Opel Vectra C 1.9CDti kombi 120 KM czy 150 KM?

22 Cze 2014, 12:45

Po długich sporach z małżonką doszliśmy do porozumienia i zdecydowaliśmy się na w/w model z przedziału 2004-2006r. 120 KM to nie za mało na tak wielką budę? Testowałem już obie i różnica 30 KM naprawdę odczuwalna. Auto nie na wyścigi oczywiście ale lubię jak auto jedzie kiedy deptam pedał gazu. Doszły mnie słuchy że silnik 150konny jest bardziej awaryjny... Jak to naprawdę wygląda? Czy 120 KM wystarczy na spokojną jazdę i ewentualne wyprzedzanie bez stresu? Skrzynia ofc manual.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
czarnuszek567
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 05 07 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Opel Astra FL `95
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
55

22 Cze 2014, 19:38

Nie ma różnicy w awaryjności obu silników. Oba są konstrukcji Fiata. Oba są udane ale...czasem występują problemy z zaworami EGR,filtrem cząstek stałych czy kołem dwumasowym. Czyli to co w każdym nowszym dieslu. Od razu warto żebyś wiedział,że załatwienie problemu filtra cząstek raz na zawsze w profesjonalnym warsztacie,który zmieni oprogramowanie po jego usunięciu to ok 1000 zł.Regenerowana dwumasa do tych silników (na wymianę z twoją starą) to ok 600-800 zł,do tego koszt montażu.
Oba silniki miały problemy z listwą wtryskową. Jeśli pod obudową plastikową na silniku,z tyłu przeczytasz na listwie jej markę "Pierburg" ,to już ktoś oryginalną gównianą wymienił na bezawaryjnego Pierburga.Wszystkie auta z tymi silnikami to czeka. :yes:
Zawór EGR kosztuje 600-700 zł. owszem można go próbować reanimować mocząc w chemii ale jest 50 % szans na to że będzie działał normalnie... Lepiej go zaślepić w tej samej firmie co likwiduje filtr cząstek stałych.
Te silniki na całe szczęście bezproblemowo poddają się tej kosmetycznej ingerencji w zmianę oprogramowanie,likwidację Filtra DPF czy zaworu EGR. po tym zabiegu palą mniej i zyskują często na dynamice i to bez jakiegokolwiek wpływu na trwałość jednostki napędowej.
Mam nadzieję,że pomogłem. :yes:
Dodam jeszcze,że jedyną stwierdzoną wadą tego modelu jest podatność na zmianę geometrii tylnej osi. trzeba po prostu co jakiś czas sprawdzać tę geometrię i obserwować czy aby nie zaczynają tylne opony być "wyząbkowane".
Moja rada,to kupować nie ze względu na konie ale na stan techniczny. Koniecznie trzeba zainwestować w diagnozę przed kupnem w serwisie. Chyba warto wydać te 2 stówy i spać spokojnie ,niż ładować się w nieznane i potencjalne niespodzianki,które będą sporo kosztować.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5806
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
78

24 Wrz 2014, 19:42

Jeszcze raz zobaczę reklamę!

Zamykam

Koniu
Ostatnio edytowany przez Koniu, 24 Wrz 2014, 20:42, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Reklama
boczek952
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 30 03 1928
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Audi A8
13
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co może zamarznąć w naszym samochodzie?
    Co w samochodzie jest szczególnie wrażliwe na niską temperaturę? Jak sobie poradzić z typowo zimowymi problemami? Poniżej prezentuję kilka odpowiedzi które mogą okazać się przydatne wielu kierowcom. Głównym ...