Opel vectra b 1.8 16v problem z odpalaniem samochodu.

12 Maj 2013, 20:09

Witam serdecznie. Prosiłbym o pomoc w problemie który spotkał mnie wczoraj.
Mianowicie,mam problem odnośnie swojej vectry 1.8 16v gaz. Problem polega na tym,że samochód nie zapala,przy przekręceniu kluczyka,słychać tylko automat i jego dźwięk "cyk" "cyk" w pierwszej chwili,pomyślałem,akumulator. Lecz ładowałem go całą noc,po włożeniu zapalił. Myślałem,że problem ustąpił,lecz godzine później przekręcam klucz i znów "cyk" dodam iż,kontrolki i tym podobne sprawy działają normalnie. Jedyną możliwością rozruchu samochodu jest "z popychu" a gdy samochód jest zapalony,jedyny problem który tkwi a mianowicie to dwa problemy w sumie,jest
1. Pomarańczowa kontrolka z logiem silnika.
2. Brak kontrolek na tym panelku od gazu,zero jakiegokolwiek światła z jego strony czy coś.
Dowiadywałem się u ludzi którzy mają "obeznanie" i opinie są podzielone, jedni mówią,że to może być coś naprawde błachego coś co powoduje,że napięcie spada przy przekręceniu kluczyka, a inni twierdzą,że to rozrusznik,

Dodam jeszcze,że to nie jest na pewno akumu. Sprawdzałem cztery,2 nowe (1 miesiąc użytkowania) i nic. Nawet z kabli nie pali. Cały czas tylko "cyk" ... Prosiłbym o pomoc! Serdecznie pozdrawiam!
zetifek
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: opel vectra b
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1912

13 Maj 2013, 09:32

Jeżeli zapala na popych, a ze stacyjki nie i słychać elektromagnes ( cykanie podczas próbu zapalenia ), to może to być wina styków na elektromagnesie ( mogą być wypalone ), połączenia elektrycznego między elektromagnesem a alternatorem bądz akumulatoeem ( czarny kabel plusowy leci najpierw do alternatora, a z alternatora na rozrusznik ), rozrusznika bądz stacyjki - wypalone styki stacyjki dają za mały prąd na elektromagnes i nie ma on siły przyciągnąc do końca zwory ze stykami.
Co do pomarańczowej kontrolki, to trzeba sprawdzić jaki błąd się wyświetla, bo oznacza ona, że sterownik silnika wykrył jakiś problem. Niekoniecznie może to być powiązane z tym, że nie można odpalić silnika ze stacyjki. Ale może to być problem właśnie z wypaloną stacyjką - sterownik ma kilka zasilań i jedno z nich leci ze stacyjki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Maj 2013, 16:10

MotoAlbercik napisał(a):Jeżeli zapala na popych, a ze stacyjki nie i słychać elektromagnes ( cykanie podczas próbu zapalenia ), to może to być wina styków na elektromagnesie ( mogą być wypalone ), połączenia elektrycznego między elektromagnesem a alternatorem bądz akumulatoeem ( czarny kabel plusowy leci najpierw do alternatora, a z alternatora na rozrusznik ), rozrusznika bądz stacyjki - wypalone styki stacyjki dają za mały prąd na elektromagnes i nie ma on siły przyciągnąc do końca zwory ze stykami.
Co do pomarańczowej kontrolki, to trzeba sprawdzić jaki błąd się wyświetla, bo oznacza ona, że sterownik silnika wykrył jakiś problem. Niekoniecznie może to być powiązane z tym, że nie można odpalić silnika ze stacyjki. Ale może to być problem właśnie z wypaloną stacyjką - sterownik ma kilka zasilań i jedno z nich leci ze stacyjki.


Tu masz wszystko idealnie wyjaśnione :). Powiedz tylko czy kontrolki przygasają podczas próby zapalenia? Po przekręcaniu kluczyka nie słychać takiego jakby odkurzacza "ziuuuuuum" :D? Jakbyś miał kanał to sprawę można by rozwiązać bardzo szybko. Rozrusznik na krótko i już w 90% problem rozwiązany...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

14 Maj 2013, 09:57

Dziękuje bardzo za rady! kontrolki delikatnie tracą swoją jasność przy próbie zapalenia,ale to minimalnie. Wobec tego,samochód zaprowadzić do dobrego elektryka,czy kupić rozrusznik i zaprowadzić do mechanika? niestety nie posiadam kanału abym mógł wymienić go sam. :(
zetifek
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: opel vectra b
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1912

14 Maj 2013, 12:49

zetifek napisał(a):Dziękuje bardzo za rady! kontrolki delikatnie tracą swoją jasność przy próbie zapalenia,ale to minimalnie. Wobec tego,samochód zaprowadzić do dobrego elektryka,czy kupić rozrusznik i zaprowadzić do mechanika? niestety nie posiadam kanału abym mógł wymienić go sam. :(


Jak dasz radę to puknij klika razy młotkiem w obudowę rozrusznika... Jeżeli chcesz zrobić coś sam to można też sprawdzić parę rzeczy od góry ale woltomierz byłby potrzebny... Odpowiedź - do dobrego elektryka.To może być parę rzeczy. Droga od stacyjki do rozrusznika ma kilka takich ciemniejszych punktów...

Aha. Ok teraz zobaczyłem że słychać elektromagnes. Młotkiem możesz popukać bo może tam nawet pojedziesz (jak się szczotki zawiesiły w rozruszniku). A reszta to jak MotoAlbercik napisał. I co do elektryka to zdania nie zmieniłem... Elektryk tu będzie miał raczej coś do zrobienia.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

06 Wrz 2017, 21:50

Witajcie ja sie podlacze do tematu mam viki 1.8 16v b-g pewnego dnia zaczely sie problemy z rozruchem a mianowicie bylo slychac ze bendyks czy jak kto woli elektromagnes jakby nie wrzucal,wykrecilem rozrusznik zalozylem drugi i to samo poznij trzeci sprawdzony nadal ten sam problem kolejny rozrusznik sprawdzony i to samo,po wlaczwniu pozycji rozruchu na stacyjce slychac ze sie cos dzieje ale silnik stoji w miejscu.Poradzi ktos cos
Mlody
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 30 03 2009
Auto: Opel vectra
Silnik: 1.8 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

07 Wrz 2017, 08:21

Mlody napisał(a):bylo slychac ze bendyks czy jak kto woli elektromagnes
ale to są dwie różne rzeczy, bendix to te koło zębate a elektomagnez odpowiada za jego wysuwanie. Sprawdzałeś go na sucho jak był wyjęty?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16743
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Wrz 2017, 09:08

Na sucho wbija normalnie i kreci a w aucie tak jakby nie dokonca wyrzucal
Mlody
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 30 03 2009
Auto: Opel vectra
Silnik: 1.8 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

07 Wrz 2017, 11:37

To rozumiem że elektromagnez wymieniałeś? Czy bendix?
Mlody napisał(a):aucie tak jakby nie dokonca wyrzucal
zazębia się na koło zamachowe czy nie?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16743
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Wrz 2017, 11:54

Sprawdż przewód masowy między korpusem silnika a nadwoziem / biegunem minusowym akumulatora
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4968
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Wrz 2017, 19:04

Sytuacja opanowana,kolo wiencowe(zebate)urwalo sie.Dzieki wszystkim za dobre rady.Pozdrawiam
Mlody
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 30 03 2009
Auto: Opel vectra
Silnik: 1.8 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

07 Wrz 2017, 21:10

Mlody napisał(a):kolo wiencowe(zebate)urwalo sie.
samo :?: :shock:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16743
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4