Opel Meriva czy Toyota Corolla E12 kombi do ~ 9 tys.

23 Paź 2023, 09:33

Cześć, mam dylemat między tymi dwoma autami.
Potrzebuję nieco większego auta do 9 tys., liczy się dla mnie niezawodność i niskie koszty utrzymania.

Zastanawiam się też czy lepszy jest dla mnie diesel czy benzyna (robię mniej więcej jednego dnia trasę 40km, drugiego 5 km, potem 40, potem 5, potem 5 potem nic - taki mix totalny).

I tutaj pytanie, co będzie lepszą opcją?
Corolla w kombi z jakiegoś 2003/2004 roku w tym budżecie czy młodszy opel z 2006/2007 roku?
Azurave448
Nowicjusz
 
Posty: 6

23 Paź 2023, 09:51

Chcesz niskie koszty utrzymania to benzyna.

Azurave448 napisał(a):
I tutaj pytanie, co będzie lepszą opcją?


To co kupisz w lepszym stanie technicznym. Nie oszukujmy się, te samochody mają prawie 20 lat i to jak będzie wyglądała eksploatacja u ciebie zależy przede wszystkim od tego co robili poprzedni właściciele. Tym bardziej "roczniki" nie mają tu żadnego znaczenia
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2814
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Paź 2023, 09:55

Rozumiem, właśnie skłaniałbym się w kierunku merivy dlatego, że będzie te 2-3 lata młodsza (i może ciut lepiej zabezpieczona antykorozyjnie) ale boję się, że 3 razy częściej będę odwiedzał warsztat z powodu że to będzie opel a nie toyota. Meriva w sumie na + że występują raczej z mniejszymi przebiegami.
Azurave448
Nowicjusz
 
Posty: 6

23 Paź 2023, 10:07

Azurave448 napisał(a): ale boję się, że 3 razy częściej będę odwiedzał warsztat z powodu że to będzie opel a nie toyota


Jak założymy sobie że oba auta kupujesz w takim stanie to na 100% tak będzie nawet biorąc pod uwagę wadę olejową e12.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11104
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Paź 2023, 10:17

Raczej skłaniałbym się w kierunku 1.6 niż 1.4.
Kojarzę, że 1.4 miał tę wadę, albo wybrał po prostu silnik bez obciążenia wadą (naprawiali to i tak chyba w ramach gwarancji w tamtych latach)?
Azurave448
Nowicjusz
 
Posty: 6

23 Paź 2023, 11:01

Azurave448 napisał(a):Raczej skłaniałbym się w kierunku 1.6 niż 1.4.
Kojarzę, że 1.4 miał tę wadę, albo wybrał po prostu silnik bez obciążenia wadą (naprawiali to i tak chyba w ramach gwarancji w tamtych latach)?


Ogólnie Twój wybór jest bardzo ryzykowny w stosunku wartości auta do ewentualnych kosztów napraw.
Wszystkie silniki 1,4/1,6/1,8 do opcji modeli po lifcie brały olej. Dużo z nich było naprawionych na gwarancji.

Osobiście wolałbym takie coś
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/t ... FS1wG.html

Jak nie zardzewiały i nie zajechany to kupować :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11104
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Jak działa układ chłodzenia w samochodzie?
    Układ chłodzenia w samochodzie ma za zadanie utrzymać silnik przy optymalnej temperaturze pracy tak aby zapobiec jego przegrzaniu. Z czego składa się układ chłodzenia w samochodzie? - pompa wody, - termostat - czujnik temperatury ...

23 Paź 2023, 11:18

Nie, T22 w ogóle pod żadnym względem mi się nie podoba.

E12 w kombi w 1.6 już miałem z przebiegiem ok 240 tys. rok 2004 przedlift i nieco znam to auto i jest dla mnie akceptowalne (nie było problemów z poborem oleju), znajomy ma e12 5d z 2005 i też nie zauważył nadmiernego poboru oleju no ale to już polift. Może po prostu warto dołożyć i wziąć polift? Nie wiem tylko jaki pułap jest w miarę bezpieczny dla polifta. Z tego co widzę polift jest po 2004, 2004 polift za 10 tys się znajdzie, od biedy może być też sedan/5d. Auto raczej dopiero będę zmieniał w przyszłym roku ale dziękuję za ten szczegół z olejem bo nawet o tym nie wiedziałem w przypadku e12 i mógłbym się naciąć. W sumie na forum Toyoty znalazłem informacje, że ten problem został rozwiązany mniej więcej od Q2 2003.
Azurave448
Nowicjusz
 
Posty: 6

24 Paź 2023, 07:10

Azurave448 napisał(a):Może po prostu warto dołożyć i wziąć polift?

Tak.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11104
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Paź 2023, 07:36

Tak zrobię, w sumie i tak bardziej skłaniałem się ku toyocie bo miałem i nie narzekałem :) dzięki. W sumie też myślałem jeszcze nad hondą jazz albo nissanem note ale chyba nie w tych pieniądzach są w ogóle.
Azurave448
Nowicjusz
 
Posty: 6

24 Paź 2023, 09:20

Azurave448 napisał(a):Może po prostu warto dołożyć i wziąć polift?
Chyba najlepsza opcja z wymienionych w tym temacie.
Moskito
Początkujący
 
Posty: 193
Zdjęcia: 17

24 Paź 2023, 09:24

Też mi się tak wydaje. Będę się rozglądał, ale w przyszłym roku, może ceny nieco też spadną w Q2 i za 9-10 będzie można dostać polifta bez problemu.
Dziękuję za pomoc.

Edit. Myślałem jeszcze nad civicem vii ale dla mnie jest za mały, może jeszcze w 5d ok.
Azurave448
Nowicjusz
 
Posty: 6