Opel Omega - błąd w obwodzie czujnika wałka rozrządu

11 Lip 2018, 15:43

Witam ma problem z omegą. Wyskakuje mi błąd: usterka w obwodzie położeni wałka rozrządu, czujnik wymieniony i nadal to samo. Co to może być?
admaj1212
Nowicjusz
 
Posty: 30
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Skoda
Silnik: 1.6 B 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • 11 Lip 2018, 15:53

    Posprawdzaj kabel i wtyczkę od tego czujnika jeżeli masz taki błąd to problem może być jak cos gdzieś nie styka nie łączy.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    12 Lip 2018, 11:31

    Cala wtyczkę od sterownika do czujnika sprawdzalem. Przejscie jest.
    admaj1212
    Nowicjusz
     
    Posty: 30
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Skoda
    Silnik: 1.6 B 101KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    17 Lip 2018, 01:09

    I na pewno sprawdzałeś czujnik wałka a nie wału :) chcę tylko potwierdzić bo czasem ludzie to mylą ;/
    A jak go odepniesz to wyskakuje inny błąd?

    admaj1212 napisał(a):Przejscie jest
    Ok, ale czy nie ma zwarcia to też sprawdziłeś?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    17 Lip 2018, 09:08

    Czy były przeprowadzane jakieś naprawy? Wymiana Rozrząd?

    Kup oryginalny czujnik Siemensa bo zamienniki nie działają (przekonałem się na własnym przykładzie)
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16734
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    18 Lip 2018, 12:05

    Sprawdziłem rozrząd, był przestawiony względem wału o dwa ząbki. Teraz ustawiłem jak powinno być i teraz tylko kupię czujnik i dam znać czy pomoglo
    admaj1212
    Nowicjusz
     
    Posty: 30
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Skoda
    Silnik: 1.6 B 101KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
      Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
      Bezpieczniej w czystym samochodzie
      Świeżo umyty samochód nie tylko lepiej się prezentuje – czyste szyby, lusterka i światła to warunek bezpiecznej jazdy. Kierowca powinien zadbać o to zwłaszcza przed wyjazdem w dłuższą trasę. Jednym z podstawowych ...

    18 Lip 2018, 12:07

    Napewno wałka rozrządu, zwarcia nie sprawdzałem ( jak sprawdzić?), jak odpiąłem czujnik to i tak taki sam błąd.
    admaj1212
    Nowicjusz
     
    Posty: 30
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Skoda
    Silnik: 1.6 B 101KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    18 Lip 2018, 12:12

    admaj1212 napisał(a):Sprawdziłem rozrząd, był przestawiony względem wału o dwa ząbki
    Prawdopodobnie znalazłeś przyczynę ale da znać jak wymieniasz czujnik i skasujesz błąd czy ponownie nie wróci.

    admaj1212 napisał(a):Napewno wałka rozrządu
    oki :)

    admaj1212 napisał(a):zwarcia nie sprawdzałem ( jak sprawdzić?)
    Masz tam przewód dwużyłowy to możesz sprawdzić czy jest przejście między jedną a druga żyłą nawet jak jest minimalne to będziesz widział na multimetrze.

    admaj1212 napisał(a):jak odpiąłem czujnik to i tak taki sam błąd
    Więc raczej będzie to wina czujnika.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    18 Lip 2018, 12:18

    Cichy77 napisał(a): jak odpiąłem czujnik to i tak taki sam błąd

    Więc raczej będzie to wina czujnika.


    Jak będzie przestawiony rozrząd to też będzie taki błąd ale skoro pracował na przestawionym rozrządzie to i czujnik padł. Ople to specyficzne auta co do czujników.

    Daj znać co wyszło
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16734
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    25 Lip 2018, 13:38

    Witam po wymianie czujnika i tak ten sam błąd. Czy możliwe ze z ta wiązka co idzie od sterownika do czujnika jest popsuta? A może ktoś wymienił całą tą wiązkę z końcówka kwadratową a może była z owalna i dlatego to nie działa. Sam juz niewiem
    admaj1212
    Nowicjusz
     
    Posty: 30
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Skoda
    Silnik: 1.6 B 101KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    25 Lip 2018, 18:11

    Jakie napięcie powinno być na środkowym pinie od wiązki bo u mnie jest 2,55v.
    admaj1212
    Nowicjusz
     
    Posty: 30
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Skoda
    Silnik: 1.6 B 101KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    25 Lip 2018, 20:23

    A i jeszcze ja sprawdzam ten środkowy pin miernikiem to jakby jakieś zwarcie się robiło. Bo słychać jak komputer od gazu się włącza i coś w listwe od gazu słuchać.
    admaj1212
    Nowicjusz
     
    Posty: 30
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Skoda
    Silnik: 1.6 B 101KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    30 Lip 2018, 15:42

    Napisz jeszcze jaki to jest silnik?

    Czasem jeżeli synchronizacja czujników wału i wałka rozrządu nie jest prawidłowa można otrzymać błąd jednego z czujników i wcale nie musi to być błąd synchronizacji.

    admaj1212 napisał(a):Jakie napięcie powinno być na środkowym pinie od wiązki bo u mnie jest 2,55v
    Czujnik zasilany jest napięciem 5V ale podczas pracy będzie się ono zmieniało i może dochodzić do 12,8V.
    Sprawdź czy przy sterowniku masz takie samo napięcie na tym kablu.

    Zobacz też jakie będziesz miał napięcie przy czujniku wałka rozrządu on też jest zasilany napięciem 5V które podczas pracy silnika może dochodzić do około 11,8V.

    Te czujniki zasilane są takim samym napięciem i generują sygnał prostokątny.

    admaj1212 napisał(a):A i jeszcze ja sprawdzam ten środkowy pin miernikiem to jakby jakieś zwarcie się robiło. Bo słychać jak komputer od gazu się włącza i coś w listwe od gazu słuchać.
    Może coś jest pod niego podpięte? Sprawdź to dokładnie.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    30 Lip 2018, 20:38

    2.0 16v
    Chyba że sterownik jest coś popsuty i on robi zwarcie, bo do tego nic nie jest podlaczone
    admaj1212
    Nowicjusz
     
    Posty: 30
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Skoda
    Silnik: 1.6 B 101KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    31 Lip 2018, 16:08

    admaj1212 napisał(a):Chyba że sterownik jest coś popsuty i on robi zwarcie, bo do tego nic nie jest podlaczone
    Odłącz bezpiecznik od sterownika LPG i sprawdź czy dalej będzie to samo jak będziesz sprawdzał. Masę weź sobie z nadwozia lub silnika i sprawdź wtedy napięcie na tym środkowym pinie.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!