19 Wrz 2007, 22:12
Wypnij z włącznika termicznego wentylatora te dwa przewody i je zewrzyj.Wiatrak powinien ci się włączyć.Jak tak będzie,to możliwe,że jak pisze kolega powyżej,siadł ci właśnie ten czujnik.Jak wiatrak się nie załączy przyczyny szukaj albo w bezpieczniku albo przekaźniku.
Druga sprawa,podczas normalnej jazdy,silnik mimo wszystko nie powinien osiągać tak wysokiej temp.Powinna ona wahać się w okolicach 87 - 95 stopni.Sprawdz poziom płynu w zbiorniczku.Sprawdz tez wskaźnik temperatury - wypnij z czujnika temperatury przewód i dotknij go do masy.Wskażnik powinien powoli dojść do końca skali.
Jak to wszystko będzie ok,to przyczyną przegrzewania się silnika może być uszkodzony termostat,zapowietrzony układ chłodzenia lub zaśmiecona chłodnica.Sprawdz też czy jednakowo ciepłe są oba węże chłodnicy oraz węże po obu stronach termostatu.
Ostatecznością,żeby przekonać się,czy nie oszukuje wskaźnik,jest poprostu podjechanie do warsztatu i podłączenie się pod komputer - na ekranie będzie pokazana temperatura cieczy chłodzącej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...