Opel Vectra C

26 Kwi 2011, 21:44

A audi a4 b6? Słyszałam że zawieszenie tam często siada..
ogladałam tą Crome ale nie bardzo mi się podoba
rudzia
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Mazowieckie

26 Kwi 2011, 21:50

Audi będzie starsze niz konkurencia, a jesli nie będzie to wersja quattro to w zasadzie płacisz więcej tylko za jakośc materiałów w środku. Jeśli jużchcesz auto klasy premium to Merc lub BMW bo w nich za wieksze pieniadze otrzymujemy napęd na tył. Może jakieś Subaru, albo Chryslera 300 tylko wciąż nie wiemy z jakim silnikiem szukasz aut?
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

26 Kwi 2011, 21:53

Silnik w zasadzie jest dla mnie bez różnicy Ważne żebym nie wydała fortuny na tankowanie i żeby nie był jakiś awaryjny
rudzia
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Mazowieckie

26 Kwi 2011, 21:55

fiko7 napisał(a):Croma na podzespołach Opla Signum więc ogólnie auto warte polecenia tylko niestety wystepowało w dieslu gdzie znajomy majac od nowosci turbinke musiał wymieniać.

No tak... Diesel=kłopoty
Szkoda ze nie wspominasz o tym ze diesle w cromie nie tylko lepiej jeżdżą ale i są bardziej niezawodne od Twoich ukochanych benzynowch(są, są w cromie).

Croma diesel, C5 FL i Mazda 6- polecam;)
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

27 Kwi 2011, 06:38

Szkoda ze nie wspominasz o tym ze diesle w cromie nie tylko lepiej jeżdżą ale i są bardziej niezawodne od Twoich ukochanych benzynowch

Chcesz kontakt do znajomego co miał Crome od nowości i padła mu turbina, przez co powiedział że więcej diesla nie kupi?
Jak padające turbiny, wtryski i dwumasowe koła w dieslu to mniej awaryjne niz benzyna to chyba nie mamy o czym gadać. Weź do ręki jakiekolwiek czasopismo gdzie opisuja auta używane i zobacz o jakich silnikach najczęściej piszą że sa awaryjne. DIESLE.
Lepiej jeżdżą? Nie bardzo rozumiem to określenie co to miało określić?
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

27 Kwi 2011, 10:20

fiko7 napisał(a):Chcesz kontakt do znajomego co miał Crome od nowości i padła mu turbina, przez co powiedział że więcej diesla nie kupi?

no i co z tego ze ma od nowosci? to zalezne od eksploatacji, nie przebiegu. trwalosc prawidlowo eksploatowanej turbiny to 250-300kkm. sa wyjatki(np. 1,9 Dci 120km, z trwaloscia rzedu 65-80kkm)
zreszta koszt 3000 za nowa, czy 1/3 tego za regeneracje to jakis koszmar? raczej nie.
fiko7 napisał(a):Jak padające turbiny, wtryski i dwumasowe koła w dieslu to mniej awaryjne niz benzyna to chyba nie mamy o czym gadać. Weź do ręki jakiekolwiek czasopismo gdzie opisuja auta używane i zobacz o jakich silnikach najczęściej piszą że sa awaryjne. DIESLE.

w przypadku zrownania srednich rocznych przelotow ON/PB benzyna nie ma przewagi.
w przypadku cromy diesel jest lepszy.
1) osiagi:
2,2 147 km 0-100 10,1 sek vmax 210 kmh
1,9 jtd 150km 0-100 10,1 sek vmax 210 kmh
powiesz 'remis'? blad, imo kluczowa jest elastycznosc, a tu jtd miazdzy bene. nie musisz tak pilowac, zeby dynamicznie jezdzic, a to oznacza spadek obrotow, spadek spalania, spadek halasu, brak koniecznosci machania dzwignia zmiany biegow
2) niezawodnosc? jtd wypada swietnie w rankingach, 2,2 uchodzi za awaryjne- np usterki lancucha rozrzadu(myslisz ze usuniecie konsekwencji jego zerwania bedzie tansze niz wymiana glupiej turbosprezarki?)
3) spalanie. oczywista oczywistosc. 6-7,5 l/100km vs 10-13l/100km. przy rocznych przelotach w granicach 20kkm zaoszczedzisz juz spoko $ jezdzac dieslem.
i nie mow prosze LPG. koszt instalcji do 2,2 to 6000 lub wiecej, gwarancja ze bedzie smigac bez problemow? brak.

oczywiscie ze sa silniki podwyzszonego ryzyka
1) jezeli chodzi o turbo, np wspomniane 1,9 dci
2) jezeli chodzi o 2m, np fordowskie 2,0(nie to z PSA) czy 2,0 tdi z 2003-6
3) jezeli chodzi o wtrysk tez sie jakies znajdzie, ale np. ja jezdzac nowoczesnymi dieslami z PD czy CR(kolejno 2,0 Hdi, 1,9 TDi, 2,0 TDCI/HDI, 1,9 DDiS, 2,0 TDI, 2,0 MZR-CD) mialem klotpoty tylko raz(2003) i byl to efekt zlego paliwa(poszla pompa i 2 wtryski)
fiko7 napisał(a):Lepiej jeżdżą? Nie bardzo rozumiem to określenie co to miało określić?

to co napisalem o cromie chociazby

IMO nie istnieje lepszy wybor do auta klasy D, ktore smiga ok 20-30kkm/rok niz mocny diesel ok 150 km w gore. diesel moze nie odpowiadac komus kto preferuje "przedstwicielsko-handlowy"(ekm, ekm 'sportowy' ) styl jazdy, ale np. dla mnie brak koniecznosci machania dzwignia(fakt ze w 1 ze swoich aut mam dsg, ale to szczegol) to przydatna rzecz w trasie. doceniam rowniez niskie spalanie, a i na niezawodnosc nie narzekam(z tym ze ja serwisuje w ASO, przestrzegam zalecen producenta)

nie popadaj w paranoje bo jakikolwiek temat odradzasz diesla
kto jezdzi 40kkm/rok odradzasz, niedlugo dojdzie do tego ze jak ktos zapyta o w124 w dieslu wolnossacym wkleisz mu w odp magiczna kombinacje
fiko7 napisał(a):padające turbiny, wtryski i dwumasowe koła w dieslu

a to juz paranoja.
fiko7 napisał(a):Weź do ręki jakiekolwiek czasopismo gdzie opisuja auta używane i zobacz o jakich silnikach najczęściej piszą że sa awaryjne. DIESLE.

nie musze, wiem z doswiadczenia :wink:

Pozdrawiam
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Seat Leon III - gama silników
    SEAT wysyła nowego Leona na bitwę wydajnych i oszczędnych silników TDI i TSI, o pojemnościach od 1,2 do 2,0 litra pojemności. Wszystkie silniki wyposażone są w bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Zostały one zaprojektowane ...
    Toyota Celica VI generacji - poradnik kupującego
    Jesteś entuzjastą motoryzacji i chcesz mieć kultowe auto? Toyota Celica VI to samochód, który łączy atrakcyjny wygląd, radość z jazdy i technologie sprawdzone w motorsporcie. Na co należy zwrócić uwagę, ...

27 Kwi 2011, 11:18

Nie rozumiem dlaczego probujesz wmawiac mi cos czego nie pisalem? Jak ktos jezdzi glownie w trasy to polecam diesla i nie raz o tym pisalem, ale do miasta diesla odradzam. Piszesz o tak malym koszcie naprawy turbiny, ok mi się zdarza jezdzic za granice i np niech mi turbina padnie we Wloszech na urlopie. Pomijajac już zmarnowany urlop to napisz mi jak ja tam mam wymienic niech już nie za 1 tys a niech bedzie 100% wiecej czyli 2 tys jak w Polsce w ASO za turbine krzykneli mi 7 tys? A dlaczego np w Niemczech tak mocno spadla sprzedaz diesla na rzecz benzyny? Bo maja wiecej kasy na paliwo skoro niby diesel bardziej oszczedny? Skoro uwazasz że w prasie motoryzacyjnej pisza brednie o uzywanych dieslach a Ty masz tak ogromne doswiadczenie to napisz im że brednie pisza bo Ty akurat masz inne doswiadczenie a oni to się nie znaja
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

27 Kwi 2011, 11:32

Ty cztasz co Ty piszesz?
O auto się dba. A turbo nie padnie z dnia na dzień... Hałas, gwizd, wycieki itd
Wiadomo ze w ASO Ci powiedzą np 7000 podczas gdy sam kupisz takie samo oryginalne turbo nowe za ok 3000.
Tak samo jak z wymiana oleju, poza Aso 2x taniej, nie znaczy gorzej.
A jak Ci walnie turbo w benzynie we Włoszech to już ok? Zdarza się?
No i własnie podróż Polska-Włochy to nie trasa? A odradzasz diesla;)
Za bardzo nie blyszczysz skoro nie wiesz dlaczego wzrosła sprzedaż w De aut zasilanych Pb.. Logiczne: w De były dopłaty do nowych(są jeszcze? Nie wiem)
Wiec:
1) wzrosła sprzedaż aut małych(dopłata była stała niezależna od wielkości auta) głownie zasilanych PB
2) wzrosła sprzedaż aut fabrycznie nowych jak najtańszych a wiec z bena pod maska

I nie mówię ze Ci z prasy moto się nie znają, ale nie zna się ten kto swoją wiedzę opiera jedynie na tym co jakiś pismak w AS czy motorze napisze. To tak jakbym swoje poglądy polityczne czerpał z brukowcow czy gazet o wyraźnie zaznaczonych tendencjach prawicowcyh czy tam lewicowych. Prawda leży gdzieś po środku.
Podniecasz się AS czy tam motorem, automoto? Wiesz kto wygrywa porównanie aut? To nie działa tak ze najlepszy. Nie są NIEZALEŻNE magazyny.
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

27 Kwi 2011, 16:44

Ty udajesz że nie rozumiesz czy faktycznie nie rozumiesz?
No i własnie podróż Polska-Włochy to nie trasa? A odradzasz diesla;)

A czy jak sie chcesz napic piwa to kupujesz browar? Jedna trasa w roku na wakacje i już diesla trzeba kupic?
Ja Ci podałem przykład że jak Ci turbina padnie za granica to jakie koszta a Ty dalej swoje i nie potrafisz odpowiedziec o kosztach wymiany z granicą tylko ciągle o Polsce.
A kto każe Ci benzyne z turbiną kupować? Są bez turbiny benzyniaki które zapewniają odpowiednie osiągi.
A gdzie ja pisalem o Motorze i Auto Świecie że stamtąd czerpie wiedzę i sie podniecam? Rozumiem że ponownie piszesz o swoich doswiadczeniach, ale uwierz mi jest znacznie więcej dostepnych czasopism motoryzacyjnych i skoro Ciebie te podniecają to czytaj te 2 ale po raz kolejny nie wmawiaj mi rzeczy o których nie wspominałem w swoich wypowiedziach.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

27 Kwi 2011, 16:46

Jezu co do spadku sprzedaży diesli w DE to oni mają wysokie podatki poza tym EURO musi być są strefy trzeba płacić za niskie euro poza tym diesle są droższe w zakupie i nie każdemu się on opłaca wiążąc to z większymi podatkami. Ostatnio rozmawiałem z przedstawicielem LUK'a i trwałość koła dwu masowego zależy w 70% od stylu jazdy (zbyt niskie obroty = podwyższona nierównomierność pracy silnika) Turbosprężarki są bardzo trwałe, a najbardziej je zabija gówniany olej więc warto go wymieniać według wskazań producenta i lać raczej najlepszy olej dostosowany do jednostki nap. Kiedyś diesle wybierano do miasta ponieważ na krótkich odcinakach w mieście tak jak i w zimie były bardzo ekonomiczne. Wszystkiemu winna jest ekologia która dała filtry cząstek stałych, recyrkulacje spalin i katalizatory. Ale nie ma się co obawiać, wszystko można usunąć. Poza tym systemy zasilania CR są najprostsze (jest mniej elementów które się mogą uszkodzić) ich rolę przejęła elektronika. :grin:
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

27 Kwi 2011, 19:49

fiko7 napisał(a):A gdzie ja pisalem o Motorze i Auto Świecie że stamtąd czerpie wiedzę i sie podniecam?(...), ale uwierz mi jest znacznie więcej dostepnych czasopism

ktore inne, poza wymienionymi, pisza o uzywanych?
z classic auto sie o eksploatacji auta z CR i DPF raczej nie dowiesz :lol:
Czytac AS/Motor? owszem czytam od czasu, do czasu. nie zgadzac sie z wieloma rzeczami, ktore pisza mam prawo. ale nawet one(AS i Motor) jako glowna przyczyne awaryjnosci auta z nowoczesnym dieslem podaja poprzedniego wlasciciela. szkoda ze tego nie rozumiesz.
to co powiedzial kolega wyzej: sprzeglo- to jak jezdzisz ma wplyw na to tak dlugo sie trzyma, widac to chociazby po subaru. turbo to najglupszy argument jaki podajesz. trwalosc odpowiednio traktowanego jest duza. zreszta coraz wiecej benzyn ma turbinke, inaczej nie beda spelniac norm czystosci spalin(p. Type-R)
DPF- do miasta sie nie nadaje, ale... mozesz sie go pozbyc. proste. masz jakies argumenty przeciwko dieslowi? ja nie za bardzo je znajduje. ok 20-30kkm i warto rozwazyc diesla.
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

27 Kwi 2011, 20:06

W sumie to ciekawa dyskusja, odnośnie tego koła dwumasowego i turbo to chętnie i ja dowiem się więcej bo póki co po ponad 310 tyś km ani jedno ani drugie nie daje żadnych objawów zużycia, potwierdzone m.in analizą spalin dwa tygodnie temu.
No ale nie od wczoraj wiadomo, że turbo należy traktować z należytym szacunkiem, a to jak obchodzisz się ze sprzęgłem znacząco wpływa na jego żywotność.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

27 Kwi 2011, 21:21

ktore inne, poza wymienionymi, pisza o uzywanych?

Np Auto Moto, BMW Trends i jeszcze kilka innych, choć sobie kupuję różne i musiał bym zerknąć w tej chwili ale jest kilka czasopism oprócz tych 2 o których piszesz i próbujesz mi wmówic że cos pisąłem czego nie pisalem.

jako glowna przyczyne awaryjnosci auta z nowoczesnym dieslem podaja poprzedniego wlasciciela. szkoda ze tego nie rozumiesz.


Ja nie rozumiem? O jakich autach piszemy? O uzywanych czyli skąd masz wiedzieć jak auto było traktowane przez poprzedniego właściciela? Więc pomysl kto jednak nie rozumie.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

27 Kwi 2011, 21:51

fiko7 napisał(a):Np Auto Moto

=motor wydawany co miesiac
fiko7 napisał(a):BMW Trends

to bardziej tuning(nie powiem, gustowny) i wskazowki jak nie popsuc, zlego slowa o aucie tej marki nie znajdziesz. wiec wad tam raczej malo pada.
fiko7 napisał(a):a nie rozumiem? O jakich autach piszemy? O uzywanych czyli skąd masz wiedzieć jak auto było traktowane przez poprzedniego właściciela? Więc pomysl kto jednak nie rozumie.

to jest sztuka kupowania. nie powod zeby komus odradzac auto. wszytsko da sie sprawdzic. ale w wiekszosci wystarczy unikac 'okazji' :wink:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ