Opiłki metalu w misce olejowej

15 Sie 2018, 19:11

Witam. Mam taki nietypowy problem ponieważ przez przypadek do silnika w BMW E34 535i wlałem trochę oleju w którym były opiłki metalu. Sytuacja wyglądała tak, że miałem 2 identyczne butelki z olejem. W jednym był czysty olej, a w drugiej było trochę oleju, który mi został z poprzedniej wymiany i używałem go do smarowania wiertła do metalu i tak trafiły do niego opiłki. Pomyliłem butelki i dolałem tego z opiłkami. Zorientowałem się zaraz po wlaniu oleju i natychmiast go spuściłem. Zdjąłem pokrywę zaworów i magnesem pozbierałem opiłki z głowicy i przedmuchałem kompresorem całą górę. Potem kompresorem przedmuchałem każdy kanał, którym olej ścieka do miski (każdy kanał 4 razy całą zawartością kompresora 50l) i dwa razy przepłukałem wszystko świeżym olejem. Przez każdy kanał przepuściłem 1L czystego oleju 5W40 (za każdy razem świeży olej). Włożyłem przez otwór do spuszczania oleju chwytak magnetyczny żeby wyłapał to co zostało w okolicy korka. Potem odpaliłem auto na 20 minut i jeszcze raz spuściłem świeży olej. Nie widziałem już w nim opiłków. Sprawdziłem filtr oleju i był czysty (potem wymieniłem na nowy BOSCH). Gdyby ściągnięcie miski było prostsze to też bym to zrobił ale dużo kombinowania przy tym jest (trzeba podnieść silnik i odkręcić belkę pod silnikiem) i tak się zastanawiam czy to co zrobiłem wystarczy żeby nic się nie stało z silnikiem czy lepiej ściągać miskę i płukać wszystko. Bardzo proszę o poradę. Z góry dziękuję.
Marcin535
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 01 07 1987
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW
Silnik: 3.5 211km
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1989

15 Sie 2018, 19:58

Nikt Ci nie udzieli jednoznacznej odpowiedzi, zrobiłeś wszystko dobrze ale czy wystarczająco? kto wie, wiadomo najlepiej było by ściągnąć miskę bo jeżeli to opiłki z wiertła to pewnie były dość grube, warto byłoby zajrzec do smoka czy nie są przyklejone na nim opiłki, co prawda mamy dalej filtr i powinien to wyłapać, jeżeli nie zdecydujesz się na ściąganie miski to jak trochę pochodzi potem zajrzyj dla spokoju jeszcze raz do filtra i go zmień.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Sie 2018, 12:12

Dzięki za odpowiedź. Będę jednak ściągnął miskę. Już zamówiłem uszczelkę. 2 dni roboty ale będzie pewność chociaż, że miska czysta. Tak się zastanawiam czy jest taka opcja żeby te opiłki dostały się do cylindrów albo panewek. Poprawcie mnie jeśli się mylę ale wlany olej najpierw płynie do miski razem z opiłkami i dopiero potem jest filtrowany wstępnie przez pompę potem filtr i dopiero później kanałem płynie do panewek i cylindrów i kanałem do rurki smarujacej wałek rozrządu i stamtąd znowu do miski i nie ma opcji żeby dostał się podczas wlewania do któregoś z wymienionych elementów? Rurkę sprawdziłem i nie było w niej opiłków. Wałek też nie został porysowany ale sprawdzenie pozostałych elementów (cylindry i panewki) jest trochę problematyczne. Jest jeszcze jakaś inna metoda żeby przeczyścić kanały olejowe? Może benzyną pod ciśnieniem?
Marcin535
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 01 07 1987
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW
Silnik: 3.5 211km
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1989

16 Sie 2018, 15:05

Marcin535 napisał(a): Poprawcie mnie jeśli się mylę ale wlany olej najpierw płynie do miski razem z opiłkami i dopiero potem jest filtrowany wstępnie przez pompę potem filtr i dopiero później kanałem płynie do panewek i cylindrów i kanałem do rurki smarujacej wałek rozrządu i stamtąd znowu do miski
teoretycznie tak. Miskę masz alu podejrzewam, jakby była blaszana można by magnes zamontować
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Sie 2018, 18:40

Tak miska z Alu ale w środku jest zamontowana taka stalowa blacha. No nic. Za nieuwagę trzeba będzie zapłacić walką z miską. Raz z nią już walczyłem i łatwo nie było. Plan mam taki: zdejmę miskę i wymyję ją benzyną no i jeszcze dół silnika też potem sprężone powietrze i poczekam noc żeby wszystko dobrze odparowało no i składanie.
Marcin535
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 01 07 1987
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW
Silnik: 3.5 211km
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1989
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Silnik 2UR-GSE - Lexus
    Pozostajemy w świecie V-ósemek. Z silników tego typu bardzo chętnie korzysta również Lexus. Japońska marka powszechnie stosuje takie motory w autach sportowych. Flagową jednostką Lexusa jest obecnie wolnossący ...