Opel Monterey 3.1 Diesel czy 3.2 benzyna-gaz

20 Paź 2012, 08:07

za 3 kafle to instalka do golfa :mrgreen:
jeśli ma byc gaz to musi być przemyślany, bo tankowanie co 200 km to żenada,
V6 w obsłudze rocznej jest droższe, paliwo wychodzi niewiele taniej, a na spalanie poniżej 15 nie licz
co do montka to jest jeszcze jedna sprawa, masz mechanika który ogarnie ten samochód?
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

20 Paź 2012, 08:33

Yyy a ja nie dam sobie rady? Swojego nissana sam robie z resztą każdy samochód naprawiam sam... I ja stary zdaje sobie sprawe że gazu będzie palił na trasie 17 a w terenie to i ze 21, ale ropniak i w terenie łyknie 13... Ale o eksploatacje chodzi... Diesel jest zawsze droższy niż benzyniak...
Tajny
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 01 10 2007

20 Paź 2012, 11:09

żebyś się nie zdziwił :mrgreen:
tak przy okazji moduł zapłonowy dostępny oryginał 1500pln :mrgreen:
napinacz hydrauliczny rozrządy dostępny w serwisie 750pln :mrgreen:
do zmiany czujnika temp dla kompa w benie trzeba zdjąć kolektor :mrgreen: uszczelki takie co nie wypadają przy montażu to.. oryginały jak chcesz zadzwoń do serwisu ale o cene nie pytaj na stojąco :mrgreen: sprzęgło do beny 1400 :mrgreen:
kable zapłonowe od 300 w góre :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

20 Paź 2012, 18:08

To co pisze Pocieszny to dopiero początek wydatków związanych LPG. Pięć lat jeździłem na LPG i jakbym nie liczył to diesel w ogólnym rozrachunku kosztuje mnie taniej i jest mniej kłopotliwy.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

21 Paź 2012, 08:07

A czy w montkach występowały blokady dyfra? Bo w patrolu to wiem że tak...
Tajny
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 01 10 2007

21 Paź 2012, 09:24

tylko LSD ale za to trzyma bardzo mocno w porównaniu do nissanowskich isuzu spisało się :ok:
u mnie na 33x12 piszczy na asfalcie :mrgreen:

@Piotr w rozrachunku ogólnym bena wychodzi podobnie do diesla, a jeśli jeździsz dużo to taniej, jest a dbać trzeba o każde auto żby śmigało bezawaryjnie, bena rekompensuje dbanie zajebistym momentem i mocą, a przyjemność z jazdy jest o wiele większa :ok:
ale na początek zawsze polece diesla, ze względu na mniejszą problematyczność przystosowania do terenu :ok:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowe podjazdy - czy są one trudne do pokonania?
    Zimą nie trzeba wyjeżdżać w góry, by doświadczyć problemów z pokonaniem stromego wzniesienia. Już oblodzony czy zaśnieżony wyjazd z garażu podziemnego może okazać się wyzwaniem. Jak sobie z nim poradzić? Intensywne ...

28 Paź 2012, 19:19

Chłopaki sory że jeszcze zawrócę tyłek. Czy zna ktoś ten samochód. Zdaje mi się że był robiony przód bo zderzak coś nie jest dobrze dopasowany. Zastanawiam się czy jechać po niego.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Tajny
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 01 10 2007

28 Paź 2012, 21:12

wisi na allegro od ponad 2 lat
na początku stał za 11kpln reszte sobie dośpiewaj....
oczywiście auta nie widzałem, za daleko odemnie stał jak swojego kupowałem

BTW felgi od patrola, poszerzeń w tym roczniku jeszcze nie było, tak samo nakładki tył już po liftowe, na przednim zderzaku widać, że poszerzenia nie od kompletu, przednia atrapa nie z tego auta, do malowania nawet emblematów nie chciało im się zdjąć (całe auto malowane byle jak) emblematy mają być chromowane nie w kolorze nadwozia, tylny zderzak i światła rozwalone, tak samo jak osłona kołą zapasowego, odłażąca uszczelka szyberdachu
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

28 Paź 2012, 21:22

Witaj. Zderzak w aucie z 92 to nie problem. Sprawdź czy ma poduszki pod karoserią i czy ma ramę.Najsłabszy punkt ramy w Montereyu to przednia belka dobrze widoczna od spodu i tył trudno sprawdzić bak zasłania. Dobry młotek, latarka i jedź po auto jak będą kręcili nosem na ostukanie ramy to odpuść sobie nie warto się brudzić. Ja szukałem długo i przejechałem wiele kilometrów, obejrzałem kilkanaście aut. W tych rocznikach to trzeba wiele cierpliwości żeby trafić coś ciekawego.
Powodzenia.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

28 Paź 2012, 21:37

Rzeczywiście kolega Pocieszny ma dobre oko :shock: ten egzemplarz odpuść.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

28 Paź 2012, 23:39

WŁAŚNIE CIERPLIWOŚCI... :( Korci mnie ten Montek ale koleś cobie za niego troche krzyczy
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Jest zwykła instalacja założona a poza tym łyse gumy już są ale może ja się nie znam...
Też widziałem wady w tamtym montku ale kolega pocieszny zobaczył więcej :D troche już siedzi w tym temacie :ok:
Tajny
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 01 10 2007

29 Paź 2012, 00:19

jeśli uważasz że 10 tysi to dużo za terenówkę może nie powinieneś jej kupować?
uwierz mi to dopiero początek wydatków,
ten konkretny który pokazałeś z fot można powiedzieć tylko że:
z tyłu nie był na pewno bity ;) lakier jest oryginalny, atrapa nie, ale sam plastik można wymienić z różnych powodów, co do rozrządu to pytanie czy był wymieniony hdrauliczny napinacz (droga sprawa, większośc ludzi olewa sprawe, potem jest problem, wbrew temu co piszą ten silnik nie jest bezkolizyjny)
co do ramy to rzeczywiście belka pod chłodnicą i tylna część (od łoża spręzyn do tyłu) to newralgiczne pkt ramy w monciaku, ale dobry młotek i śrubokręt tam gdzie młotkiem nie dojdziesz i sprawdzisz wszytko :ok:
co do silnika, ma chodzic cicho, żadnych stuków terkotania (oznaka padającej hydrauliki lub napinacza) nie dymić na wysokich obrotach, ma mieć kopa :ok:
co do zawiasu to nie ma bujać za bardzo, prowadzi sie prawie jak osobówka, sprzęgiełka już wymienione na AVM więc do sprawdzenia stan i działanie, niestety felgi zmienione z oryginalnych dobrych (choć niepieknych) alu na stalowe, ciężkie i średniej jakości,
przynajmniej antena wygląda na oryginał ;) do sprawdzenia czy się chowa ;)
z wad troche ciulowo zamontowana butla z gazem, ale rozumiem że ktoś chciał mieć bagażnika troche,
w każdym montku seryjnie były:
-elektryczne szyby
-elektrycznie grzane i składane lusterka
-felgi aluminiowe 16, ET+38 więc mocno wsadzone do środka, 15 mieszczą się dopiero przy odsadzeniu koło 0, idealne do większych kółek są alusy 16 z toyoty czy patrola o ET+13
-Podłokietniki wszystkich siedzeń
-elektrycznie składana automatyczna antena radiowa
-wspomaganie, ABS, w niektórych blokada tylnego mostu typu LSD
- reduktor bez międzyosiowego mechanizmu różnicowego (sztywne 50:50)
-
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

29 Paź 2012, 06:56

Nie no stary szacun... :wink: Gość mówi źe lakier jest orginalny, samochód nie jeżdżony w terenie, ubezpieczenie dopiera miesiąc temu zapłacił.... A wadą tego samochodu te z jest pęknięty zbiornik na koło
Tajny
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 01 10 2007

29 Paź 2012, 07:53

to nie jest problem i tak go wywalisz bo będzie Cię wkurzał :mrgreen: piszczy skrzypi ogólnie w starym aucie nie najlepsiejszy pomysł :mrgreen:
zaczniesz od serii a skończysz na takim
Zdjęcie
:mrgreen:

wyjściowo był taki
Zdjęcie
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

29 Paź 2012, 08:10

Jakbyś mnie znał to byś uwierzył że tak będzie.... Kupiłem sobie za 6000 trzy lata temu Nissana 100nx 2.0 Gti z silnikiem sr20de... Zaczeło się od wydechu a potem... Od podstaw zawieszenie, układ hamulcowy, blacharka z malowaniem kpl, wstawienie nadkoli z tyłu od golfa 2 bo założyłem felgi 17 i opony na tył 215/45 i dystanse 2cm z każdej strony, założyłem turbine od nissana 200sx z całym osprzętem... środek w czerwonej skórze z kubełkami, nagłośnienie Peiyinga, dolot F-mic kpl itd... Łącznie koszt 20000. :D
Tajny
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 01 10 2007