Vectra C 2.0T + LPC czy 1.9 cdti a może coś innego do ók. 25

22 Wrz 2014, 19:17

Witam, nadszedł czas zmiany mojego samochodziku na coś młodszego. Po wstępnych poszukiwaniach zdecydowałem się chyba na vectre C. Trapią ją jakieś uciążliwe problemy? Czytałem coś o słabym zawieszeniu. I teraz zastanawiam się czy wybrać 2.0T + lpg czy 1.9 cdti.
Żeby 2.0T jeździć oszczędnie trzeba włożyć w gaz 3500 zł. w 1.9 nie trzeba nic wkładać i od razu jeżdżę oszczędnie. Gdyby dobrze poszukać można znaleźć vectre 1.9 z oryginalnym przebiegiem ok. 160 tyś. km. i myślę że 100 tyś km zrobiłaby bez jakiś większych awarii. A nawet w razie czego mam 3500 tyś zł, których nie muszę wsadzać w gaz. Silnik 1.9 ma jakieś poważniejsze usterki? Autko będzie robiło ok. 20tys km rocznie większość na trasie. Jak myślicie co będzie lepszym wyborem?
metrowylolek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Nie mam

22 Wrz 2014, 19:44

Kupno diesla będzie tylko pozorną oszczędnością. Na wstępie zapewne będzie do roboty sprzęgło z dwumasą i turbo a w skrajnym przypadku również wtryski. Przebiegu wg Ciebie oryginalnego nie skomentuję, gdyż większość tych aut jest sprowadzona z zachodu a tam dieslem się jeździ. 2.0t to bardzo dobry silnik, dynamiczny, trwały, dobrze spisuje się na LPG. Jeśli jesteś ze śląska to mialbym dla Ciebie kombi 2.0t z gazem. W razie czego pisz na priv
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Wrz 2014, 20:13

Nieraz widziałem diesle z takim przebiegiem od panów zajmujących się ściąganiem tylko opli z sieradza polecanymi na forum VKP więc jak się chce to można kupić diesla z takim nalotem tylko nie będzie on za grosze. A za 3500 mam już turbo i dwumas. W 2.0T czytałem o padającym rozrządzie gdzie koszt zrobienie go to grubo ponad 2500 zł. W 1.9 rozrząd jest za 700zł.
metrowylolek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Nie mam

23 Wrz 2014, 22:54

Nikt nie ma nic więcej do dodania?
metrowylolek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Nie mam

24 Wrz 2014, 07:47

Żeby 2.0T jeździć oszczędnie trzeba włożyć w gaz 3500 zł.


Raczej odrobinę za mało na porządną instalację do turbobenzyny, to taka graniczna kwota, Landi Renzo + MEDy teraz będziesz miał za ~3800 pln.

w 1.9 nie trzeba nic wkładać i od razu jeżdżę oszczędnie.


Nie jeździsz oszczędnie, bo te 6.5 litra ropy i tak wciągnie, co daje nieco ponad 30 pln na 100km, za co możesz napędzić trzylitrowy silnik PB + LPG (albo choćby takie 2.0T z zapasem) który ma o wiele lepsze osiągi, dynamikę i kulturę pracy.
Gdyby dobrze poszukać można znaleźć vectre 1.9 z oryginalnym przebiegiem ok. 160 tyś. km. i myślę że 100 tyś km zrobiłaby bez jakiś większych awarii. A nawet w razie czego mam 3500 tyś zł, których nie muszę wsadzać w gaz. Silnik 1.9 ma jakieś poważniejsze usterki? Autko będzie robiło ok. 20tys km rocznie większość na trasie. Jak myślicie co będzie lepszym wyborem?


Niedawno obserwowałem identyczny przypadek, tyle że w odwrotną stronę, taki sam turbodiesel kupiony nawet z mniejszym przebiegiem, pojeździła kilka lat, aż sypnęła się cała ta turbodieslowa technologia, w jeden sezon poszła turbina, wtryski, dwumasa, sprzęgło (drugi raz) i parę mniejszych rzeczy (zawieszenie kolejny raz), łącznie wyszło około 10k pln na naprawę. Co prawda piszesz, że masz trzy i pół miliona, ale podejrzewam, że to nieumiejętność pisania liczebników, bo gdybyś je mial to nie kupowałbyś Vectry i nie bał się kosztów napraw.
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Pakiet tuningowy TRD dla nowego Lexusa LS
    Japońska firma TRD, dostawca fabrycznych rozwiązań tuningowych dla Lexusa, przygotowała zestaw akcesoriów do tuningu najnowszej, piątej generacji flagowej limuzyny Lexus LS F SPORT. Zestaw TRD do tuningu aerodynamicznego ...