Opel Kadett E - kolejny problem... z obrotami

13 Paź 2008, 22:43

Witam wszystkich, mam taki oto problem w moim kadeciku, otóż mam kłopot z zapaleniem go na benzynie. Wcześniej to wyglądało tak, że wsiadam do auta, przekręcam kluczyk i dwa lub trzy "chełtnięcia" i zapalił ładnie pięknie, obroty w normie były.

Po pewnym czasie jednak nie chciał już zapalać na "dyg" i nie raz przez to rozładowałem akumulator. Sprawdzałem ładowanie i jest w porządku. Kiedy już zapalił i zostawiłem go na jałowym biegu to obroty były w granicach 1000x ale co jakiś czas auto jakby się dusiło i spadało do 500x i tak regularnie latały obroty od 1000-1200 w dół do 500 około, nigdy w górę, nie gazował mi nigdy sam.

Znajomy kazał mi sprawdzić silniczek krokowy, rozkręciłem bebechy, wyciągnąłem silniczek, sprawdziłem jego działanie tak jak napisano w książce serwisowej, kable do silnika, ew. zwarcia, napięcia, opory itd. - nic nie wzbudziło moich podejrzeń. Silnik działa - wysuwa się i chowa. Błędy mi wyskakiwały na panelu to odczytałem kody błędów i były następujące:

kod 34: problem z silnikiem krokowym
kod 44: zbyt uboga mieszanka paliwowo-powietrzna
kod 45: zbyt bogata mieszanka paliwowo-powietrzna

Po zbadaniu silnika krokowego nie wyskakuje mi już od niego błąd (34), natomiast pozostałe dwa błędy pokazują się nadal. Powiem też że mam założony gaz do auta. Jak mam na gazie to obroty mniej skaczą ale też skaczą.

Wie może ktoś co dolega mojemu autku? Czy sonda lambda może być kolejnym podejrzanym (?) nie znam się wiele, ale coś tam czytałem.. Bardzo proszę o pomoc.
mojzesz101
Nowicjusz
 
Posty: 15
  • 15 Paź 2008, 22:23

    A jaki masz tam silnik
    rikiMor0102
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 289
    Zdjęcia: 21
    Miejscowość: góral podbeskidzia
    Prawo jazdy: 01 08 2005
    Auto: Opel Kadet 1,6 Opel Corsa 1,4

    16 Paź 2008, 09:58

    Mam silnik 1.4
    mojzesz101
    Nowicjusz
     
    Posty: 15

    16 Paź 2008, 13:18

    Skoro pozostały tamte dwa błędy,to może to być wspomniana przez ciebie sonda lambda.Trzeba ją zmierzyć.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    16 Paź 2008, 13:39

    jak przekręcasz kluczyk to podaje paliwo na wtryskiwacz?
    rikiMor0102
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 289
    Zdjęcia: 21
    Miejscowość: góral podbeskidzia
    Prawo jazdy: 01 08 2005
    Auto: Opel Kadet 1,6 Opel Corsa 1,4

    16 Paź 2008, 22:34

    Hmm, niestety nie wiem za bardzo jak i czym zmierzyć sondę lambda, jakieś wskazówki? A gdy przekręcam kluczyk to nie wiem czy podaje paliwo na wtryskiwacz.. :? tzn. chodzi o to czy ssanie jest czy co?

    Bo właśnie zauważyłem, że łatwo mogę zapalić silnik kiedy wraz z przekręceniem kluczyka "depnę" trochę na gaz i od razu puszczam, wcześniej tego nie musiałem robić i ładnie palił.
    mojzesz101
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Lexus RX L - 7-miejscowy SUV klasy premium
      Model RX dwie dekady temu zainicjował zupełnie nowy segment luksusowych SUV-ów i od tej pory jest jednym z najpopularniejszych modeli Lexusa na całym świecie. Jego najnowsza generacja w odmianie L jest o 11 cm dłuższa ...
      Renault EZ-ULTIMO to samochód autonomiczny
      Warszawa posłużyła jako sceneria do dla filmu promocyjnego oraz realizacji sesji zdjęciowej najnowszego samochodu autonomicznego Renault EZ-ULTIMO, oficjalnie pokazanego po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Paryżu. W ...

    17 Paź 2008, 18:39

    Z tym podaniem paliwa to chodzi o to czy jest ono podawane na wtryskiwacz, czy pompa paliwa działa. A co do sondy lambda to nie ma ona nic wspólnego z odpalaniem, ja mam kadeta i kiedyś nawet ona była odłączona a silnik odpalał baz problemu.
    rikiMor0102
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 289
    Zdjęcia: 21
    Miejscowość: góral podbeskidzia
    Prawo jazdy: 01 08 2005
    Auto: Opel Kadet 1,6 Opel Corsa 1,4

    18 Paź 2008, 04:32

    Wymień czujnik temperatury (z dwoma kablami).
    DAWID-89RW
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 96
    Miejscowość: Chełmza
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Citroen BX 16 RS

    18 Paź 2008, 08:01

    Dobra, sprawdzę jeszcze ten czujnik temperatury, jak by co to dam znać co się porobiło.
    mojzesz101
    Nowicjusz
     
    Posty: 15

    13 Lis 2008, 13:22

    Sprawdziłem ten czujnik temperatury, jego wskazania trochę odbiegały od norm podanych w książce serwisowej, kupiłem nowy czujnik, zamontowałem i co do obrotów to nadal skaczą, pojeżdżę autem trochę, zobacze jak zapala na zimnym silniku i napiszę jeszcze.
    mojzesz101
    Nowicjusz
     
    Posty: 15

    13 Lis 2008, 21:15

    Kolego rikiMor0102 - a kto tu pisze,że sonda lambda ma znaczenie przy uruchamianiu silnika?Ma ona znaczenie przy tych błędach(może być jedną z przyczyn tych błędów).Żeby ją sprawdzić,trzeba ją zmierzyć.Duża zawartość procentowa tlenu (od 4 do 5%) wskazuje na mieszankę ubogą, wartość napięcia sygnału wysyłanego przez czujnik jest w takim przypadku mała (od 0 do 0,1V). Natomiast mała zawartość procentowa tlenu (od 0 do 0,5%) wskazuje na mieszankę bogatą, napięcie wysyłane przez sondę lambda ma w takim przypadku wartość od 0,7 do 0,8V. Jeżeli mieszanka ma prawidłowy stosunek stechiometryczny (LAMBDA=1) sonda lambda wyśle sygnał o napięciu około 0,5V.Ale zwykłym miernikiem uniwersalnym będzie cięzko ją sprawdzić,ponieważ miernik cyfrowy jest za wolny.Najlepiej podłączyć oscyloskop albo pojechać do mechanika i podłaczyć się poprostu pod komputer i sprawdzić odczyty tej sondy.Typowe objawy uszkodzonej sondy lambda są następujące:
    - zwiększone zużycie paliwa (nawet do 15l/100 km),
    - samoistne osady na rurze wydechowej,
    - czarny dym wydzielający się z rury wydechowej,
    - nierównomierna praca silnika,
    - zwiększona ilość CO i HC w spalinach podczas sprawdzania spalin na analizatorze spalin.
    Inną pzryczyną tych błędów może być nieprawidłowe ciśnienie paliwa w magistrali.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    13 Lis 2008, 22:53

    Tam kolega ma gaz..... sonde lambda no i chyba jej emulacje podczas pracy na gazie . A jak jej z jakiś tam powodów nie ma lub jest żle dobrana , to i chyba mogą powstawać te błędy . Tak myśle......
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4960
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    14 Lis 2008, 23:05

    Laboga, dziś się "ochełtałem" nieźle, zanim mi zapalił :( Coś to chyba nie ten czujnik temperatury raczej, może kable od czujnika jakąś rezystancję stawiają albo co i komputer otrzymuje błędne informacje..... :?
    A co do tej sondy lambda to nie mam niestety oscyloskopu to nie sprawdzę czy działa jak należy. A jak pojadę do warsztatu to może i by mi sprawdzili przy okazji czy z podawaniem benzyny jest wszystko OK..... Hmmmmm...
    mojzesz101
    Nowicjusz
     
    Posty: 15

    15 Lis 2008, 10:12

    Jak pojedziesz na warsztat,to sprawdzą ci odczyty sondy lambda jak i odczyty czujnika temperatury i wszystko inne.Przyczyna może być czasami zaskakująca...
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000