OPEL MOEGA COMBI 2.0 - Automatyczna skrzynia biegów

28 Wrz 2009, 21:01

Witam pewnie samych panów i proszę o wyrozumiałość od razu bo jestem po raz pierwszy na takim forum ale tata poradził żebym napisała więc tak też robię :) jestem nie do końca szczęśliwą posiadaczką omegi combi która dziwnie zachowuję się a właściwie skrzynia biegów która niestety jest automatyczna mimo że jestem kobietą uwielbiam mieszać w biegach i panować nad samochodem a nie odwrotność ale los chciał że dzięki mojemu "fantastycznemu" byłemu zostałam z tym samochodzikiem i czasami go używam a wracając do problemu to jest tak : po konsultacji z paroma osobami wygląda na to że przy ruszaniu jest tak jakby się bieg zawiesił na 3 a raczej 4 mija powiedzmy 5 min jazdy może 10 i wraca do normy i tak za każdym razem jak silnik jest zimny czy wtedy kiedy chcesz wystartować gdzieś się spieszy waży te 5 czy 10 min a samochód wolny zamulony jakby nie wiem co :(
BARDZO PROSZĘ O JAKĄŚ RADE !!! Z GÓRY DZIĘKUJE !!!
bielunia55
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Kraków
  • 29 Wrz 2009, 08:10

    Nie za bardzo z tego opisu zrozumiałem co się dzieje
    wygląda na to że przy ruszaniu jest tak jakby się bieg zawiesił na 3 a raczej 4 mija powiedzmy 5 min jazdy może 10 i wraca do normy
    Możesz to wyjaśnić trochę lepiej?

    kiedy ostatnio wymieniałaś olej w skrzynce? Do sprawdzenia też jest TPS (czujnik położenia przepustnicy),świece, przewody cewka, bo niepoprawnie pracujący silnik też jest przyczyną niepoprawnej pracy automatu. Napisz dokładniej co się dzieje, to może uda się coś bliżej poradzić
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    29 Wrz 2009, 08:15

    Zazwyczaj jest to raczej normalne.Spowodowane to jest zimnym,a więc gęstym olejem.Elektronika przerzuca biegi na zimnym silniku na nieco wyższych obrotach,ponieważ chce jak najszybciej zagrzać olej i katalizator.Pomaga włączenie przycisku z oznaczeniem śniezynki,czyli tryb zimowy - wówczas elektronika przełączy te biegi szybciej,ale raczej nie jest to wskazane.Automaty mają to do siebie,że są delikatne.Dlatego nad ich pracą czuwa cała masa czujników.
    Zobacz też,czy czasami nie masz włączonego przycisku "Sport" - ten opóźnia przełącanie biegów.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    29 Wrz 2009, 09:32

    Witam panów i dziękuje za szybką odpowiedź :) nie wiem jak opisać lepiej to tak jakby po prostu z manualnej skrzyni ruszało by się z 3 biegu tudzież z 4 czyli zero zrywu zamulony samochód a nie był taki !!! A właściwie nie jest bo jak się rozgrzeje to wraca do normy chociaż jeszcze parę dni temu było na odwrót tzn na zimnym chodził normalnie a jak się rozgrzał to się zawieszał zamulał na wydaje się 4 biegu i po prostu nie robił redukcji w ogóle !!! Olej był dolewany do skrzyni w której nie mam miareczki i dolewany był nie przez zemnie tylko fachowca :) pozostałe biegi chodzą normalnie jest 1, 2 , 3, N, D i R jak panowie wiedzą generalnie 1, 2, 3, to takie pod górkę czy coś a chodzić powinien bez problemów na D a tu sprawdziliśmy 1, 2 , 3 i chodzą bez problemu rusza jak burza a zawias ma na ogólnym D :/ wsteczny też git więc ja nie rozumiem !!! Mój były który ma problem z komunikacją między ludzką napisał mi tylko że skrzynia była wymieniana za 3500 tyś i nic więcej a tata kazał zapytać czy filtr oleju był wymieniany itp no ale cóż ... a co do śnieżynki to ona zamula samochód całkiem nie źle to tak jakby ktoś ją włączył właśnie a sport to by mi się marzył cały czas włączony bo wtedy autko chodzi szybko ! I nie wiedzę nic normalnego w zachowaniu mojego samochodu bo on tych obrotów nie ma proszę pana bo się zawiesił na jakimś wysokim biegu typu 4 a jak wszyscy kierowcy wiedzą ruszanie z 4 jest słabe !!!
    bielunia55
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: Kraków

    29 Wrz 2009, 12:41

    1) Trzeba sprawdzić TPS, czy poprawnie działa, jak OK to:
    2) Trzeba sprawdzić elektronikę, znaczy się sterownik skrzynki, w tym masę do sterownika.
    3) Sprawdzić ciśnienie jakie daje skrzynka
    4) Trzeba sprawdzić wybierak biegu (drążek zamiany) czy jest odpowiednio rozpoznawany przez sterownik.

    Skoro po zablokowaniu poszczególnych biegów w pozycjach 1, 2, 3 jest wszystko OK to ze skrzynką mechanicznie wszystko jest OK. Problem raczej będzie z zaśniedziałym stykiem albo niepoprawną pracą któregoś z czujników. Przyda się dobry fachowiec z dobrym komputerem diagnostycznym, powinien szybko znaleźć przyczynę.

    U mnie też kiedyś tak był że długo zostawała mi jedynka podczas gdy powinna już wskoczyć dwójka. Problemem u mnie była niewłaściwa praca silnika, a dokładniej niedopały na cylindrach. Dlatego zanim ktokolwiek zacznie kopać przy skrzynce, trzeba sprawdzić układ zasilania silnika, a więc powietrze, iskrę i paliwo. Komputer diagnostyczny również się do tego bardzo przydaje. Gdybyś była bardzo zdesperowana w poszukiwaniu fachowca z głową od automatów to daj znać to podam ci adres człowieka z Żor na Śląsku, z Krakowa to będzie godzina jazdy ;) Pozdrawiam
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    29 Wrz 2009, 22:49

    Witam,po uważnym przeczytaniu twojego opisu problemu,muszę Cie zmartwić,że bez wizyty w warsztacie się nie obejdzie ponieważ mechanik musi odczytać z pamięci komputera błędy zapisane.Jeśli są jakiś błędy powoduje to pracę skrzyni biegów w trybie awaryjnym tzn. skrzynia biegów niezależnie od położenia selektora zawsze pracuje na 3 biegu bez możliwości zmiany .Po usunięciu rzeczywistej usterki (nie tylko wykasowanie pamięci komputera)skrzynia biegów samoczynnie wraca do prawidłowej pracy
    mechanio
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: dublin
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Lexus Design Dome: gdzie technologia spotyka tradycję
      W mieście Toyota City, w japońskiej prefekturze Aichi, znajduje się studio designu Lexus Design Dome, odpowiedzialne za wszystkie kreatywne procesy Lexusa. Tutaj Lexus prowadzi wszystkie etapy projektowania auta – od ...
      Co może zamarznąć w naszym samochodzie?
      Co w samochodzie jest szczególnie wrażliwe na niską temperaturę? Jak sobie poradzić z typowo zimowymi problemami? Poniżej prezentuję kilka odpowiedzi które mogą okazać się przydatne wielu kierowcom. Głównym ...

    01 Paź 2009, 10:54

    Dziękuje ślicznie za pomoc przynajmniej mam teraz jakiś punkt zaczepienia :)
    bielunia55
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: Kraków