OPEL VECTRAA VS PEUGEOT 407 VS FORD FOKUS VS VOLVO V50

25 Cze 2010, 04:59

Witam mam pewien dylemat i możne uzyskam pomoc na tym forum nie wiem co kupić nie znam się dobrze na samochodach , z tych co podałem wszystkie mi się podobają ale chciał bym zaczerpnąć języka u bardziej doświadczonych a więc:

OPEL VECTRA 2007 150KM DO 125tś przejechane Kombi

PEUGEOT 407 SW 2007 136KM DO 100tyś Kombi

Ford Fokus 2008 115KM do 80tyś Kombi

Volvo V50 2006 136KM 125 tys kombi


Zastanawiam się jeszcze na RENAULT LAGUNA 2007 136KM do 100tyś kombi

Jak możecie proszę o rady i może ktoś będzie wiedział w których z powyższych modeli jest montowany ŁAŃCUCH a nie pasek rozrządu DZIĘKI Z GÓRY.
Anubis
Anubis1977
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Szczecin

25 Cze 2010, 11:30

Ja polecam Vectrę C... Tylko nie wiem czemu zależy Ci tak na tym przebiegu. Liczy się stan :cool:
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

25 Cze 2010, 12:37

a jak vectra bedzie miala 160 tys to nie zabardzo juz nie ? pewnie nie. tak myslalem
domols1
Początkujący
 
Posty: 74
Miejscowość: Sulechów
Prawo jazdy: 01 01 2001

25 Cze 2010, 12:43

z tym przebiegiem to nie tak do końca ale wydaje mi się ze 40 koła rocznie to i tak dużo nie sadzicie.

[ Dodano: Pią Cze 25, 2010 13:51 ]
no i co macie jakieś propozycje naprawdę nie mogę się zdecydować zaranie myślę OPEL wydaje mi si e chyba jakoś miej awaryjny tylko nie wiem co z reszta czy VECTRA ma łańcuch czy pasek
Anubis
Anubis1977
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Szczecin

25 Cze 2010, 16:20

Anubis1977 napisał(a):ale wydaje mi się ze 40 koła rocznie to i tak dużo nie sadzicie.


W Polsce może i tak... Ale w Niemczech normalka...
Zobacz ile aut na allegro jest z roku 2007-08 i mają już w okolicach 200 000km... :wink:
Vectra ma pasek... Ale jest autem bezawaryjnym. Wystarczy kupić zadbany egzemplarz i dbać o niego :smile:
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

25 Cze 2010, 20:32

No jak narazie 2-0 dla Vectry a co sadzicie o VOLVO V50 slyszalem ze to juz nie to samo Volvo co kiedys sporo inny podzezpolow w nim Peugeot ma niezly wyglad ale Francuzy nie maja zbyt dobrej opini w Polsce czy ktorys z podanych prze ze mnie modeil ma Lańcuch zamiast paska :)
Anubis
Anubis1977
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Szczecin
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Autolaweta na bazie - Toyota Land Cruiser serii J7
    Toyota Land Cruiser serii J7 znana jest jako praktyczna i niezniszczalna terenówka, wykorzystywana do najcięższych prac – od kopalni, przez wojsko, po służby ratunkowe i miejskie. Dobrym przykładem jest ciekawy ...

25 Cze 2010, 20:47

V50 to Focus II w przebraniu, dobrze się prowadzi, ładnie wygląda i tyle. Ogólnie do premium trochę mu brakuje ale to bardzo przyzwoity kompakt.
Ja wziąłbym 407 które ma bardzo dobre diesle i zawieszenie a także atrakcyjny wygląd ma też wady, jak na klasę średnią z tyłu jest ciasno i dość sporo kosztuje.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Cze 2010, 21:22

Dzieki Jasiek 407 własnie podaba mi sie jej wyglad ale nie wiem co z awaryjnością pewnie jak każde jak zadbane i dbasz to nie ma co się martwić czy w Peugeocie jest Łańcuch czy pasek i czy może wiesz jakie są typowe słabe pkt. w tym samochodzie z tyłu może być troche ciasnoo jeżdźę tylko z żonką i psiakiem a nawet jak przyjdzie jakaś pociecha na świat za nim jej to bedzie przeszkadzac auto bedzie zabytkiem ;)

[ Dodano: Sob Cze 26, 2010 01:01 ]
Jeszcze jedno pytanko jaki silnik do Vectry 150KM czy 120 konny tekże daje rade :) a no i oczywiscie pasek po ilu trzeba go wymienic zrobie to odrazu po zakupie chyba ze jest udekumetowane ze był wyminiany
Anubis
Anubis1977
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Szczecin

26 Cze 2010, 08:31

W instrukcji pisze, że wymiana co 150 000km. Jednakże były przypadki ze 100 tyś. i pasek padał. :neutral: . Ale myślę, że jak będziesz wymieniał tak co 75 000km to będzie dobrze.

120KM to wystarczająca moc by sprawnie poruszać się Viki. Ja jednak rozglądałbym się za motorem o mocy 150KM :mrgreen:
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

26 Cze 2010, 11:52

No to jak dla mnie sprawa chyba jasna chociaż z wyglądu podoba mi się lepiej Peugeot ale wezmę chyba Vectrę mam nadzieje że nie będę żałował , wiec ostatnie pytanko do was na co mam szczególnie uważać przy zakupi VIKI może coś należy naprawdę dokładnie sprawdzić nie wiem doradzicie jak możecie :)
Anubis
Anubis1977
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Szczecin

26 Cze 2010, 17:11

Sam możesz sprawdzić czy wszystkie przestrzenie między elementami (drzwi, klapa bagażnika) są równiutkie i takie same w całym samochodzie - oczywiście jeśli sprzedający twierdzi, że był "bezwypadkowy", stopień zniszczenia szkieł reflektorów vs. deklarowany przebieg, to czy szyby są oryginalne i z tego samego roku, możesz próbować ocenić stopień zużycia opon vs. deklarowany przebieg (nie jest to jakoś super dokładne ale powinno zwracać uwagę w przypadku bardzo nowego ogumienia lub bardzo zużytego, zgrubnie jesteś w stanie ocenić ile kompletów opon zużył dotychczas samochód), zobacz czy silnik był myty czy nie (jak myty to słabo), czy widać wycieki z silnika, czy pod wszelkimi wykładzinami masz widoczne jakieś spawania.
Jeśli masz książkę serwisową to te zapisy, ew. telefon do salonu, który robił ostatni przegląd celem potwierdzenia autentyczności, zbadaj grubość lakieru...
przejedź się autem, słuchaj czy nic nie puka, stuka, czy silnik równo pracuje, czy dobrze przyspiesza itp ;)
Ogólnie jeśli nie masz za bardzo pojęcia w tym temacie to zabierz ze sobą znajomego mechanika czy kogoś kto zna się na rzeczy. Jeśli nie znasz takiej osoby to proponowałbym gruntowny przegląd w ASO, kosztuje to 2-3 stówki, trochę trwa ale jest duża szansa, że będzie ok.
No i oczywiście sam wybieraj ASO, najlepiej nie mów sprzedającemu gdzie...
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

26 Cze 2010, 22:08

Dzięki Daro w rachube tylko wchodzi sprawdzenie samochodu w ASO nie ma innej możliwości jeżeli sprzedający nie ma nic do ukrycia to myślę że nie powinno byc problemu , mam tylko nadzieje że ASO bedzie uczciwe , mechanika i tak wezme ze soba ,ale jak myslicie ASO moze cos oszukac albo nie powiedziec calej prawdy przeciez starci wtedy wiarygodość ale może ja jestem zbyt ufny ale mysle że ASO OPEL NIE MOŻE oszukać klijenta ale moze wszystko jest mozliwe . Jeżelli ma ktoś jeszcze jakieś UWAGI podpowiedzi czekam wszystko jest dla mnie ważne , np. przebieg czy ASO moze sprawdzic dokładnie przebieg jeżeli auto było serwisowane do końca nie powinno być z tym problemu chyba ASO OPEL przechowuje dane o serwisowanych autach . Milego wieczorku czekam na dalsze podpowiedzi .. A Daro dzieki za szereg dobrych podpowiedzi i co tam w stolicy słychać ;)
Anubis
Anubis1977
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Szczecin

30 Cze 2010, 15:53

Co do Viki to sprawdź jeszcze stronę pasażera czy nie jest mokro na dywanie - otwórz klapkę w dywanie (prawy przód); czasami leci z klimatyzacji albo po prostu z powodu przytkanego otworu odpływowego w podszybiu. Suszenie nie jest zbytnio problematyczne ale i tak zajmie 2 dobre popołudnia i 15 godzin farelce :wink:

Sprawdź jeszcze stan opon bo jeśli trafi się gts na felgach 17 to jedna guma, przyzwoitej firmy, zaczyna swoją cenę od około 500zł. 16 calowe są dużo tańsze.

Rozrząd wymienia się z pompą wody - koszt całkowity ca. 1000-1300zł (zależy prywatnie/ASO). W 120KM (zdt) wymiana co 4 lata/100kkm, w 150KM(zdth) co 10 lat/150kkm) choć nie wiem czy w końcowej fazie produkcji nie ograniczyli (moja z 2006 na jeszcze jak napisałem).

Jeśli jeździsz głównie na krótkich odcinkach poważnie zastanów się nad sensem zakupu diesla, w tym roczniku na 99% z DPFem.
zenek666
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: UK
Prawo jazdy: 0- 0-1999
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Corolla E12
Silnik: 1.4 vvti
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

01 Lip 2010, 02:05

Dzieki Zenek dwa pytania co to znaczy DPFem ponieważ nie zajarzyłem jak możesz mi jeszcze powiedzieć co to jest zdt to co wymienia się co 4 i co 10 lat . a tak po za tym to w trasy za dużo nie jeździe raz na rok w góry może gdzieś za granice a tak to po mieście będę się włóczył;)

[ Dodano: Czw Lip 01, 2010 05:55 ]
A i jeszcze jedno moze ktos wie jak dlugo w Oplu wytzymuje kolo dwumasowe i jaki jest ewentualny koszt wymiany takiego kola
Anubis
Anubis1977
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Szczecin

01 Lip 2010, 08:05

Anubis1977 napisał(a):Dzieki Zenek dwa pytania co to znaczy DPFem ponieważ nie zajarzyłem jak możesz mi jeszcze powiedzieć co to jest zdt to co wymienia się co 4 i co 10 lat . a tak po za tym to w trasy za dużo nie jeździe raz na rok w góry może gdzieś za granice a tak to po mieście będę się włóczył;)

zdt i zdth to kodowe nazwy silników 1.9cdti - odpowiednio 120 i 150KM;
DPF to wymysł ekologiczny, rodzaj filtra spalin; problem w tym, że co jakiś czas automatycznie musi się dopalić a wtedy trzeba się stosować do odpowiedniej procedury; na szczęście DPF można bez większych problemów wyłączyć

Anubis1977 napisał(a):[ Dodano: Czw Lip 01, 2010 05:55 ]
A i jeszcze jedno moze ktos wie jak dlugo w Oplu wytzymuje kolo dwumasowe i jaki jest ewentualny koszt wymiany takiego kola

zależy od użyszkodnika, trybu jazdy itp.; cisnąc na niskich obrotach na pewno padnie szybciej (nawet przy 50kkm); moja viki przy 147kkm cały czas daje radę, znajomego przy 180kkm też;
mocno zalecana jest wymiana dwumasu (ca. 1500zł) razem z kompletnym sprzęgłem (razem będzie kole 3500zł).
zenek666
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: UK
Prawo jazdy: 0- 0-1999
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Corolla E12
Silnik: 1.4 vvti
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005