Opel Meriva A, 2005, 1.6 benzyna - problem po wymianie czujnika skrętu

24 Wrz 2020, 11:58

Witam.
Moja Meriva, jak to Meriva miała problem ze wspomaganiem. Przy ruszaniu na światłach czy parkowaniu odcinało wspomaganie i włączała się kontrolka EPS. Po wizycie u elektryka, ten zdiagnozował, że skończył się czujnik skrętu. Część została wymieniona na nową. Mechanik stwierdził, że wszystko jest ok, wykonał kalibrację i autko jest do odbioru. Tymczasem po naprawie wspomaganie działa nie równo. Tzn. kierownica skręca w prawo bez żadnego problemu, jednym palcem, ale w lewo jest zdecydowanie ciężej. Wspomaganie działa, ale przy skręcie w lewo tak jakby chciała bardzo wrócić do prostych kół, jakby ktoś ją delikatnie ciągnął w przeciwną stronę. Warto nadmienić, że przed naprawą tak nie było. Wróciłem do elektryka, wykonał ponowną kalibrację ale do niczego nie doszedł. Co to może być?
Chmielnicki
Obserwowany
 
Posty: 1

24 Wrz 2020, 12:08

Wiesz co może trzeba by było wejść w programie w bloki pomiarowe EPS i zobaczyć co dzieje się jak skręcasz w stronę w którą nie działa wspomaganie? Bo może czujnik szwankuje przy skręcaniu w tą stronę, a to że jest nowy nie zawsze oznacza że będzie w 100% działał prawidłowo.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

22 Lip 2021, 16:53

W mądrzejszych testerach są dwie opcje kalibracji - kąta skrętu oraz momentu skrętu. Twoj mechanik musi zrobić tą drugą żeby wyrównać siły.
W oplach na pewno Op-com ma taką opcję.

Pozdrawiam
EPS Gliwice.
SerwisK
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Apple CarPlay w samochodach marki Lexus
    Samochody Lexus wyposażone w pakiet aplikacji Enform 2.0 oraz auta Toyoty z pakietem Entune 3.0 zyskają możliwość integracji ze smartfonami iPhone za pomocą interfejsu Apple CarPlay – poinformował japoński koncern, ...