Opel Tigra Temperatura

19 Wrz 2007, 11:34

Witam , mam Tigre od paru dni i zauważyłem pewien niepokojący szczegół. Jeżdżę dosyć spokojnie po mieście nie szaleje ani nic w tym guście , niestety zauważyłem że po około 20 – 30 min jazdy temperatura wynosi 100 stopi i nie chce zmaleć ... Zauważyłem także że przy tych 100 stopniach nie załącza się wiatrak od chłodnicy. Co może być tego przyczyną ? Dodam jedynie że jak włączę klimatyzacje włączają się oba wiatraki i od klimy z przodu i ten od chłodnicy przy silniku.

Za wszystkie odpowiedzi dziękuje z góry.

Pozdrawiam
Loin
Nowicjusz
 
Posty: 1
  • 19 Wrz 2007, 18:58

    pewnie wysiadl czujnik na chlodnicy co wlacza wiatrak
    BMW baum mus wek
    eda
    Początkujący
     
    Posty: 70
    Miejscowość: czechy

    19 Wrz 2007, 22:12

    Wypnij z włącznika termicznego wentylatora te dwa przewody i je zewrzyj.Wiatrak powinien ci się włączyć.Jak tak będzie,to możliwe,że jak pisze kolega powyżej,siadł ci właśnie ten czujnik.Jak wiatrak się nie załączy przyczyny szukaj albo w bezpieczniku albo przekaźniku.
    Druga sprawa,podczas normalnej jazdy,silnik mimo wszystko nie powinien osiągać tak wysokiej temp.Powinna ona wahać się w okolicach 87 - 95 stopni.Sprawdz poziom płynu w zbiorniczku.Sprawdz tez wskaźnik temperatury - wypnij z czujnika temperatury przewód i dotknij go do masy.Wskażnik powinien powoli dojść do końca skali.
    Jak to wszystko będzie ok,to przyczyną przegrzewania się silnika może być uszkodzony termostat,zapowietrzony układ chłodzenia lub zaśmiecona chłodnica.Sprawdz też czy jednakowo ciepłe są oba węże chłodnicy oraz węże po obu stronach termostatu.
    Ostatecznością,żeby przekonać się,czy nie oszukuje wskaźnik,jest poprostu podjechanie do warsztatu i podłączenie się pod komputer - na ekranie będzie pokazana temperatura cieczy chłodzącej.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    30 Lip 2012, 09:18

    Witam
    podpinam sie pod temat, gdyz mam ptoblem z moim oplem tigra ... autko jest bez klimatyzacji dlatego tez mokra niewielka plama która pojawiła sie bliżej lewego koła pod samochodem zaniepokoiła mnie... wydaje mi sie iz jest to płyn chłodniczy, jednak samochód nie pzregrzewa sie - wskazówka jest ponziej 90 stopni, a płynu raczej nie ubywa...chyba ze nieznacznie... rzezc dzieje sie od piatku - ktos uderzył mi w samochód na parkingu, gdyz wróciłam do autka miałam pogieta tablice, polamana oczuwiscie obudowe oraz wypadl grill ze zderzaka, usdałam sie do Warszatu, tablice wyklepano, załozono, grill udało sie zamontowac - podobno chłodnica nie tknieta... jednak skad ta ciecz pod nia??? czy w autach bez klimatyzacji tez cos wycieka po jezdzie? plama pojawia sie do godziny po zaparkowaniu samochodu, robiłam tezst i przeparkowywałam potem - przez cała noc nic juz nie skapywało... jednak zaraz po jezdzie niewielka plama jest (okolo 8 cm srednicy) Bardzo prosze o sugestie czy to wina chłodnicy, czy moze normalny wiciek z nawiewu ??? DZIEKUJE Z GÓRY.
    aklerep
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Prawo jazdy: 01 06 2007
    Auto: OPEL TIGRA

    22 Sie 2012, 15:01

    Z perspektywy forum ciężko coś stwierdzić nie widząc samochodu. Najlepiej udać się na diagnostykę i niech dokładnie obejrzą auto. Poza tym nie jeździ się po kolizji od tak sobie,pierwsza rzecz to odwiedziny w warsztacie,ponieważ możesz jeszcze bardziej pogorszyć usterkę
    Turbopama
    Początkujący
     
    Posty: 218
    Prawo jazdy: 10 03 1996
    Auto: BMW M3
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Moto Awards 2021 - najlepszy samochód klasy wyższej
      Plebiscyt Moto Awards odbył się w tym roku już po raz czwarty, a o tym, które z nominowanych aut zdobędą nagrody w poszczególnych kategoriach decydowali czytelnicy w głosowaniu internetowym. W kategorii ...
      Toyota bZ4X - SUV z bateryjnym, elektrycznym napędem
      Samochód bZ4X powstał na nowej platformie eTNGA, przeznaczonej specjalnie dla aut elektrycznych zasilanych bateriami. Jest to pierwszy model z nowej serii samochodów elektrycznych bZ (Beyond Zero). Nowy bZ4X ...