Opel Vectra A 1.6i - kontrolka pomarańczowa z symbolem siln.

07 Gru 2008, 16:08

jak masz gaz to będzie świecic
człowiek wymyslił człowiek naprawi
specjal ford
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: dębica

10 Kwi 2009, 10:27

Po przejechaniu 10 km jazdy zapaliła się pomarańczowa kontrolka "samochodzik z kluczykiem" co to może oznaczać??
jasiek1992
Nowicjusz
 
Posty: 1

10 Kwi 2009, 12:43

Ta kontrolka to CHECK ENGINE i oznacza błąd - jak go odczytać?
1 podjechać do punktu diagnostycznego i podłączyc auto pod komp. koszt w okolicach 80zł.
2 zrobić to samemu odłączyć kostke diagnostyczna w przedziale silnika na lewym błotniku obok powinna być kostka oktanowa z nadrukiem 95 i zewrzeć styki A i B. Dalej nie będe opisywał bo to dużo do pisania dodam jeszcze tylko,że są dwa rodzaje układów zasilania MULTEC i MOTRONIC a różnią się innymi usterkami pod tym samym kodem i typem silników np. C16NZ C18NZ E16NZ X16SZ itd.
Jeśli nie macie wykazu kodów itd. proponuje pierwsze wyjście.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

10 Kwi 2009, 19:55

A ja w pierwszej kolejności radzę samemu zewrzeć dwa styki, jeżeli dobrze pamiętam to jest tam gniazdo gdzie kolega wspomniał i złączyć styki 6 i 7. Następnie w środku liczyc sobie te migawki i zapamiętać jakie liczby kodów i potem poszukać w necie tablicy kodów błędów i odczytać, po czym sprawdzić wskazany mechanizm/cześć i ewentualnie wymienić lub naprawić. Potem odłączyć akumulator i skasują się błędne kody komputera.
Jest ryzyko, jest zabawa...
Smakoszek
Aktywny
 
Posty: 480
Miejscowość: WPN

10 Kwi 2009, 22:48

Jeśli zewrze się te dwa styki i włączy zapłon lampka CHECK ENGINE zacznie błyskać i przekazywać kody usterek. Każdy kod składa się z dwóch cyfr i jest powtarzany trzy razy.
Najpierw jest wyświetlany trzy razy kod 12 (startowy) jeden błysk lampki, przerwa około 1sek i dwa błyski z odstępem 1/2sek czyli nr 1 i 2.
Potem jest właściwy kod usterki też powtarzany trzy razy np. kod 34 -
trzy błyski lampki w odstępach 1/2sek przerwa około sek i cztery błyski w odstępie 1/2sek. Troche to skomplikowane ale do zrobienia wykaz kodów też mam ale to długa tabela więc jak ktoś zna nr. błędu to moge podać.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

02 Wrz 2009, 21:02

Smakoszek napisał(a):Witam.
Mam taki problem w swojej Vectrze z 1994roku. Jak przejadę kilkanaście kiometrów to włącza mi się kontrolka pomarańczoewa z symbolem silnika i piorunu. Co ona oznacza? Slyszałem że można jakoś odczytać po tej kontrolce usterkę w układzie zaponowo-wtryskowy. czy to prawda? czy od swiecenia tej kontrolki niezepsuje mi się samochód? Proszę o pomoc.

Kamil.


Stary miałem taki sam problem z którym borykałem się ok. rok czasu zanim trafiłem na mechanika z jajami. Mam też Opla tyle że Calibrę 1997 rok. Prawdopodobnie masz tak jak ja kostkę 8-mio pinową. Weź sobię zwykły drut (byle cienki). Wypnij kostkę. Zetknij sobie pin A z pinem B. Załącz stacyjkę i odliczaj. Na początku powinno być 12-tka. (Czyli zacznie mrugać ta czujka z piorunem. Jeden raz przerwa dwa krótkie mrugnięcia i przerwa). To jest właśnie 12-tka i to się powtórzy trzy razy. Potem jeżeli masz jakieś błędy to musisz odliczać inne cyfry (mogą być nawet trzycyfrowe). Jeżeli nie to będą ci się powtarzały
12-tki. Jak już sobie wyczytasz to zajedź do jakiegoś nie pierdolca tylko do zajebistego mechanika i pokaż mu tą listę błędów opla z zaznaczonymi tymi które wyczytałeś i niech walczy. Ja miałem 16 i 31 i wyszło mi czujnik spalania stukowego , coś niełączyło i u ciebie jest też pewnie co z niestykiem bo jeżeli nie to by się paliło cały czas.

Jak coś to mogę ci podać nr. tel. to ci to opiszę słowami. A jeżeli jesteś z Krakowa czy okolic to cię wyśle do gościa co mi to zrobił.

Narka Adam

UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym

010 - Kody błędów nie zaprogramowane
012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
013 - Sonda lambda - brak sygnału
014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
016 - Czujnik spalania stukowego
017 - Czujnik spalania stukowego 2 (v6)
018 - System regulacji spalania stukowego (ECU)
019 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
021 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
022 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
023 - Czujnik spalania stukowego - uszkodzienie
024 - Czujnik przebytej drogi - brak impulsów
025 - Wtryskiwacz 1 - zbyt wysokie napięcie
026 - Wtryskiwacz 2 - zbyt wysokie napięcie
027 - Wtryskiwacz 3 - zbyt wysokie napięcie
028 - Wtryskiwacz 4 - zbyt wysokie napięcie
029 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie
031 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
032 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie
033 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie
034 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
035 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
038 - Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji
039 - Sonda lambda - zbyt wysokie napięcie regulacji
041 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie
042 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników)
043 - Układ recyrkulacji spalin EGR (XEV)
044 - Sonda lambda - uboga mieszanka
045 - Sonda lambda - bogata mieszanka
047 - Zawór recyrkulacji spalin EGR (XEV)
048 - Zbyt niskie napięcie zasilania
049 - Zbyt wysokie napięcie zasilania
051 - Uszkodzona pamięć urządzenia sterującego ECU
052 - Stopień wyjściowy lapmki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
053 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt niskie napięcie
054 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt wysokie napięcie
055 - Uszkodzone urządzenie sterujące ECU
056 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
057 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
061 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie
062 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie
063 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt niskie napięcie
064 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt niskie napięcie
065 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
066 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
067 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik biegu jałowego
069 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
071 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
072 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik pełnego obciążenia
073 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
074 - Przepływomierz powietrza - zbyt wysokie napięcie
075 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt niskie napięcie
076 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt wysokie napięcie
079 - Ogranicznik mocy ETC (ang. Electronic Traction Control) - zbyt niskie napięcie
081 - Wtryskiwacz 1 - zbyt niskie napięcie
082 - Wtryskiwacz 2 - zbyt niskie napięcie
083 - Wtryskiwacz 3 - zbyt niskie napięcie
084 - Wtryskiwacz 4 - zbyt niskie napięcie
085 - Wtryskiwacz 5 - zbyt niskie napięcie
086 - Wtryskiwacz 6 - zbyt niskie napięcie V6
087 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie
088 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt wysokie napięcie
092 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
093 - Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie
094 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
095 - Hot start valve - zbyt niskie napięcie
096 - Hot start valve - zbyt wysokie napięcie
097 - Sygnał urządzenia sterującego ETC - zbyt wysokie napięcie (sygnał kontroli trakcji)
113 - Sterowanie ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienie doładowania
114 - Bieg jałowy ciśnienia doładowania - powyżej wartości maximum
115 - Pełne obciążenie turbosprężarki - poniżej wartości minimum
116 - Ciśnienie doładowania - powyżej wartości maximum
117 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate] - zbyt niskie napięcie
118 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate]- zbyt wysokie napięcie
119 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zasięg / moc
121 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt uboga
122 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt bogata
123 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 1 - zablokowany
124 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zablokowany
125 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - poniżej wartości minimum
126 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - powyżej wartości maximum
129 - Recyrkulacja spalin - zbyt niskie napięcie
131 - Recyrkulacja spalin - zbyt wysokie napięcie
132 - Recyrkulacja spalin - błędny sygnał
133 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt wysokie napięcie
133 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt niskie napięcie
134 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt niskie napięcie
134 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt wysokie napięcie
135 - Zaburzenie pracy silnika - lampka kontrolna - zbyt niskie napięcie
136 - Urządzenie sterujące
137 - Obudowa urządzenia sterującego - zbyt wysoka temperatura
138 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt niskie napięcie
139 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt wysokie napięcie
143 - Immobilizer - brak/zły sygnał
144 - Immobilizer - brak sygnału
145 - Immobilizer - zły sygnał

ABS pinów A i K w złączu diagnostycznym

12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
16 - Zawór elektromagnetyczny przedniego lewego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
17 - Zawór elektromagnetyczny przedniego prawego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
18 - Zawór elektromagnetyczny tylnego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
19 - Przekaźnik zaworu - napięcie zasilania<5V w czasie>20ms
25 - Prędkość kół zębatych - nieodpowiednia ilość zębów lub wymiar koła
35 - Przekaźnik pompy - uszkodzony przekaźnik lub obwód przekaźnika
37 - Włącznik świateł STOP - uszkodzenie włącznika lub w obwodzie włącznika
39 - Czujnik przedniego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
41 - Czujnik przedniego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
42 - Czujnik przedniego prawego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
43 - Czujnik przedniego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
44 - Czujnik tylnego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
45 - Czujnik tylnego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
46 - Czujnik tylnego prawego koła - brak lub słaby sygnał z czujnika
47 - Czujnik tylnego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
48 - Zasilanie pojazdu - napięcie zasilania niższe niż 9,4V
55 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
56 - Linia transmisji danych - za niskie napięcie

AUTOMAT zwarcie pinów A i C w złączu diagnostycznym

12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie
21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie
22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie
25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2/3-4 - za wysokie napięcie
26 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za niskie napięcie
28 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za wysokie napięcie
29 - Moment obrotowy przekładni MV - za niskie napięcie
31 - Obroty wejść.-poza skrzynią - brak sygnału
32 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za niskie napięcie
33 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za wysokie napięcie
34 - Zawór hamulca taśmowego - za wysokie napięcie
35 - Zawór hamulca taśmowego - za niskie napięcie
36 - Moment obrotowy przekładni MV - za wysokie napięcie
39 - Obroty wyjść. - poza skrzynią - brak sygnału
41 - Przekładnia silnik / skrzynia - uszkodzenie hydrauliki
43 - Połaczenie z masa pojazdu - brak lub słabe połączenie
46 - Włącznik cofania - uszkodzenie włącznika
48 - Zasilanie pojazdu - za niskie napięcie < 9V
49 - Zasilanie pojazdu - za wysokie napięcie >16V
51 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
56 - Dźwignia zmiany biegów - złe utawienie
65 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za wysokie napięcie
66 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za niskie napięcie
77 - Przełącznik KICKDOWN - za niskie napięcie
82 - Dźwignia zmiany biegów - brak możliwości określenia położenia
83 - Moment obrotowy przekładni - za wysokie napięcie
Adam
adam1407
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Kraków
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Kia pro_cee’d GT - pierwszy szkic nowego samochodu
    Koncern Kia Motors opublikował wczoraj pierwszy szkic nowego samochodu o wyraźnie sportowym zacięciu - modelu pro_cee’d GT . Producent nie zdradza jeszcze wielu szczegółów dotyczących nowego modelu jednak ...

28 Lis 2009, 14:11

WITAM WSZYSTKICH
mam problem z moją vectrą 1.6 8V LPG mianowicie autko mi szarpie gdy jadę stałą prędkością w granicach 30-70 KMH oprócz tego vectra ta nie ma mocy po prostu nie ciągnie do przodu tak jak to było wcześniej a gdy wdepnę pedał gazy przy każdej redukcji biegów coś strasznie buczy w silniku.
Najgorsze jest to że się zbiera jak by miał pod maską silnik od malucha
błagam pomóżcie bo co jestem u mechanika to tylko płace a jest tak samo
POMOCY

[ Dodano: Sob Lis 28, 2009 13:20 ]
a chodzi o vectre B 1.6 8V
warko
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: WROCŁAW

28 Gru 2009, 18:55

witam wszystkich .Mam omege2.0 zwykły OHC z gazem i od niedawna mam z nia problem po przełączeni na gaz co nastepuje powyzej trzech tysiecy gdy dodaje gazu gaz sie odcina i wlancz sie benzyna i tak caly cczas natomiast gdy jade pomału nie dodajac gwałtownie gazu to robi to bardzo sporadycznie .Czy ktos wie co to moze byc bo ja juz niemam sil do niej :oops:
krzysiekk
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: opole

01 Sty 2010, 22:03

a umnie w mojej corsie jak sie zapalila podczas jazdy i to nie zawsze zalezy kiedy i bylo odczuwalny spadek mocy silnika to popsul mi sie wtedy alternator
WOJCIECH
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Kutno

19 Mar 2010, 18:42

adam1407 napisał(a):
Smakoszek napisał(a):Witam.
Mam taki problem w swojej Vectrze z 1994roku. Jak przejadę kilkanaście kiometrów to włącza mi się kontrolka pomarańczoewa z symbolem silnika i piorunu. Co ona oznacza? Slyszałem że można jakoś odczytać po tej kontrolce usterkę w układzie zaponowo-wtryskowy. czy to prawda? czy od swiecenia tej kontrolki niezepsuje mi się samochód? Proszę o pomoc.

Kamil.


Stary miałem taki sam problem z którym borykałem się ok. rok czasu zanim trafiłem na mechanika z jajami. Mam też Opla tyle że Calibrę 1997 rok. Prawdopodobnie masz tak jak ja kostkę 8-mio pinową. Weź sobię zwykły drut (byle cienki). Wypnij kostkę. Zetknij sobie pin A z pinem B. Załącz stacyjkę i odliczaj. Na początku powinno być 12-tka. (Czyli zacznie mrugać ta czujka z piorunem. Jeden raz przerwa dwa krótkie mrugnięcia i przerwa). To jest właśnie 12-tka i to się powtórzy trzy razy. Potem jeżeli masz jakieś błędy to musisz odliczać inne cyfry (mogą być nawet trzycyfrowe). Jeżeli nie to będą ci się powtarzały
12-tki. Jak już sobie wyczytasz to zajedź do jakiegoś nie pierdolca tylko do zajebistego mechanika i pokaż mu tą listę błędów opla z zaznaczonymi tymi które wyczytałeś i niech walczy. Ja miałem 16 i 31 i wyszło mi czujnik spalania stukowego , coś niełączyło i u ciebie jest też pewnie co z niestykiem bo jeżeli nie to by się paliło cały czas.

Jak coś to mogę ci podać nr. tel. to ci to opiszę słowami. A jeżeli jesteś z Krakowa czy okolic to cię wyśle do gościa co mi to zrobił.

Narka Adam

UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym

010 - Kody błędów nie zaprogramowane
012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
013 - Sonda lambda - brak sygnału
014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
016 - Czujnik spalania stukowego
017 - Czujnik spalania stukowego 2 (v6)
018 - System regulacji spalania stukowego (ECU)
019 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
021 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
022 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
023 - Czujnik spalania stukowego - uszkodzienie
024 - Czujnik przebytej drogi - brak impulsów
025 - Wtryskiwacz 1 - zbyt wysokie napięcie
026 - Wtryskiwacz 2 - zbyt wysokie napięcie
027 - Wtryskiwacz 3 - zbyt wysokie napięcie
028 - Wtryskiwacz 4 - zbyt wysokie napięcie
029 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie
031 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
032 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie
033 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie
034 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
035 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
038 - Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji
039 - Sonda lambda - zbyt wysokie napięcie regulacji
041 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie
042 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników)
043 - Układ recyrkulacji spalin EGR (XEV)
044 - Sonda lambda - uboga mieszanka
045 - Sonda lambda - bogata mieszanka
047 - Zawór recyrkulacji spalin EGR (XEV)
048 - Zbyt niskie napięcie zasilania
049 - Zbyt wysokie napięcie zasilania
051 - Uszkodzona pamięć urządzenia sterującego ECU
052 - Stopień wyjściowy lapmki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
053 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt niskie napięcie
054 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt wysokie napięcie
055 - Uszkodzone urządzenie sterujące ECU
056 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
057 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
061 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie
062 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie
063 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt niskie napięcie
064 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt niskie napięcie
065 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
066 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
067 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik biegu jałowego
069 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
071 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
072 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik pełnego obciążenia
073 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
074 - Przepływomierz powietrza - zbyt wysokie napięcie
075 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt niskie napięcie
076 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt wysokie napięcie
079 - Ogranicznik mocy ETC (ang. Electronic Traction Control) - zbyt niskie napięcie
081 - Wtryskiwacz 1 - zbyt niskie napięcie
082 - Wtryskiwacz 2 - zbyt niskie napięcie
083 - Wtryskiwacz 3 - zbyt niskie napięcie
084 - Wtryskiwacz 4 - zbyt niskie napięcie
085 - Wtryskiwacz 5 - zbyt niskie napięcie
086 - Wtryskiwacz 6 - zbyt niskie napięcie V6
087 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie
088 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt wysokie napięcie
092 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
093 - Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie
094 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
095 - Hot start valve - zbyt niskie napięcie
096 - Hot start valve - zbyt wysokie napięcie
097 - Sygnał urządzenia sterującego ETC - zbyt wysokie napięcie (sygnał kontroli trakcji)
113 - Sterowanie ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienie doładowania
114 - Bieg jałowy ciśnienia doładowania - powyżej wartości maximum
115 - Pełne obciążenie turbosprężarki - poniżej wartości minimum
116 - Ciśnienie doładowania - powyżej wartości maximum
117 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate] - zbyt niskie napięcie
118 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate]- zbyt wysokie napięcie
119 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zasięg / moc
121 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt uboga
122 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt bogata
123 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 1 - zablokowany
124 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zablokowany
125 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - poniżej wartości minimum
126 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - powyżej wartości maximum
129 - Recyrkulacja spalin - zbyt niskie napięcie
131 - Recyrkulacja spalin - zbyt wysokie napięcie
132 - Recyrkulacja spalin - błędny sygnał
133 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt wysokie napięcie
133 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt niskie napięcie
134 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt niskie napięcie
134 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt wysokie napięcie
135 - Zaburzenie pracy silnika - lampka kontrolna - zbyt niskie napięcie
136 - Urządzenie sterujące
137 - Obudowa urządzenia sterującego - zbyt wysoka temperatura
138 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt niskie napięcie
139 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt wysokie napięcie
143 - Immobilizer - brak/zły sygnał
144 - Immobilizer - brak sygnału
145 - Immobilizer - zły sygnał

ABS pinów A i K w złączu diagnostycznym

12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
16 - Zawór elektromagnetyczny przedniego lewego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
17 - Zawór elektromagnetyczny przedniego prawego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
18 - Zawór elektromagnetyczny tylnego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
19 - Przekaźnik zaworu - napięcie zasilania<5V w czasie>20ms
25 - Prędkość kół zębatych - nieodpowiednia ilość zębów lub wymiar koła
35 - Przekaźnik pompy - uszkodzony przekaźnik lub obwód przekaźnika
37 - Włącznik świateł STOP - uszkodzenie włącznika lub w obwodzie włącznika
39 - Czujnik przedniego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
41 - Czujnik przedniego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
42 - Czujnik przedniego prawego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
43 - Czujnik przedniego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
44 - Czujnik tylnego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
45 - Czujnik tylnego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
46 - Czujnik tylnego prawego koła - brak lub słaby sygnał z czujnika
47 - Czujnik tylnego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
48 - Zasilanie pojazdu - napięcie zasilania niższe niż 9,4V
55 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
56 - Linia transmisji danych - za niskie napięcie

AUTOMAT zwarcie pinów A i C w złączu diagnostycznym

12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie
21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie
22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie
25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2/3-4 - za wysokie napięcie
26 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za niskie napięcie
28 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za wysokie napięcie
29 - Moment obrotowy przekładni MV - za niskie napięcie
31 - Obroty wejść.-poza skrzynią - brak sygnału
32 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za niskie napięcie
33 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za wysokie napięcie
34 - Zawór hamulca taśmowego - za wysokie napięcie
35 - Zawór hamulca taśmowego - za niskie napięcie
36 - Moment obrotowy przekładni MV - za wysokie napięcie
39 - Obroty wyjść. - poza skrzynią - brak sygnału
41 - Przekładnia silnik / skrzynia - uszkodzenie hydrauliki
43 - Połaczenie z masa pojazdu - brak lub słabe połączenie
46 - Włącznik cofania - uszkodzenie włącznika
48 - Zasilanie pojazdu - za niskie napięcie < 9V
49 - Zasilanie pojazdu - za wysokie napięcie >16V
51 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
56 - Dźwignia zmiany biegów - złe utawienie
65 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za wysokie napięcie
66 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za niskie napięcie
77 - Przełącznik KICKDOWN - za niskie napięcie
82 - Dźwignia zmiany biegów - brak możliwości określenia położenia
83 - Moment obrotowy przekładni - za wysokie napięcie
[color=red][/color





mam pytanie gdzie znajduje sie zawor recyrkulizacji spalin w oplu vectrze a poj.1.6 moj adres e-mai [email widoczny po zalogowaniu] dziekuje
krzysiek12081
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: belen

10 Sie 2010, 20:15

mam problem z vectra b 1.6 16v sa niestabilne obroty szarpie nia i brakuje jej mocy co moze byc przyczyna auto bylo podlaczone juz pod kompa i nie wykryto zadnego bledu czy to moze byc silniczek krokowy lub przepustnica?
rafalk
rafalsan
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: sandomierz

20 Paź 2010, 21:23

Witam Wszystkich mam problem z moją Vectra A 1.6.1990 rok. Mianowicie chodzi oto że od sierpnia wymieniłem w niej dużo części(moduł zapłonowy kopułke zapłonową cewke zapłonową i cewke główną świece i przewody WN śilniczek krokowy wtrysk oraz kondensator cewki głównej)Mój problem polega na tym że na benzynie nie zapala jak to się uda to na 5 sekund i gaśnie za każdym razem.Na gazie jak jest zimna pali na dotyk poczym jak się nagrzeje nie zapala już na niczym pali się żółta lampla kontrolna przy włączeniu świateł mijania obrotomierz szaleje a auto przygasa.Dodam że byłem z moim probremem u gazownika elektryka i mechanika nikt niewie co moze byc przyczyną każdy wymyśla nową część do wymiany Może ktoś z Was miał podobny problem i umie mi doradzić co mam zrobić.Po sprawdzeniu błędów wykazały 42 i 45 Pozdrawiam
zonaty1986
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: poznań