REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
MotoAlbercik napisał(a):Jeżeli zapala na popych, a ze stacyjki nie i słychać elektromagnes ( cykanie podczas próbu zapalenia ), to może to być wina styków na elektromagnesie ( mogą być wypalone ), połączenia elektrycznego między elektromagnesem a alternatorem bądz akumulatoeem ( czarny kabel plusowy leci najpierw do alternatora, a z alternatora na rozrusznik ), rozrusznika bądz stacyjki - wypalone styki stacyjki dają za mały prąd na elektromagnes i nie ma on siły przyciągnąc do końca zwory ze stykami.
Co do pomarańczowej kontrolki, to trzeba sprawdzić jaki błąd się wyświetla, bo oznacza ona, że sterownik silnika wykrył jakiś problem. Niekoniecznie może to być powiązane z tym, że nie można odpalić silnika ze stacyjki. Ale może to być problem właśnie z wypaloną stacyjką - sterownik ma kilka zasilań i jedno z nich leci ze stacyjki.
zetifek napisał(a):Dziękuje bardzo za rady! kontrolki delikatnie tracą swoją jasność przy próbie zapalenia,ale to minimalnie. Wobec tego,samochód zaprowadzić do dobrego elektryka,czy kupić rozrusznik i zaprowadzić do mechanika? niestety nie posiadam kanału abym mógł wymienić go sam.
ale to są dwie różne rzeczy, bendix to te koło zębate a elektomagnez odpowiada za jego wysuwanie. Sprawdzałeś go na sucho jak był wyjęty?Mlody napisał(a):bylo slychac ze bendyks czy jak kto woli elektromagnes
zazębia się na koło zamachowe czy nie?Mlody napisał(a):aucie tak jakby nie dokonca wyrzucal