy. Pompka jest z tego co widać na wcisk z uszczelką montowana w zbiorniczku.

Patrząc na zdjęcia widać, że sam zbiorniczek mocowanie na śrubę ma z góry więc może wystarczy odkręcić i wyciągnąć go do góry?

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

27 Sty 2023, 22:00

Dziękuję za zdjęcia. Spróbuje jutro sprawdzić tą śrubę od zbiorniczka. Z tego co kojarzę to reflektor blokuje dostęp.
Dragen
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 20 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Chevrolet Cruze
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010