Opel Vectra A 1.6i B+G, problem z wchodzeniem na obroty

08 Mar 2010, 14:27

Witam!

Mam taki problem z moją vectrą, a mianowicie, jak stoi na wolnych obrotach, bez względu czy to jest na benzynie czy na gazie, i nagle dam mu więcej gazu, to zaczyna przerywać, czasem kichnie przez tłumik, tak do ok. 2tys obrotów, później wszystko jest normalnie. To samo jest w czasie jazdy, gdy jest mu ciężko, lub mam poniżej 1,5 tys obrotów i dam mu więcej gazu żeby się zebrał szybciej to zaczyna nim szarpać i trzeba redukować bądź ując gazu :(

Byłem u kolegi mechanika, kazał mi wymienić kopułkę z palcem, wymieniłem, i nadal jest to samo. A może jeszcze wymienić przewody? W sumie to je sprawdzałem, nie mają przebicia, ale może tego nie widać bo są czarne... Albo też podejrzewam, że to może być coś z powietrzem. Tylko nie wiem, czy go za dużo czy za mało? Może trzeba wymienić filtr?
Ostatnio edytowany przez michal2409, 08 Mar 2010, 15:01, edytowano w sumie 1 raz
michal2409
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Mniów (k. Kielc)
  • 08 Mar 2010, 14:46

    Wymiana filtra to swoja drogą.
    Sprawdź tą dużą rure która doprowadza powietrze - lubi pękać.
    Świece też zobacz - moze któraś nie podaje dobrej iskry.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    08 Mar 2010, 14:50

    Świece obleciałem, i wszystkie dają taką samą iskrę, wygląda na dobrą. A dziś próbowałem się bawić z powietrzem, to zauważyłem, że pod filtrem ta zapadka która się powinna sama otwierać i zamykać jest zamknięta na stałe. Musiał to gość przede mną zrobić. Powinno tak być?
    A rura od filtra do gaźnika jest ok.
    michal2409
    Początkujący
     
    Posty: 55
    Miejscowość: Mniów (k. Kielc)

    08 Mar 2010, 15:35

    michal2409 napisał(a): Powinno tak być?

    Raczej nie - jest ona sterowana podciśnieniem - masz przy niej węzyk który idzie do tej kapy nad gaźnikiem ( też tak mówie - chociaż tam jest wtryskiwacz).
    Sprawdż zawór EGR - wykręć go i oczyść , sprawdź też luz na przepustnicy i położenie czujnika pełnego obciążenia - jest po prawej stronie jak byś patrzył na ten gaźnik.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    08 Mar 2010, 16:19

    Otworzyłem ta zapadke, znaczy odblokowałem, i jest cały czas lekko uchylona, nie zamyka się ani nic, a gdy złożyłem wszystko to zaczął jeszcze bardziej kichać i przerywać.

    [ Dodano: Wto Mar 09, 2010 15:50 ]
    Wczoraj byłem u mechanika, powiedział, że przewody do wymiany.
    Ale ustawił mi to mocowanie na silniku przewodów, żeby się nie stykały ze sobą i teraz o dziwo jest już wszystko ok :D
    ciekawe na jak długo...

    [ Dodano: Pią Kwi 02, 2010 12:23 ]
    Odświeżam.

    Zmieniłem kopułkę, palec, przewody, świece, filtr powietrza, sprawdziłem rurę od powietrza, wydaje się być ok. Zaślepiłem EGR i się trochę poprawiło, już mniej przerywa, ale jeszcze trochę :( co ja mogę jeszcze zrobić? Niepokoi mnie ta zapadka od filtra powietrza, co jest pod filtrem, która sama powinna się otwierać i zamykać, u mnie ona nie działa i jest na stałe zamknięty dolny dopływ powietrza. Czy to może być to?
    michal2409
    Początkujący
     
    Posty: 55
    Miejscowość: Mniów (k. Kielc)
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Hamowanie awaryjnie na zakręcie
      Jak hamować awaryjnie na łuku? Prawidłowe pokonanie zakrętu wymaga od kierowcy oceny stanu nawierzchni, dobrania optymalnej prędkości oraz obrania odpowiedniego toru jazdy. Łuk jest niebezpiecznym miejscem hamowania awaryjnego, ...