Opel Vectra c 2006

04 Cze 2017, 11:51

Witam mam problem z akumulatorem(chyba) Więc po normalnym użytkowaniu auta, ktòre później stało 2 dni mam problem z jego odpaleniem. Przekreciłem kluczyk i poprostu nie odpalil, więc powtórzyłem czynność i wtedy zaczeły migać mi wszystkie kontrolki ,światła i radio. Pomyślałem pewnie akumulator. Naładowałem go, podłaczyłem i sytuacja sie powtórzyła, więc postanowiłem jeszcze raz podładować i wtedy odpalił pojeździłem 40 min wszystko ok. Podjechałem pod dom wyłączyłem silnik, sprawdzilem jeszcze raz czy odpala i odpalił. Dziś rano wsiadam do auta i to samo nawet nie kreci tylko odgłos rozrusznika jak zaskoczył. Wspomne że jakieś poł roku temu czyli zima auto stalo jakies poltora miesiaca nie używane i aku tez padlo i bylo naładowane. Więc problem jest z akumulatorem czy alternatorem? Rozrusznik działa bo od kabli odpalł bez żadnego problemu.
AndrzejDE
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 07 12 2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Vectra C kombi
Silnik: 1.9 CDTI 120 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

04 Cze 2017, 11:59

Musisz zmierzyć napięcie akumulatora jak i ładowanie ale podejrzewam że akumulator prądu już nie trzyma.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Cze 2017, 12:27

Prostownik pokazuje 14.6 v przy naladowaniu. Wczoraj np ladowalem go i po 2 godzinach prostownik pokazywal ze akumulator naladowany na fulla jest
AndrzejDE
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 07 12 2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Vectra C kombi
Silnik: 1.9 CDTI 120 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

04 Cze 2017, 14:27

Prostownikiem tego nie sprawdzisz. Poproś jakiegoś znajomego który ma miernik lub podjedź co jakiegoś warsztatu kasy za to nie wezmą a Ty będziesz wiedział czy masz ładowanie ok.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Cze 2017, 09:59

AndrzejDE napisał(a):Prostownik pokazuje 14.6 v przy naladowaniu. Wczoraj np ladowalem go i po 2 godzinach prostownik pokazywal ze akumulator naladowany na fulla jest
Ok, ale jak go odłączysz sprawdź na nim napięcie po dwóch godzinach i podaj nam jego wartość. Możesz to zrobić miernikiem.

Akumulator mógł sie naładować ale nie trzyma już swoich parametrów tym bardziej że w zimie tyle czasu stał i pewnie dosyć mocno się wtedy rozładował.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Cze 2017, 21:54

Należałoby też sprawdzić prąd pobierany z aku przy wyłączonym silniku i wszystkich odbiornikach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wodór - ekologiczne paliwo przyszłości
    W dobie zanieczyszczeń i coraz większych problemów ekologicznych naszej planety, podjęto decyzję o elektryfikacji pojazdów. Ten proces już się zaczął, ale ogromnych trudności przysparza konstruktorom znaczna ...