Nie ma różnicy w awaryjności obu silników. Oba są konstrukcji Fiata. Oba są udane ale...czasem występują problemy z zaworami EGR,filtrem cząstek stałych czy kołem dwumasowym. Czyli to co w każdym nowszym dieslu. Od razu warto żebyś wiedział,że załatwienie problemu filtra cząstek raz na zawsze w profesjonalnym warsztacie,który zmieni oprogramowanie po jego usunięciu to ok 1000 zł.Regenerowana dwumasa do tych silników (na wymianę z twoją starą) to ok 600-800 zł,do tego koszt montażu.
Oba silniki miały problemy z listwą wtryskową. Jeśli pod obudową plastikową na silniku,z tyłu przeczytasz na listwie jej markę "Pierburg" ,to już ktoś oryginalną gównianą wymienił na bezawaryjnego Pierburga.Wszystkie auta z tymi silnikami to czeka.
Zawór EGR kosztuje 600-700 zł. owszem można go próbować reanimować mocząc w chemii ale jest 50 % szans na to że będzie działał normalnie... Lepiej go zaślepić w tej samej firmie co likwiduje filtr cząstek stałych.
Te silniki na całe szczęście bezproblemowo poddają się tej kosmetycznej ingerencji w zmianę oprogramowanie,likwidację Filtra DPF czy zaworu EGR. po tym zabiegu palą mniej i zyskują często na dynamice i to bez jakiegokolwiek wpływu na trwałość jednostki napędowej.
Mam nadzieję,że pomogłem.
Dodam jeszcze,że jedyną stwierdzoną wadą tego modelu jest podatność na zmianę geometrii tylnej osi. trzeba po prostu co jakiś czas sprawdzać tę geometrię i obserwować czy aby nie zaczynają tylne opony być "wyząbkowane".
Moja rada,to kupować nie ze względu na konie ale na stan techniczny. Koniecznie trzeba zainwestować w diagnozę przed kupnem w serwisie. Chyba warto wydać te 2 stówy i spać spokojnie ,niż ładować się w nieznane i potencjalne niespodzianki,które będą sporo kosztować.