Opel Meriva 1.7 cdti tubina świszczy i samochód dymi na czarno

23 Kwi 2016, 10:33

Witam.
NIedawno moja mama kupiła Opla Merive z 2004 roku. W samochodzie nic sie nie działo nastomiast z dnia na dzień właściwie zacząl dymić na czarno podczas mocniejszego przyspieszania. Żadne kontrolki sie nie zapalają samochód normalnie przyspiesza itd. Natomiast turbinka na zimnym silniku głośniej działa( słychać świst głośniejszy niz wcześniej), nastomiast na ciepłym nie widze różnicy. Co mogę sprawdzić? Czy są jakieś powody do niepokoju? dodam że na biegu jałowym podczas dodawania gazu tez zakopci delkatnie. Ostatnio były wymienione uszczelki pod wtryskiwaczami oraz wtryski(około 2 miesiące temu).
Bardzo proszę o pomoc !
marcinex28
Nowicjusz
 
Posty: 23
Zdjęcia: 6
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 14 11 2012
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Seat Ibiza II 98r
Silnik: 1.9 TDI 110KM AFN
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • 23 Kwi 2016, 10:54

    Jak auto jeździ na krótkich dystansach to warto je trochę przegonić w trasie i zobaczyć czy objawy nie ustąpią. Generalnie każdy diesel lubi przy mocniejszym bucie lekko zadymić.

    Co do turbiny to najważniejszym objawem jej zużycia jest spadek mocy i spore zużycie oleju. Elementem który się zużywa w turbo jest m. in. ułożyskowanie wałka, co powoduje powstanie luzu, przez który olej przedostaje się do wydechu. Stan turbiny możesz zweryfikować odkręcając od niej rurę i ręcznie sprawdzić czy jest wyczuwalny luz na wałku turbiny. Jeżeli tak to będzie Cię czekała regeneracja.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    23 Kwi 2016, 12:39

    Własnie nie zauważyłem żeby "brała" olej dlatego mnie dziwi ta turbina. Sam w swoim samochodzie miałem problem z turbiną i mniej więcej orientuje się jak to się objawia. Mama do pracy ma około 25-30 km w jedną stronę a jej styl jazdy wiadomo jest delikatnie przymulający a z tego co wiem te nowsze silniki diesla tego nie lubia. Jutro postaram się go przegnać i jeżeli kopcenie nie zniknie będe musiał się wybrać do mechanika. Dziękuje za odpowiedź i pomoc,
    marcinex28
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Zdjęcia: 6
    Miejscowość: Lublin
    Prawo jazdy: 14 11 2012
    Przebieg/rok: 18tys. km
    Auto: Seat Ibiza II 98r
    Silnik: 1.9 TDI 110KM AFN
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    04 Maj 2016, 19:04

    Warto też zajrzeć do filtra powietrza czy nie jest juz zabrudzony, zaś do paliwa rekomenduję dolewać na 60 litrów ropy ok 250 ml czerwonego oleju półsyntetycznego do dwusuwów - poprawi to smarowanie wtryskiwaczy, obniży zużycie paliwa i zadba o czystośc końcówek rozpylających.
    Anjin
    Zaawansowany
     
    Posty: 534
    Auto: Peugeot

    31 Maj 2016, 09:53

    Z tym płynem to racja,znajomy dolewa i faktycznie zdaje egzamin,więc warto spróbować,na pewno nie zaszkodzi. Poza tym jak pisze Przedmówca- stan turbiny warto sprawdzić,być może to o czym piszesz jest oznakami jej zużycia,szczególnie świst.
    HQaero
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.4
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Warsaw Extremizer Motor Cup / relacja
      10 Rocznica Imprez SSS – I RUNDA już za nami! Od 10 lat Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego organizuje imprezy motoryzacyjne. Zaczęło się od propagowania ¼ mili w Polsce. Obecnie SSS to nie tylko ćwiartka, a ...