"opiłki" w paliwie w silniku HDI - problem z pompą

01 Lis 2010, 11:29

Witam, jestem tu nowy i poszukuje pomocy.
Temat był już chyba nie raz poruszany ale chciałbym się jeszcze raz upewnic.
Otóż pewnego czasu zauważyłem że świeci mi sie kontrolką od silnika a przy wyłaczaniu auta i po przekreceniu kluczyka silnik jeszcze pracował przez ok 1-2 sekundy.
Potem zauważyłem braki mocy- auto jechało gorzej niż maluch (nie obrażając kierowców malucha;p)
W serwisie (nie oryginalnym) powiedzieli mi że to pompa wysokiego ciśnienia się łuszczy i wydaje metalowe, mikroskopijne drobinki które zatykają cały ukłąd paliwowy a najbardzije dostaje jakiś mały zaworek przez który wlatuje całe paliwo do silnika.
Polecił mi wlewać MIXOL przy każdym tankowaniu żeby paliwo nie było takie suche.
Pomagało przez ok 6 miesięcy... teraz problem pojawił się ponownie.
I mam pytanie- czy auto najlepiej sprzedać bo koszt naprawy to ok 3000 zł jak mi powiedzieli (wymiana całego układu paliwowego) czy jest jakiś inny tańszy ale skuteczny sposób naprawy??
Z tego co wiem jest to dość popularny problem z tymi silnikami.
Mam Citroena Xsare 2,0 HDI 90KM z 2001 roku, przebieg 206 000 km.

Co robić???
Błagam Was pomóżcie...
husky99
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wlkp

01 Lis 2010, 22:29

W tym warsztacie została zrobiona diagnoza czy pan np EDEK tak powiedział?Utrata mocy może wynikać zupełnie z czego innego.poprawna diagnostyka w tym pomoże.Co do HDI,moim zdaniem w autach których regularnie jest wymieniany filtr paliwa problem niewystępuje(15/20tkm).Popularne to jest bardziej stwierdzenie że domniemują na warsztacie.Sprawdzili układ paliwowy,wtryski,ciśnienie paliwa,został podłaczony pod serwisówke?A propo dolewania Mixolu,to ja widzę że to superfachowcy.Na runku są róznej jakości oferowane paliwa,spełniają normy,aczkolwiek paliwa na BP i SHELL się jednak różnią(jest to przykład).Na google możesz znalezć opinie i dane dotyczące dokładnego składu diesla.Diesel jako paliwo uległo w ostatnich latach zmianą,a niektore silniki poprostu niezostały do tego przystosowane.jest to dość szeroki temat.Zrób w pierwszej kolejności poprawną diagnostyke,może masz jedynie problem z przepływomierzem,sporadycznie brak poprawnej pracy silnika/mocy jak napisałeś.
Na jakim paliwie jezdzisz,gdzie tankujesz?
Leopard
Początkujący
 
Posty: 225
Miejscowość: zachodniopomorskie

02 Lis 2010, 12:17

tak jak kolega powyżej napisał sprawdzić ciśnienie na CR próby przelewowe i podłączenie pod kompa na dzień dobry, jeżeli filtry były wymieniane zgodnie z przykazaniem i paliwo w miarę normalne tzn nie żaden opał lub olej transformatorowy czy wrzecionowy to jednostki Hdi są naprawdę wytrzymałe i większość przyczyn spadku mocy i innych awarii leży w oprzyrządowaniu a nie w układzie pompa wtryski.do sprawdzenia przepływka , zawór egr i zawory sterowania turbina, czujnik ciśnienia powietrza ect, ect ect a dopiero później brać się za pompę i wtryski
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

02 Lis 2010, 19:34

To nie był serwis oryginalny lecz akurat do tego mechanika mam zaufanie.
Tankuje na LUKOILU a z tego co wiem to poprzedni własciciel auta dbał o niego, ja sam wymieniam olej z wszystkimi filtrami na czas.
Najbliższy serwis Citroena mam ok 100 km stąd i średnio uśmiecha mi sie tam jechać....
Moja firma handluje TEXA min do osobówek wiec w sumie spróbuje sie tym komputerem podłączyć. Mówicie żebym jechał do innego mechanika? Swego czasu byłem u gościa który naprawia tylko diesle i regeneruje również wtryski i powiedział mi coś podobnego (ze mam syf w baku)... ale okazało sie ze bak mam w miare czysty... stad tez wynika ze te drobinki nie sa efektem lania złego paliwa lecz właśnie łuszczenia sie tej pompy... Czy sie myle?
husky99
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wlkp

02 Lis 2010, 20:40

Z doswiadczenia moge tobie powiedzieć że tzw łuszczenie sie pompy wysokociśnieniowej występuje w innych dieslach CR,ale w peugeocie w pierwszej kolejności pompa paliwa niskiego cisnienia(w zbiorniku) ulega uszkodzeniu i sie zacina.Rzadko psuje sie przepływomierz,ale z twojego opisu sugeruje że on właśnie wpływa na brak mocy.Niemusisz koniecznie jechać do serwisu,popytaj sie kto serwisuje francuzy,zazwyczaj dysponuje LexiaProxia.Bez takiej diagnozy możesz zbędnie wydać pieniądze na naprawe,lub jak napisałeś sprzedać auto.jeżeli wtryski sa uszkodzone to będziesz miał również nierówną prace silnika,a twój problem jak z opisu wynika występuje sporadycznie.Osobiście polecam wymiane filtra paliwa co 15tkm,wówczas silniki pracuja mniej awaryjnie.Niestety na dzien dzisiejszy użytkownicy nowszych diesli są zdani na serwis lub warsztat specjalizujący się w danej marce w celu poprawnej diagnozy.
Leopard
Początkujący
 
Posty: 225
Miejscowość: zachodniopomorskie

03 Lis 2010, 18:02

Tzn ten spadek mocny zdarzał mi sie kiedy przez dłóższy czas jeździłem z tym błedem silnika. Bo pierwsze objawy to tylko świcąca kontrolka i te opóźnione gaszenie silnika po przekreceniu kluczyka. Co do silnika Peugeota to z tego co wiem to są te same silniki HDi w Citroenach co w Peugeotach
husky99
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wlkp

03 Lis 2010, 19:25

Miałem oczywiście citroena na myśli w którym są silniki HDI jak i w peugeocie.Ta kontrolka nadal się pali?jak chcesz uzyskać informacje jeżeli niezrobisz odczytu błedów :?:
Leopard
Początkujący
 
Posty: 225
Miejscowość: zachodniopomorskie

03 Lis 2010, 19:29

Teraz sie nie pali bo auto było na warsztacie gdzie został przepłukany, przedmuchany i odetkany ten zaworek paliwowy który jest sprawcą tego błędu.
Ale to jest tylko chwilowa naprawa... za jakiś czas pewnie błąd powróci. (miałem już tak w sumie 3 razy).
A filtry paliwa są wymieniane systematycznie co 10 tys km.
Jak tylko zrobie diagnostyke auta to dam znac co wynikło,

[ Dodano: 4 Listopad 2010, 18:05 ]
Zrobiłem dziś diagnostykę TEXA i oprócz błędu z jakimś czujnikiem temperatury (mam go od dłuższego czasu i nie można go skasować) był jeszcze błąd: NIEOKREŚLONY BŁĄD (ZAP) i kod 0110.
Szczerze wątpię że to ma związek z moim problemem bo obecnie ta kontrolka silnika mi się nie świeci... Co Wy o tym myślicie?

[ Dodano: 4 Listopad 2010, 18:06 ]
Zrobiłem dziś diagnostykę TEXA i oprócz błędu z jakimś czujnikiem temperatury (mam go od dłuższego czasu i nie można go skasować) był jeszcze błąd: NIEOKREŚLONY BŁĄD (ZAP) i kod 0110.
Szczerze wątpię że to ma związek z moim problemem bo obecnie ta kontrolka silnika mi się nie świeci... Co Wy o tym myślicie?
husky99
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wlkp

06 Lis 2010, 13:56

Dość popularny, podobny problem z pompami puszczającymi opiłki ,jest w FORDACH z silnikami common rail,nigdy nie słyszałem, by ten problem trapił układ paliwowy Peugeotów,nie można wykluczyć jednak, jakiegoś felernego egzemplarza
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

06 Lis 2010, 16:07

a przeciez silniki HDI sa na Common Railu... wiec moj mechanik miał racje ;/
husky99
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wlkp

06 Lis 2010, 16:10

Tak,tylko jakość trochę inna,systemy wtryskowe Peugeota są lepsze(pompy).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Lis 2010, 18:04

Byłem dziś u mechanika który regeneruje wtryski i naprawia tylko diesle i z tego co wiem to nie jest byle jakim mechanikiem... powiedział mi że raczej to jest niemożliwe że trzeba w takich przypadkach wymieniać cały układ paliwowy, a gdyby te opiłki wydawała pompa wysokiego ciśnienia to by ten błąd wyskakiwał dużo częściej niż raz na 5-6 miesięcy... wg niego trzeba pożadnie wyczyścić bak i lac dobre paliwo (polecił SHELLA) i powinno być dobrze...
Jak się do tego odniesiecie? Ma racje czy nie?
Dzięki za pomoc z góry
husky99
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wlkp

18 Lis 2010, 18:15

Nie chce mi się wierzyć,żeby pompa wysokiego ciśnienia łuszczyła się od środka.
też najpier wyczyścił bym bak paliwa,może dostał się tam jakiś brud.Bo bak masz plastikowy zapewne więc nie bd gnił.
ArturRS
Początkujący
 
Posty: 57
Miejscowość: Jastrzębie Zdrój