Opel Signum/Astra do 18tyś

11 Mar 2018, 22:53

Hej koledzy. Szukam auto oszczędnego , mało awaryjnego . Spodobał mi się Opel Signum oraz Opel Astra H w Kombi. Zastanawiam się czy wybrać Diesel czy Benzynę .. lubię czasami w depnąć w gaz ... i widzieć że auto ma zapas mocy przy wyprzedzaniu. Myśle głęboko na PB lecz powyżej 2.0 będzie dużo palił a niestety.. robię trochę kilometrów.. chodź na krótkich dystansach .. ale i tak paliwo znika :) :) zastanawiam się czy myśleć o LPG dużo mi mówiło że LPG kiepski wybrór i iść w ON.

- Tanie części do tych auta są ?
- Jaki Komfort jazdy?
- Dużo palą ?
- Jaki silnik wybrać i czy PB czy ON ?

Słyszałem że Signum 1.9 150km fajnie się zbiera i nie jest za bardzo awaryjny co sądzicie?
Dawid656
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 05 1998
Auto: Fiat Stilo
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

12 Mar 2018, 00:11

Części kosmicznie drogie nie są ale trafiają się elementu które z butów wyrywają. Jeżeli chodzi o Benzynę to najbezpieczeniej wybierać 1.8, zapasu mocy niestaty tam nie ma ale to dobra jednostka nie sprawiająca problemów, Co do diesla to tak 1,9 to bardzo dobry silnik no ale wiadomo że wszystko fajnie super jak się nie psuje bo jak się trafi na wyeksploatowany egzemplarz no to można się popłakać z kosztów. Co do gazu to głupot się nasłuchałeś, z roku na rok wszystko jest udoskonalane i te instalacje gazowe juz są tak ulepszone że nie zrobią krzywdy silnikowy. Grunt to wybrać dobrą instalację i robić jej serwisy a nie po montażu o niej zapomnieć
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Mar 2018, 00:39

Jeśli wybrałbym Signum z 1.8.. I złożę jakiś gaz dobrej marki powinno śmigać wszystko? Myślę na pb bo są tańsze części oczywiście. I czy znajdę do 18tys jakiś tak y egzemplarz opla signum
Dawid656
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 05 1998
Auto: Fiat Stilo
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

12 Mar 2018, 00:49

Pewnie że będzie śmigał, to prosta konstrukcja
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Mar 2018, 00:55

Jeszcze jedno pytanie duża jest różnica czesci między diselem A benzyna ? Bo ten opel 1.8 z 10l pewnie spali?
Dawid656
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 05 1998
Auto: Fiat Stilo
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

12 Mar 2018, 01:42

No diesel jest dużo droższy w naprawach a jezeli chodzi i podstawę czyli jakieś klocki zawieszenie i takie pierdoły to będzie podobna cena
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik RB26DETT - Nissan
    Konstrukcją zbliżoną do słynnego silnika 2JZ Toyoty jest motor RB26DETT Nissana. To również rzędowa szóstka z aluminiową głowicą i żeliwnym blokiem wyposażona w dwie turbosprężarki. Silnik Nissana miał co prawda ...

12 Mar 2018, 08:24

1.8 122 konny, lubi wciągnąć spore ilości oleju. W tym budżecie można kupić signum już po lificie a więc 1.8 140 koni, nie wiem jak tu jest z poborem oleju, wiem że silnik ma zmienne fazy rozrządu i warto przy okazji wymiany rozrządu wymienić również koła od tych faz, koszt koło 800 zł za same koła.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Mar 2018, 11:38

No chyba że patrzeć za 1.9 w lepszym stanie .. czy dwumas sprzęgło w dobry stanie A od razu zrobić sprzęgło i bym trochę pojedzil.. A benzyna fajnie jak by był 2.0 ale jak z spalaniem?
Dawid656
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 05 1998
Auto: Fiat Stilo
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

13 Mar 2018, 11:01

Posiadałem Astrę H 2.0T Kombi w wersji 200 konnej i spalanie do najniższych raczej nie należy. Mniej niż 10 litrów to raczej tylko w trasie, ale z drugiej strony to nie ma co się spodziewać fajerwerków. Silnik ten lubi sobie 'wypić' też trochę oleju. Miałem też styczność z Astrą GTC 2.0T w słabszej wersji - 170 km i tam spalanie benzyny i oleju w zasadzie nie różniło się za bardzo w porównaniu do mocniejszej wersji i cięższego nadwozia.
Warto też wspomnieć, że w Signumach ( i Vectrach) montowany silnik 2.0T 175 km był zupełnie inny, pochodził od Saaba i z tego co słyszałem jest bardziej udany. Z kolei w Zafirach i wspomnianych Astra H i G montowane było Oplowskie 2.0T słynące raczej z podniesionego apetytu na olej.
Natomiast jeśli chodzi o przyjemność z jazdy to i tak 1.9 cdti MOIM zdaniem jest dużo gorsze niż 2.0T i w życiu diesla bym nie kupił jako prywatne auto, tym bardziej na krótkie dystanse, ale to oczywiście moje osobiste zdanie :)
arky
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: Bora

13 Mar 2018, 14:12

Ja potrzebuje auta codziennie do pracy.. 13 km w jedną stronę.. dojazdy do dziewczyny 5km.. I weekend 50.60km .. coś oszcsednego i mnie awaryjnego lecz Signum jest ładny.. I myślę aby z gazem kupić ....
Dawid656
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 05 1998
Auto: Fiat Stilo
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003