Opel Kadett 1.3 OHC, po kilkunastu sekundach jazdy na gazie

11 Lip 2008, 16:15

Witam
Od jakiegoś czasu jestem "szczęśliwym posiadaczem" samochodu marki Opel Kadett 1.3 OHC
Niestety, od jakiegoś czasu mam problem z gazem
Mianowicie, podczas jazy, po przełączeniu na gaz, przejeżdżam kilkaset metrów, góra 1 km, i niestety silnik całkowicie gaśnie
Jakby nie dostawał nic gazu
Po przełączeniu na benzynę na czas ok. 1 sekundy i po ponownym przełączeniu zasilania na gaz, silnik nadal pracuje, lecz po przejechaniu podobnego dystansu, problem się powtarza. Silnik gaśnie.
Jeżeli jednak podczas jazdy przełączę na gaz i zanim silnik zgaśnie, przełączę na 1 sekundę na benzynę i z powrotem na gaz, silnik nie gaśnie i jazda jest płynna
Nie jest to najnowsza instalacja, gdyż zakładana była w 1999 roku :?
Proszę o jakąś poradę, bo poza tym, o czym wspomniałem, to z samochodem nie mam żadnych innych probleów
dzikus58
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Warszawa

12 Lip 2008, 13:31

Problem będzie prawdopodobnie w sterowniku lub przełaczniku benzyna/gaz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Lip 2008, 15:25

niestety jak na razie siedzę w domu z noga w gipsie i nie mam jak iść do mechanika.
Ale z tego co rozumiem, wymiana tych części nie powinna byś mocno skomplikowana :)
dzikus58
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Warszawa

12 Lip 2008, 15:28

Więc mogę chyba dokonać tego sam :)
dzikus58
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Warszawa

12 Lip 2008, 21:30

Jeżeli masz kasę na szukanie przyczyny metodą prób i błędów,to jasne,że mozesz.Ale wg mnie to szkoda kasy i czasu.Najlepiej będzie jak pojedziesz z tym do gazownika,a on już sobie to posprawdza i wymieni konkretna rzecz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Lip 2008, 22:03

Byłem u jednego
Powiedział, że padła mi uszczelka pod głowicą
Że naprawa jest nieunikniona
Ale ja już od tamtej pory przejechałem nim kilkaset kilometrów na benzynie i nic się nie dzieje. Osiągi ma takie same jakie miał, żadnych awarii. Po prostu nic.
Tylko niestety na tym gazie po pewnym czasie gaśnie.
Nie jestem może specjalistą, ale jeżeli by to była uszczelka, to silnik nie pracowałby normalnie. Albo wogóle by nie pracował. Jeżeli się mylę, to przepraszam
dzikus58
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Warszawa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota RAV4 Hybrid zdobywa 5 gwiazdek w ADAC Ecotest
    Toyota RAV4 Hybrid udowodniła, że SUV może być ekonomicznym autem, zdobywając w tegorocznym teście ADAC Ecotest 5 gwiazdek i 78 na 100 punktów za niskie zużycie paliwa i niewielką emisję CO2 oraz szkodliwych substancji. ...
    Z tymi samochodami właściciele nie chcą się rozstawać
    W zestawieniu 10 modeli, które ich pierwsi właściciele posiadają najdłużej, znalazły się wyłącznie japońskie samochody. Zdecydowanie prym wiedzie Toyota z 5 modelami, w czołówce są też Subaru, Lexus i trzy Hondy. ...

13 Lip 2008, 10:07

Uszczelka raczej odpada.Gdyby to ona była uszkodzona,to byłoby to łatwo poznać - albo płyn chłodniczy przedostawałby się do oleju silnkowego,a wówczas olej przybierałby kolor kawy z mlekiem;albo płyn chłodniczy przedostawałby się do komory spalania i wówczas z rury wydechowej leciałyby białe spaliny i byłyby problemy z uruchomieniem zimnego silnika jak i problemy podczas jazdy;albo byłyby przedmuchy,co z pewnością byłoby słychac.W obu pierwszych przypadkach z układu chłodzenia ubywałoby płynu chłodniczego.W ostatnim przypadku,silnik straciłby znacznie na mocy,głośniej pracował no i byłby problem z kompresją jak i uruchomieniem silnika oraz podczas jazdy.Dodatkowo problemy byłyby podczas jazdy zarówno na benzynie jak i na gazie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Lip 2008, 13:26

No właśnie. Dlatego od razu zabrałem samochód od tego mechanika.
Miałem u znajomego sprawdzić kompresję w każdym cylindrze, ale jakoś nie miałem kiedy, no a teraz mam nogę w gipsie.
Jeżeli wszystko będzie ok to już będę miał 100% pewności, że tamten mechanik po prostu chciał na mnie zarobić.
Dlatego zwróciłem się o pomoc na tym forum, żeby dostać konkretne informacje z neutralnego źródła.
Mam jednak nadzieję, że to tylko ten przełącznik albo sterownik
Wtedy sprawa byłaby prosta
dzikus58
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Warszawa

14 Lip 2008, 13:42

Napisz co i jak po wizycie u mechanika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Lip 2008, 13:56

Oczywiście, że powiadomię.
A jeśli będzie źle to na pewno się odezwę :)
Bo będę potrzebował dalszych wskazówek
dzikus58
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Warszawa

02 Sie 2008, 20:09

niestety, po zmianie przełącznika jest nadal to samo
dzikus58
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Warszawa

02 Sie 2008, 20:19

Co do kompresji - jeżeli by to było to,to na Pb silnik równiez by był słaby.Przyczyna lezy raczej w samym sterowaniu sinstalacji LPG.Skoro wymiana przełącznika nic nie pompogła,to prawdopodobnie jest coś ze sterownikiem.Można by jeszcze sprawdzić elektrozawory,czy czasami któryś się nie zacina.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Sie 2008, 20:35

trzeba będzie wszystko na spokojnie sprawdzić
Ale jak na razie to i tak nie będę nim jeździł, bo wyjeżdżam na jakiś czas
Jak będzie mi potrzebny, to wtedy się wezmę za jego naprawę
dzikus58
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Warszawa