Opel Zafira B 1.9 CDTI - Wycięty DPF kopcenie przy starcie

28 Maj 2014, 10:19

Witam

Miesiąc temu miałem spore problemy z EGR i DPF, które to systemy wywalały mi błędy, auto traciło na mocy. Dodatkowo auto brało przynajmniej 0.5l oleju na 1000 km co według każdego mechanika było bardzo dużą ilością. Postanowiłem wyciąć w bardzo dobrej firmie DPF mechanicznie i od razu elektronicznie. Dodatkowo usunąłem elektronicznie EGR i go zaślepiłem. Wymieniłem też olej z 5W30 na 5W40.

Od tamtej pory auto nie do poznania - dużo mocniejsze aż przyjemnie się jeździ. Co najciekawsze przejechałem już od wycięcia i zmiany oleju 400 km i stan oleju jaki był taki jest - wychodzi więc na to że nie bierze oleju. Jedyny problem jaki mam to że auto przy starcie - przegazowaniu go na luzie wyrzuca z rury wydechowej niebieski dym. W trakcie jazdy nie tylko przy rozruchu i gazowaniu.

Czym to może być spowodowane? Zwłaszcza że jak wspomniałem teraz nie bierze mi oleju bo stan jest taki sam od 400km. I czy to możliwe że brał olej przez DPF? Czy może jednak zmiana oleju z Castrol 5W30 na Mobile One 5W40 odegrała największą rolę?

Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedź
lukas2921
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Golf IV
  • 28 Maj 2014, 10:29

    Skoro puszcza niebieski dymek, to oznacza to, że do komory spalania trafia olej. Niewiele, ale trafia.
    DPF nie ma nic wspólnego ze spalaniem oleju przez silnik. Jedynym powiązaniem może być twój problem z DPF-em - zapychał się, bo trafiały do niego spaliny z oleju. Tak samo było z EGR - spaliny z oleju do zapychały.
    Auto po wyciąciu DPF i zaślepieniu EGR jeździ lepiej, bo spaliny już nie blokują układu wydechowego ani zaworu - zapchany DPF powodował ograniczenie wylotu spalin.
    Oczywiście mogę się mylić w moich teoriach, bo winny może też być kiepskiej jakości olej napędowy, ale ja bym proponował podjechać na analizę spalin. Jak w cylindrach spala się olej, to analiza spalin to wykarze.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    28 Maj 2014, 11:18

    Ok chyba tak zrobię - bo w wtorek jadę w dłużą trasę do Niemiec.

    Tylko najciekawsze jest to że oleju na 400km nic nie ubyło na bagneciku jak było MAX tak jest MAX - a autko sporo kopci na 1 lub na wstecznym jak dodam sporo gazu.

    Zastanawia mnie ta zmiana że wcześniej 0.5 lub lepiej na 1000km a teraz na 400km praktycznie żaden pobór nie jest zauważalny.
    lukas2921
    Nowicjusz
     
    Posty: 30
    Auto: Golf IV
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu
      Niestety koszty ubezpieczenia samochodu wciąż rosną. Zindywidualizowany sposób liczenia składki oraz zwiększające się sumy wypłaconych odszkodowań dają się we znaki właścicielom samochodów, nawet tym bezszkodowym. ...
      Miejski model w nowej odsłonie - Skoda Citigo
      Na wiosnę 2017 roku najmniejszy model Škody zyskuje zmodernizowany przód nadwozia oraz zmiany we wnętrzu. Nową twarz modelu buduje przeprojektowana maska, grill oraz zderzak z wbudowanymi światłami przeciwmgłowe, ...