Opel Vivaro 2012 rok problem z przyspieszeniem

09 Paź 2018, 17:03

Witam, mam takie problem w moim Vivaro z 2012 rocznika (9 osobowy) wlano nieodpowiednie paliwo, wszystkie 4 wtryski lały i konieczne było wymienienie wszystkich 4. Tak też zrobiłem kupiłem oryginalne wtryski BOSCH bo nie bawię się w zamienniki (a regenerować się nie dało bo trzeba było rozwiercać tak mocno były zapieczone), mechanik włożył nowe wtryski i... kolejny problem bo nie chciał zapalić. Zaprowadziłem więc do innego mechanika specjalizującym się we wtryskach no i wyszło, że ciśnieniomierz paliwa jest walnięty. Wymieniony na nowy, błędy skasowane, nic się nie zapaliło po ponad 200km ale jedna rzecz nie daje mi spokoju - auto straciło jakby połowę swej mocy :|
Wcześniej jak wrzuciłem 2 i depnąłem do końca to aż szarpnęło a teraz jadąc na pusto na każdym biegu przyspiesza strasznie ślamazarnie a mało tego ma problem żeby się wkręcić powyżej 3 tyś obrotów...


Co może dolegać w takiej sytuacji? Układ paliwa przeczyszczony ze starego paliwa zalane nowe.

Zastanawiam się nad wizytą w serwisie ale tam to pewnie sobie policzą nawet za głupie sprawdzenie słyszałem 400zł? Jechałbym do Olsztyna bo najbliżej


Proszę o pomoc
bezledziak
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: a1
  • 09 Paź 2018, 18:19

    czy wtryki były adaptowane do komputera?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16706
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    09 Paź 2018, 20:47

    A co znaczy adoptowane?
    Jedyne co mi wiadomo to trzeba było zakodować wtryski co też uczyniono.
    Czy to jest równoznaczne z adaptacją?
    bezledziak
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: a1

    09 Paź 2018, 21:45

    bezledziak napisał(a):Czy to jest równoznaczne z adaptacją?
    raczej tak.

    Podłączałeś ponownie pod komputer? ktoś śledził parametry podzespołów takich jak sonda, przepływomierz, dpf
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16706
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    10 Paź 2018, 07:48

    Tak mechanik się podłączył i faktycznie nie ma żadnych oznak "z komputera" aby coś działało nieprawidłowo :/

    To samo wtryski przed montażem zostały sprawdzone na maszynie koszt 100zł od wtrysku, mimo że były nowe zdecydowałem się na taki krok więc myślę, że wina leży gdzie indziej niż wtryskiwacze....



    ps. czy warto jechać na serwis? Jaki może być koszt diagnostyki?
    bezledziak
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: a1

    10 Paź 2018, 09:55

    Czy warto? nie wiem, tam też pracują ludzie i nie ma gwarancji że rozwiążął problem.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16706
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      ALPINE A450
      Będąca bezpośrednim następcą modeli Alpine z okresu "niebieskiego", Alpine A450 nie musi już walczyć o zwycięstwo w klasyfikacji ogólnej wyścigu 24H Le Mans. Jej nazwa jest nawiązaniem do dorobku modeli A441, A442 ...

    10 Paź 2018, 09:59

    Rozumiem a jaki może być przypuszczalny koszt diagnostyki?
    Nigdy nie serwisowałem auta niestety dlatego też ceny są mi obce :(
    bezledziak
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: a1

    10 Paź 2018, 10:01

    ciezko okreslic, pewnie z 200 za godzine
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16706
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    10 Paź 2018, 10:10

    bezledziak napisał(a):Co może dolegać w takiej sytuacji? Układ paliwa przeczyszczony ze starego paliwa zalane nowe
    Rozumiem że filtr paliwa wymieniony podczas czyszczenia układu zasilania paliwem. Ja bym jeszcze sprawdził ciśnienie paliwa które może mieć tu decydujący wpływ na moc podczas przyspieszania. Chodzi mi o pompkę paliwa która zasysa paliwo z baku.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    10 Paź 2018, 17:58

    Dzwoniłem do mechanika mówił żeby trochę pojeździć jak nie ustanie to żeby wrócić do niego.. Nie mam przekonania do tej rady, jak coś się dzieje (a dzieje się bo czuje że nie ma mocy) to myślę że najlepiej jak najszybciej to naprawić...
    bezledziak
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: a1

    11 Paź 2018, 09:27

    bezledziak napisał(a):Dzwoniłem do mechanika mówił żeby trochę pojeździć jak nie ustanie to żeby wrócić do niego..
    Samo się nie naprawi ;/
    bezledziak napisał(a):myślę że najlepiej jak najszybciej to naprawić
    Też tak uważam, jednak jak widzisz jak mechanik ma problem z diagnozą to stara się przeciągać w czasie a może naprawi się albo coś padnie to wtedy będzie wiadomo w czym był problem :)
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    11 Paź 2018, 14:06

    No właśnie dzisiaj pojechałem za miasto, nie dość że nie chce wkręcić się powyżej 3 tyś obrotów to przy 100km na godzinę odcina jakby gaz.. Auto ma troszeczkę mocy a gdy wskazówka mija 100km/h następuje odczuwalne odcięcie gazu......

    Co to się mogło narobić :cry: :cry:
    Może coś z turbo?
    bezledziak
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: a1

    12 Paź 2018, 10:38

    Dla mnie trochę niemożliwe żeby nie było żadnych błędów przy takim problemie jak masz.

    Przyczyną może być jeszcze zapchany filtr DPF ale wtedy na 100% byś miał informację o błędzie.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    15 Sty 2019, 19:38

    Witam ponownie byłem u różnych znachorów każdy rozkłada ręce mówi, że wtryski są poprawnie zakodowane na komputerze niczego nie widać....
    Za to jakoś dziwnie śmierdzi z rury wydechowej no i brakuje ciągle tej mocy tak jakby o 30% w porównaniu do stanu przed awaria.. Prędkość maksymalna też 140km/h gaz w podłodze i nie pójdzie więcej a wracałem nim z niemiec to do 180 spokojnie rozbujałem i jeszcze czuć było że pójdzie więcej..

    Już nie wiem co robić ch...a ;(
    bezledziak
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Auto: a1

    17 Sty 2019, 11:36

    bezledziak napisał(a):jakoś dziwnie śmierdzi z rury wydechowej no i brakuje ciągle tej mocy
    Zawór EGR był sprawdzany, czyszczony? Tu przepływomierz też może nie działać już w pełni sprawnie ale jeszcze błędami nie sypie warto zajrzeć do niego czy nie jest brudny.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!