Opel Tigra - EGR, LAMBDA, co jeszcze ?

12 Gru 2010, 21:48

Witam.

Mam Opla Tigrę 1,6 z 1995 roku. No i parę dni temu zaczęło się sypać ...

Najpierw spalanie podskoczyło na jakieś 18 litrów na 100km ... lekka przesada.. podejrzewam że to sonda lambda... niestety nie zdążyłem nawet sprawdzić czy to na pewno to bo wczoraj rano odpalił, i od razu zgasł... spróbowałem jeszcze raz i to samo ...

Sprawdziłem błędy metodą spinaczową i wyszły dwa :

47 - zawór recyrkulacji spalin
85 - immobiliser


co do błędu 85 to nie rozumiem bo nie mam immobilisera...


Powiedzcie mi czy EGR (System recyrkulacji spalin) może być odpowiedzialny za tak wysokie spalanie , czy po prostu padła mi i sonda i zawór.

Co radzicie ... zaślepić zawór czy wymienić na nowy ?


Z góry dziękuje za jakieś rady co z tym zrobić ( tak wiem... sprzedać ... )
mg1989sos
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: MG F 1,8 145 KM

13 Gru 2010, 00:19

zaślepienie EGR nie jest dobrym pomysłem,zwłaszcza jak masz LPG, to nie jest diesel :mrgreen:
najczęściej za takie rzeczy odpowiedzialny jest przepływomierz,
po odpaleniu auto zanim się rozgrzeje jeździ "żabką"??
jedzie jeśli ledwie dodajesz gazu albo jak ciśniensz na max? w innej pozycji pedału dławi się i jedzie skokami?- jeśli tak to na 90% przepływomierz lub przepustnica
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Gru 2010, 08:07

auto jeździło normalnie... tylko nagle zaczęło palić 2 razy tyle co normalnie, a potem odpaliłem, zgasło , i tyle... nie mam gazu .. tylko benzyna
mg1989sos
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: MG F 1,8 145 KM

13 Gru 2010, 08:16

przepływomierz to 2 druciki które się rozgrzewa, awaria (zabrudzenie) najczęściej objawia się nagle i zwykle przy średniej pogodzie i wilgotnym powietrzu,
wykręć wyczyść pędzelkiem i rozpuszczalnikiem albo alkoholem izopropylowym z w sprayu, naprawa będzie Cie kosztować 25 PLN za spray, a przynajmniej jeśli nie to to wykluczysz zapędy mechanika za wielką kase :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Gru 2010, 09:38

taa..żebym ja chociaż wiedział gdzie to jest... i jaka jest szansa że zrobię to na mrozie i po ciemku ?
mg1989sos
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: MG F 1,8 145 KM

13 Gru 2010, 11:30

przepływomierz szukaj od filtra powietrza do kolektora ssącego a wygląda on tak
[link do oferty na Allegro wygasł]
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kocham sport motorowy - Pascal Brodnicki
    Dzięki rajdom wyciszyłem się i skupiłem na tym, co naprawdę jest ważne w życiu. Rywalizacja jest wspaniała i daje ludziom mnóstwo pozytywnych emocji. Chyba każdy z nas marzy o tym, by kiedyś stanąć na podium - mówi ...
    Manufaktura Car Show 2013
    W miniony weekend w Ch Manufaktura można było zobaczyć wydarzenia pod nazwą "Manufaktura Car Show 2013". To propozycja dla miłośników czterech kółek w najróżniejszych odsłonach. W tym roku była to największa ...

13 Gru 2010, 17:48

pocieszny napisał(a):przepływomierz to 2 druciki które się rozgrzewa, awaria (zabrudzenie) najczęściej objawia się nagle i zwykle przy średniej pogodzie i wilgotnym powietrzu,
wykręć wyczyść pędzelkiem i rozpuszczalnikiem albo alkoholem izopropylowym z w sprayu, naprawa będzie Cie kosztować 25 PLN za spray, a przynajmniej jeśli nie to to wykluczysz zapędy mechanika za wielką kase

Zanim zabierzesz się za ten zabieg to na odpalonym silniku odłącz wtyczke od przepływki - jesli auto zacznie tracić obroty tzn. ,że jest wporządku.
Odłacz akum. nieraz kasują się błędy a jesli chodzi o spalanie to zacząłbym od sprawdzenia układu paliwowego w poszukiwaniu wycieku.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Gru 2010, 09:40

no to teraz niespodzianka... okazało się że wypadł mi immobiliser z kluczyka i dlatego nie odpala;/

( to nie zmienia faktu że pali 2 razy za dużo i że coś jest z egr... )


macie jakiś pomysł jak to zrobić ? da się odłączyć immo ?
mg1989sos
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: MG F 1,8 145 KM

14 Gru 2010, 17:32

mg1989sos napisał(a):no to teraz niespodzianka... okazało się że wypadł mi immobiliser z kluczyka i dlatego nie odpala;/

A pisałeś i byłeś pewny, że nie masz immo.
Można go wył. podłączając auto pod komp. i do ASO jedź najlepiej.
mg1989sos napisał(a):to nie zmienia faktu że pali 2 razy za dużo i że coś jest z egr...

Jesteś tego pewien :?:
W sumie sam znasz już przyczyne większego spalania więc działaj.
Wymień na nowy lub czyść.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Gru 2010, 21:24

tylko jak jechać do ASO jak nie odpala ^^
mg1989sos
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: MG F 1,8 145 KM