Opel Kadett - akumulator szybko siada

21 Lut 2009, 10:41

Witam, mam problem z AKU (50Ah) w moim kadeciku.
Akumulator ma może z ponad rok - tak powiedział znajomy od którego kupiłem opelka. Jeździł nim do pracy ciągle, ja też jeżdżę nim do pracy, ale koło jesieni zaczął mi coraz częściej rozładowywać się akumulator. No więc sprawdziłem napięcie ładowania przy włączonym silniku - jest bliskie 14V a podczas pracy silnika DO akumulatora wpływa prąd o wartości 2A. Więc ładowanie chyba nie jest złe....??? Potem sprawdziłem czy nie ucieka mi gdzieś prąd podczas postoju i jak zmierzyłem to wyszło że z akumulatora "wycieka" ok. 100mA prądu - z podłączonym radiem. Kiedy wszystko odłączyłem, wraz z zegarkiem w aucie, uciekający prąd spadł do 10uA. Co może być nie tak? Czy 100mA to dużo? Nie wiem co by tu jeszcze sprawdzić... Średnio co 4-5 dni muszę doładowywać akumulator.

Czy to wina akumulatora? Bo kiedy ładowałem akumulator to znajomy mi powiedział że jak będzie 14,5V na akumulatorze podczas ładowania to już jest naładowany i tak ładowałem przez jesień i kawałek zimy, aż sam wyczytałem jak powinno się ładować akumulator i stwierdzam że wcześniej źle ładowałem, i nie ładowałem akumulatora do pełna. Mogło to zaszkodzić bardzo? Teraz ładuję tak, że odkręcam korki, ustawiam prąd ładowania na 5A i jak sprawdzam napięcie na akumulatorze to równolegle z miernikiem wpinam żarówkę 21W i jak napięcie wynosi około 13.8V to kończę ładowanie. Czekam aż bąbelki przestaną lecieć, i zakręcam korki.
mojzesz101
Nowicjusz
 
Posty: 15
  • 21 Lut 2009, 14:54

    Napisałeś,że po odłączeniu radia i zegarka w samochodzie prad spadł do 10mA z tego co pamiętam to średni pobór lewego prądu wynosi 0,6mA więc chyba w normie a aku. też może być już do wymiany.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    21 Lut 2009, 17:10

    10 uA "lewego"prądu to rzeczywiście niewiele, a więc wszystko wskazuje na to, że masz akumulator do wymiany. Sprawdź, czy ten akumulator ma faktycznie tylko rok:) Możesz też sprawdzić poziom elektrolitu. No i jeszcze dużo zależy od firmy, która wyprodukowała Twój akumulator. Mi np. aku firmy Jenox padł po 2 latach. Osobiście polecam firme Centra.
    marky85
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 28

    21 Lut 2009, 22:12

    To jest tak że miałem dwa akumulatory i jak jeden mi siadł, to go podłączałem do prostownika, a do auta wkładałem drugi - zapasowy. Jeden jest firmy ZAP, a drugi to nie wiem, ale obydwa akumulatory równie krótko trzymały. Ponadto, akumulator ZAP był w dużym fiacie wcześniej i bardzo dobrze się tam sprawował tak więc na pewno jest dobry bo długo trzymał. Ale Fiata się pozbyłem i miałem akumulator awaryjny w razie czego. No i w oplu takie cuda się dzieją. Ale skupmy się też na tym że przecież całego radia na noc nie odłączam, więc z akumulatora w tej chwili ucieka mi 100mA - czy to jest dużo?
    A co do elektrolitu, to odkręciwszy korki zajrzałem do środka i jest prawie pełno, więc chyba OK.
    mojzesz101
    Nowicjusz
     
    Posty: 15

    22 Lut 2009, 08:40

    Niestety za dużo.
    Może radio ciągnie w oplu jest oryginalnie uruchamiane po przekręceniu stacyjki a niektórzy nieumiejętnie to przerabiają aby grało bez przekręcania kluczyka. Musisz sprawdzić kiedy będziesz miał najmniejsze napięcie - tzn. po odłączeniu jakiego obwodu spadnie poniżej 100mA i w nim tkwi przyczyna rozładowywania akum. Znajdź ten obwód i pomyślimy co z nim zrobić.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    22 Lut 2009, 12:08

    Aha, no racja :) podłączyłem tak żeby grało bez przekręcania kluczyka :) Nie pomyślałem o tym, będę musiał przepiąć tak jak powinno być i sprawdzę czy akumulator będzie miał się lepiej :) Dzięki piotrpz87
    mojzesz101
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
      Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...

    22 Lut 2009, 12:45

    Zacznijmy od początku - jakie jest napięcie ładowania akumulatora bez właczonych świateł i z właczonymi?
    Z akumulatora w stanie spoczynku(silnik nie pracuje),max pobór prądu to 0,05A(50mA).
    Jak masz możłiwosć to po minimum 2 godzinach postoju akumulatora(nie ładowanego) najlepiej jest zmierzyć gęstość elektrolitu.Ewentualnie zmaierzyć napiecie akumulatora,które nie powinno byćmniejsze niż 12,4V.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    15 Mar 2009, 15:53

    Jednak akumulator miałem siadnięty. Jakaś kiepska marka to była Ful-Tech czy coś w tym rodzaju... Ten drugi akumulator co miałem na zmianę to wystarczyło go porządnie naładować i trzyma pięknie. Dzięki wszystkim za rady. Pozdrawiam
    mojzesz101
    Nowicjusz
     
    Posty: 15