Opel Signum który silnik jest lepszy?

31 Gru 2011, 16:58

Witam
Interesuje mnie zakup samochodu marki Opel Signum
poczatkowo myslalem o silniku 3.0 v6 CDTI lub 2.2DTI
Ktory silnik jest lepszy w sensie mniej awaryjny ??
czy ten 2.2 DTI daje sobie rade z tym samochodem ??
a moze lepiej jakis silnik benzynowy ??
Z gory dziekuje za pomoc w wyborze silnika :)
Pozdrawiam
Ja:)
Ja :)
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Puck
1

31 Gru 2011, 20:46

Sadząc po silnikach są to Signumy przed liftingiem to 3.0 V jest silnikiem niepolecanym, chyba że lubisz remontować silnik :D, lepsze jest 2.2 DTI 120KM, spróbuj poszukać z 1.9 cdti 120KM, 150KM, i w modelach przed face liftingiem unikaj automatów
kamyl
Aktywny
 
Posty: 278
Miejscowość: SR
Prawo jazdy: 0- 4-2009
Auto: VC GTS
Silnik: Z19DT
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
2

02 Sty 2012, 14:31

To troche sie zmartwilem bo myslalem wlasnie o automacie ... co z tym automatem jest nie tak ??
mialem na oku samochod z 2004r 3.0 cdti wlasnie w automacie..
Ja:)
Ja :)
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Puck
0

03 Sty 2012, 18:59

zapraszam do lektur na forum
Kod: Zaznacz wszystko
[Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
kamyl
Aktywny
 
Posty: 278
Miejscowość: SR
Prawo jazdy: 0- 4-2009
Auto: VC GTS
Silnik: Z19DT
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
0

05 Sty 2012, 20:23

Witam fanów Opla! Chciałem zdementować plotki o silniku 3.0 CDTI . Silnik ma wady, to fakt. Największą są pływające cylindry które potrafią opaść o 0,1mm co w efekcie powoduje wypalanie uszczelki i naprawa jest dość przykra i kosztowna. Saab montuje w tych silnikach grubszą uszczelkę i podobno jest trochę lepiej. Druga sprawa to temat przegrzań. Silnik ma zmniejszoną miskę olejową i tył silnika potrafi się przegrzewać. Pomimo tych wad osobiście zdecydowałem się na zakup signum własnie z tym silnikiem. Wybór był prosty , jeśli się o ten silnik zadba to 500 000 km zrobi się spokojnie bez awarii, ale jeśli ktoś zapomni o kontroli płynu chłodzącego to to opisane usterki ma jak w banku! Trzeba jednak pamiętać że płyn chłodzący jest ważny w każdym silniku. Autko z tą jednostką potrafi jednak dostarczyć wiele miłych doznań. Moje Signum jest w automacie więc przy jeździe ekonomicznej nic się z silnikiem nie stanie , natomiast przy włączonym trybie sport na stałe zalecam częstą kontrolę płynu chłodzącego. Przegrzanie powoduje wzrost ciśnienia i płyn ucieka przez zawór w zbiorniku wyrównawczym. Osobiście lubię czasem sobie ten tryb włączyć, bo frajda z jazdy jest ogromna!! Ze względów ekonomicznych jednak nie jeżdżę tak na co dzień. Mam przejechane 180tys. bez najmniejszej awarii!! Trzymajmy się więc zasady kto dba ten ma i nie bójmy się tych silników!
Yarko
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 13 03 1991
Auto: signum 3.0 automat
7

19 Kwi 2016, 19:09

Jeżeli diesel to tylko 1.9 że stajni Fiata.Jednostkę 3.0 odradzam zdecydowanie.Mamy w firmie i to jest kompletna pomyłka.Spalanie 7,5/8 litrów.Do wielu napraw trzeba wyjmować lub przynajmniej opuszczać silnik.Do problemów z przegrzewaniem i siadaniem tulei cylindrów dopisać trzeba jeszcze nagminne wycieki oleju zwłaszcza z koła pasowego wału korbowego.Sama wymiana simeringu nie pomaga bo wyciera się koło.Nowe 1500 zł lub trzeba oddać je do obróbki i tulejowania.Do wymiany rozrządu trzeba wyjąć silnik.Do wymiany rozrusznika trzeba zdejmować cześć wydechu.Do wyjęcia skrzyni biegów trzeba wyjąć silnik.Koszty robocizny są ogromne.Radzę omijać z daleka jak nie macie swojego warsztatu.
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [2018] Peugeot 508
    Peugeot pokazał swoje najnowsze dziecko - 508. Po bezpłciowym poprzedniku w końcu mamy dawkę zadziorności. Nie wiem jak Wam ale mi bardzo podoba się kokpit mimo, że nie jestem fanem dotykowych ekranów oraz piękny tył. ...

19 Kwi 2016, 19:12

Chicken19 i poszukiwacze zaginionej arki...
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0