Opel Vectra 2,8 V6

10 Kwi 2020, 21:32

Co do rozrządu to na pewno koszt jest mniejszy niż 5000 i silnika wyciągać nie trzeba. Nie ma kasety zapłonowej tylko 4 niezależne cewki, co prawda swoje kosztują. O pompie oleju czy panewkach nie widziałem chyba nawet 1 tematu na forum Vectry. W takim razie chyba nie ma nic do 30k, turbo benzyny do zakupu, oprócz S3 8l albo innego 1.8T od vaga w którym można trochę więcej kucy wyciągnąć?
Jcob
Nowicjusz
 
Posty: 12
0

10 Kwi 2020, 21:45

Jcob napisał(a): W takim razie chyba nie ma nic do 30k, turbo benzyny do zakupu, oprócz S3 8l albo innego 1.8T od vaga w którym można trochę więcej kucy wyciągnąć?
jest, każde r5 od Volvo (choć w 2,5t lubią niby pękać tłoki)
Ostatnio edytowany przez mike, 10 Kwi 2020, 21:46, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Uzupełnienie info
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14203
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

10 Kwi 2020, 21:49

No te 5 tys to podają ludzie właśnie na forach Opla i też odradzają, ponoć słabo trzyma moc seryjną itd.
No i dla mnie 2 pensje na rozrząd to nie jest norma w klasycznym Oplu, co innego 4,2 Audi czy jakieś 3 litry BMW
Ponoć też spala kupę benzyny więc dla mnie porażka.

No i właśnie słyszałem o turbo od Volvo, podobno lepsze, trochę buda dla mnie słaba
i jeszcze podobno spoko są 2,0T Renault (?)

Natomiast mocy nie zamierzam wyciskać żeby jakieś rekordy pobijać, seria ponad 200 koni mi starczy.

P.S. przed chwilą sprawdziłem w necie w sklepie przeciętna marka - komplet łańcuchowy rozrządu ok 3 tys zł jakaś porażka, a moc raptem 230 więc to nie 400.
sawkakawka
Nowicjusz
 
Posty: 13
0

10 Kwi 2020, 21:56

mike napisał(a):choć w 2,5t lubią niby pękać tłoki
chyba tuleje panie :wink:
Jcob napisał(a):Co do rozrządu to na pewno koszt jest mniejszy niż 5000 i silnika wyciągać nie trzeba
ale ja nie mówię o samodzielnej wymianie, żeby tylko nie wyciągać silnika to jesteś w stanie przeznaczyć na to nawet 3 dni ale mechanior nie będzie się z tym cykał.

Już nie wspomnę o tym że te moce w 2.0t tylko w cyferkach bo na drodze nie ma odczucia
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

10 Kwi 2020, 22:27

Jcob napisał(a):W takim razie chyba nie ma nic do 30k, turbo benzyny do zakupu, oprócz S3 8l albo innego 1.8T od vaga w którym można trochę więcej kucy wyciągnąć?


Volvo S60 2.3T robisz spokojnie 300KM
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

10 Kwi 2020, 22:38

Ossy napisał(a):Volvo S60 2.3T
a czy to przypadkiem nie ten sam wynalazek Co siedział w Saabie 95 w którego w 3 miechy wsadziłem 9 tys w sam silnik ?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Avensis Verso (1995–2006)
    Znana również jako Toyota Picnic, Ipsum albo SportsVan, Toyota Avensis Verso doczekała się dwóch generacji. W założeniu była 6- lub 7-osobowym minivanem z dużym bagażnikiem. Samochodem rodzinnym, który ...

10 Kwi 2020, 22:40

Czyli suma sumarum wychodzi na to, że najlepiej uzbierać z jakieś 50-60 tysięcy i kupować chociażby golfa 6r czy coś podobnego
Jcob
Nowicjusz
 
Posty: 12
0

10 Kwi 2020, 22:43

Kao napisał(a):a czy to przypadkiem nie ten sam wynalazek Co siedział w Saabie 95 w którego w 3 miechy wsadziłem 9 tys w sam silnik ?


Volvo i Saab nie miały wspólnych silników. Poza tym nie widziałem 5-cylindrowych silników w Saabie.
Oprócz wolnossaków to 2.0T i 2.3T to najlepsze silniki z tamtych lat w Volvo.

A ja mam takie pytanie - czego autor tematu oczekuje od auta? To ma być szybkie auto na autostradę, miasto czy na kręte drogi, żeby mieć fun?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

10 Kwi 2020, 23:35

Kao napisał(a):choć w 2,5t lubią niby pękać tłoki
chyba tuleje panie
masz rację, ale jak to przy piątku :piwo: uderzyło i się machnąłem :wink:

Silnik turbo od Renault (F4RT) :ok: trochę gorzej z resztą, w której był montowany ten silnik
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14203
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

11 Kwi 2020, 12:03

mike napisał(a):Silnik turbo od Renault (F4RT) :ok: trochę gorzej z resztą, w której był montowany ten silnik

Renia fuj :D

Ostatnio byłem na spocie z 2,5t super zaskoczenie samą charakterystyką silnika.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11003
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

11 Kwi 2020, 15:23

A który silnik jest lepszy 2,3T czy 2,5T Volvo?
Jest jeszcze gama silników Audi

Może poszukać właśnie takiego Renault? Bo w sumie gdzie się nie poczyta każdy mówi co innego.


Odpowiadając na pytanie które padło, to ma być szybkie auto i na trasy i do miasta, ale żeby w trasie tez się dało pojeździć czyli no ewentualnie kompakt ale raczej coś większego.
Na pewno nie jakieś g...małe miejskie, które przy 120 km/h hałasują niemiłosiernie.

Czyli w Volvo 2,3T jest ok? tylko np w S40 ich nie było, a S60 wygląda wg mnie gorzej.
Czyli jak nie silnik to buda :no:


Apropo Audi:
- takie:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

- czy takie:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Bo to pierwsze to jest ponad budżet...ale mogę dozbierać tak za miesiąc..dwa, natomiast to drugie to bardziej realna oferta i wtedy mam luz na wydatki itd.

Bo biorę pod uwagę Renault Lagunę turbo, Volvo z 2,3T czyli chyba S60 (?) no i Audi A4
sawkakawka
Nowicjusz
 
Posty: 13
0

11 Kwi 2020, 16:38

sawkakawka napisał(a):Bo to pierwsze to jest ponad budżet...ale mogę dozbierać tak za miesiąc..dwa, natomiast to drugie to bardziej realna oferta i wtedy mam luz na wydatki itd.

Wiesz co? nie wolisz coś sensowniejszego od Niemieckich samochodów?
Wzmocniony silnik 2.4 wysokoobrotowy, mocowo zupełnie powinien zdać tu egzamin.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
0

11 Kwi 2020, 17:12

A dlaczego uważasz że wysokoobrotowa Honda to coś sensowniejszego?
Powiem tak auto niemieckie nie musi być, może być Volvo czy Renault ale turbo to jednak konieczność i okolice min. 200 koni też.

Jeździłem do tej pory W202 po dziadku 240 V6 170 koni
To auto słabo jeździło, bo miało te może 10 sek do setki, paliło jak smok.

Miałem okazje ostatnio jechać nowszą generacją C200 z kompresorem i pomimo 160 koni to był pocisk.
Dlatego turbo to podstawa i nie chce już wracać do silnika bez turbiny chyba żeby miał z 240 koni i nie wiem? 3 litry

Dlatego niemieckie, bo mają turbo, tak samo Volvo
Chodzi mi o elastyczność i też przyjemność z jazdy żeby dużo niżej coś się działo a nie na niskim biegu i wysokich obrotach.

Dlatego za Hondę podziękuje, no chyba że w gamie są jakieś silniki jeszcze mocniejsze.
Turbo to jest turbo i tego się raczej nie przeskoczy, szczególnie przy podobnych mocach.
sawkakawka
Nowicjusz
 
Posty: 13
0

11 Kwi 2020, 17:25

sawkakawka napisał(a):Jeździłem do tej pory W202 po dziadku 240 V6 170 koni

I na podstawie takiego kibla mówisz accodowi nie...?

A wszystko podpierasz jedną z najbardziej durnowatych tabelek jaką jest moc.

Accord 2,4 jest kompromisem turbo bena vs n/a bo ma sporą pojemność jak na r4 a do tego konstrukcyjnie i jakościowo bije na głowę większość wymienianych tu aut.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11003
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
1

11 Kwi 2020, 17:31

sawkakawka napisał(a):Chodzi mi o elastyczność i też przyjemność z jazdy
no to z czym do ludzi, to właśnie V ma większą elastyke nie turbo. Ja jestem zwolennikiem V, moc może być mniejsza, może być wolniejszy ale ta elastyka, rondo mogę sobie zrobić na 5 biegu i nawet nie pierdnie i pojedzie dalej a sprobuj to zrobić r4 z turbo.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0