Opel Vectra A 2.0i brak ogrzewania

23 Paź 2007, 23:46

Piszę bo już nie mam pomysłu jak naprawić ogrzewanie w Vectrze A. Sprawdziłem drożność i wyczyściłem chłodnicę, nagrzewnicę też sprawdzałem, wymieniłem pompę wodną i nic. Ogrzewania jak nie było tak nie ma a coraz zimniej się robi. Zastanawiam się nad termostatem ale niby chodzi bo temperaturę wskazuje i wiatrak zawsze przy 95 stopniach załącza. Czy ma ktoś jakiś pomysł?
dionizos
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Zduńska Wola
  • 24 Paź 2007, 08:07

    :shock: Może jednak w kierunku termostatu...? Załączanie wentylatora jest od innego czujnika. Nagrzewnicę sprawdzałeś pod kątem przepływu przez nią? Trzeba by ją wymontować i przepłukać silnym strumieniem wody; także węże - to są małe średnice i o przytkanie nietrudno. :?
    fordon
     

    24 Paź 2007, 15:42

    odpal fure i nagrzej troche.sprawdzaj ręką przewody czy są ciepłe-czy ciecz chłodząca dochodzi do nagrzewnicy.jeżeli nagrzewnica jest zimna to leć od rury wlotowej nagrzewnicy do góry.w którymś miejscu przewód powinien być ciepły
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554

    24 Paź 2007, 15:58

    Hmmmmm,a zaworek sprawdzałeś czy się otwiera?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    24 Paź 2007, 17:33

    W vectrze A nie ma zaworu od nagrzewnicy napisz czy masz założony gaz bo gazownicy mogli cos namieszać.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    25 Paź 2007, 15:58

    A jeżeli nagrzewnica jest ciepła,a do samochodu nie wlatuje ciepłe powietrze,to co może być powodem?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Silnik V35A-FTS
      Silnik V35A-FTS można nazwać nowością w ofercie Lexusa. Japończycy pokazali ten motor w 2017 roku i jak na razie trafił pod maskę tylko jednego modelu – aktualnego Lexusa LS 500. Jednostka ma 6 cylindrów w układzie ...

    25 Paź 2007, 16:28

    :lol: Można także przypuszczać, że są przytkane doloty powietrza do wnętrza auta :wink:
    Ostatnio edytowany przez fordon, 25 Paź 2007, 16:48, edytowano w sumie 1 raz
    fordon
     

    25 Paź 2007, 16:34

    Fordon - rozumiem cię,ale popraw swój post - nie piszemy na forum z włączonym Caps Lockiem.
    Co do tematu - Idziesz w dobrym kierunku - a jak wloty powietrza sa drożne,to jak jest to rozwiązane w lecie?Jak zamyka się dopływ ciepłego powietrza do nadmuchów?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    25 Paź 2007, 16:50

    :D Wiem, wiem!!!! Pokrętłem lub suwakiem, czyli zamykamy zaworek!
    fordon
     

    25 Paź 2007, 17:10

    A jak nie ma "tego" zaworka?To pytanie własnie kieruję do Andrzeja_124.Bo w sumie to urządzonko można nazwać zaworkiem,ale nie jest taki zaworek jak w wiekszości samochodów.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    25 Paź 2007, 20:55

    Zaworek ..... hmnn.... nie ma ! Bynajmniej w tych autach co je znam . Oczywiście w starszych rocznikowo były - odcinały przepływ płynu do nagrzewnicy . W nowszych konstrukcjach obieg cieczy jest cały czas - czy to lato czy zima . Układ kanałów powietrza w połączeniu z klapami sterowanymi przez pokrętła ( a nawet przez siłowniki elektryczne ) pozwala na wybór czy ma być ciepło czy zimno . I właśnie najczęstszą przyczyną problemu naszego kolegi jest uszkodzenie tego machanizmu ( wypięta linka , zacięcie klap ) Oczywiście pomijamy zapchaną nagrzewnice , bo nasz kolega uważa , że jest drożna . Ale warto by było się zastanowić . Nieraz sprawdzałem . Płukałem , i kicha . Woda przechodziła , ale np. tylko jednym kanałem , a to stanowczo za mało .
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4901
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    26 Paź 2007, 00:09

    Należy się pochwała dla Bonifacego!O to mi własnie chodziło.Rolę zaworka w tym przypadku odgrywa system klap.I to autor postu musi sprawdzić.
    Fordon - a nie mówiłem co to za ustrojstwo? :D
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000