Opel Vectra c 2006

04 Cze 2017, 10:51

Witam mam problem z akumulatorem(chyba) Więc po normalnym użytkowaniu auta, ktòre później stało 2 dni mam problem z jego odpaleniem. Przekreciłem kluczyk i poprostu nie odpalil, więc powtórzyłem czynność i wtedy zaczeły migać mi wszystkie kontrolki ,światła i radio. Pomyślałem pewnie akumulator. Naładowałem go, podłaczyłem i sytuacja sie powtórzyła, więc postanowiłem jeszcze raz podładować i wtedy odpalił pojeździłem 40 min wszystko ok. Podjechałem pod dom wyłączyłem silnik, sprawdzilem jeszcze raz czy odpala i odpalił. Dziś rano wsiadam do auta i to samo nawet nie kreci tylko odgłos rozrusznika jak zaskoczył. Wspomne że jakieś poł roku temu czyli zima auto stalo jakies poltora miesiaca nie używane i aku tez padlo i bylo naładowane. Więc problem jest z akumulatorem czy alternatorem? Rozrusznik działa bo od kabli odpalł bez żadnego problemu.
AndrzejDE
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 07 12 2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Vectra C kombi
Silnik: 1.9 CDTI 120 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

04 Cze 2017, 10:59

Musisz zmierzyć napięcie akumulatora jak i ładowanie ale podejrzewam że akumulator prądu już nie trzyma.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Cze 2017, 11:27

Prostownik pokazuje 14.6 v przy naladowaniu. Wczoraj np ladowalem go i po 2 godzinach prostownik pokazywal ze akumulator naladowany na fulla jest
AndrzejDE
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 07 12 2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Vectra C kombi
Silnik: 1.9 CDTI 120 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

04 Cze 2017, 13:27

Prostownikiem tego nie sprawdzisz. Poproś jakiegoś znajomego który ma miernik lub podjedź co jakiegoś warsztatu kasy za to nie wezmą a Ty będziesz wiedział czy masz ładowanie ok.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Cze 2017, 08:59

AndrzejDE napisał(a):Prostownik pokazuje 14.6 v przy naladowaniu. Wczoraj np ladowalem go i po 2 godzinach prostownik pokazywal ze akumulator naladowany na fulla jest
Ok, ale jak go odłączysz sprawdź na nim napięcie po dwóch godzinach i podaj nam jego wartość. Możesz to zrobić miernikiem.

Akumulator mógł sie naładować ale nie trzyma już swoich parametrów tym bardziej że w zimie tyle czasu stał i pewnie dosyć mocno się wtedy rozładował.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Cze 2017, 20:54

Należałoby też sprawdzić prąd pobierany z aku przy wyłączonym silniku i wszystkich odbiornikach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kompleksowa modernizacja jednostek napędowych u Opla
    W latach 2012–2016 Opel wprowadzi trzy nowe rodziny silników i trzynaście nowych jednostek, co jest związane z odnowieniem oferty w tej dziedzinie w 80%. W tym samym okresie firma zaprezentuje również ...
    Nie czekaj na pierwszy śnieg ze zmianą opon na zimowe
    Wielu kierowców odkłada na ostatnią chwilę zmianę opon na zimowe. Oznacza to, że kiedy wystąpią przymrozki albo spadnie pierwszy śnieg, bardzo łatwo o stłuczkę, a dodatkowo w warsztatach tworzą się kolejki. Podpowiadamy ...