Opel Kadett - parę pytań

04 Mar 2010, 18:45

Witajcie!
Mam parę pytań w sprawie mojego staruszka (Opel Kadett '89).

1. Podczas jazdy ciągle świeci się pomarańczowa kontrolka silnika z błyskawicą w środku - co się może dziać? Tylko raz dziś przez krótki czas mi nie świeciła, ale po ponownym odpaleniu zaświeciła się znowu...

2. Świecą się, gdy auto jest na zapłonie, czerwone kontrolki akumulatora i oleju - jednak od razu, gdy odpalam silnik - gasną. Czy to normalne?

3. Gdy ruszam, bądź stoję z wciśniętym sprzęgłem - coś piszczy. Przypuszczam, że to pasek, tak? Ile kosztuje wymiana? Poza tym widoczny jest wyciek oleju - przypuszczam, że to tylko uszczelka do wymiany. Ile kosztuje? (Wiem, dowiem się jak pojadę do mechanika - jadę w poniedziałek :) ) - ale wolę się przygotować.

4. Słabo trzyma hamulec ręczny - czy to też kwestia regulacji, czy może być coś do wymiany (i tu standardowe pytanie - jaki może być koszt?).

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc!
Wojtek
voytek77
Początkujący
 
Posty: 100
Miejscowość: Śląsk
  • 04 Mar 2010, 18:56

    1. Trzeba odczytać kody błędów
    2. Tak ma być
    3. Widoczy jest wyciek oleju ale skąd?
    4. Trzeba podciągnąć linkę lub wymienić szczęki
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    04 Mar 2010, 19:01

    Kubuch napisał(a):1. Trzeba odczytać kody błędów
    2. Tak ma być
    3. Widoczy jest wyciek oleju ale skąd?
    4. Trzeba podciągnąć linkę lub wymienić szczęki


    Hmm te kody błędów odczytam tylko w jakimś autoryzowanym serwisie Opla? W ogóle szok, że już w 1989 był takie skomputeryzowane auta hehe ;)

    Wyciek oleju ewidentnie z uszczelki silnika. Także to chyba tylko kwestia wymiany uszczelki.

    Obawiam się, że w takim Oplu to już kwestia wymiany. Jaki szczęki najlepiej kupić (jak możecie podać jakieś linki do aukcji/sklepów) i ile kosztuje wymiana w serwisie?

    Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź!
    voytek77
    Początkujący
     
    Posty: 100
    Miejscowość: Śląsk

    04 Mar 2010, 19:44

    voytek77 napisał(a):Hmm te kody błędów odczytam tylko w jakimś autoryzowanym serwisie Opla?

    Nie koniecznie - możesz sam je odczytać odpowiednio łącząc przewody w kostce diagnostycznej - musisz poszukać na necie listy z kodami.
    Jesli chodzi o hamulec reczny można naciągnąć linke - nie ma z tym problemu jak wjedziesz na kanał.
    Uszczelka w silniku- zalezy która - jesli spod kapy zaworów - to normalne w Oplu nigdy nie były trwałe.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    04 Mar 2010, 21:00

    piotrpz87 napisał(a):
    voytek77 napisał(a):Hmm te kody błędów odczytam tylko w jakimś autoryzowanym serwisie Opla?

    Nie koniecznie - możesz sam je odczytać odpowiednio łącząc przewody w kostce diagnostycznej - musisz poszukać na necie listy z kodami.
    Jesli chodzi o hamulec reczny można naciągnąć linke - nie ma z tym problemu jak wjedziesz na kanał.
    Uszczelka w silniku- zalezy która - jesli spod kapy zaworów - to normalne w Oplu nigdy nie były trwałe.


    Więc sprawdzą mi te kontrolkę też w zwykłym auto serwisie? :)

    Mam znajomego mechanika to zerknie we wszystko w sobotę i pomoże mi ocenić co trzeba zrobić :)

    Dzięki!
    voytek77
    Początkujący
     
    Posty: 100
    Miejscowość: Śląsk