Opinie o oleju GM 5w30

10 Lut 2016, 19:27

Jasne, tylko chyba sam nie widzisz jakiego samochodu tyczy wątek, więc ci przypomnę - normalnego samochodu cywilnego, nie zaś sportowego do którego faktycznie inne oleje będą lepsze.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

10 Lut 2016, 19:42

To może ja teraz doprecyzuje,

Corolla jeździ aktualnie na 5w40 i dużo lata w trasach, ekspresy, autostrada. Zastanawiam sie czy przejść na 5w30 czy jednak zostac z racji ze na trasie czesto sie lata na 4tyś obrotów

Corsa jeżdzona normalnie po terenie zabudowanym. Lata na 5w30

Meriva jeżdżona przez mamę na krótkich dystansach. Lata na 10w40 od nowości, chce przejść na 5w30 bądź 5w40.
Bartek048
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 06 09 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Corsa C
Silnik: 1.0 60km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

10 Lut 2016, 20:29

To jeszcze zapytam, czy ten Gulf 5w40 jest olejem lepszym od GM 5w30 czy Castrola 5w30 5w40? Gulf jest w cenie GM co mnie zachęca lecz marki nie znam w ogóle.
Bartek048
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 06 09 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Corsa C
Silnik: 1.0 60km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

10 Lut 2016, 21:27

Gulf to stara amerykańska marka, która teraz produkuje oleje w Holandii. Ma produkty na prawdę dobrej jakości, ale dobre są też inne mniej znane oleje jak Texaco, Fuchs, Petro-Canada czy Ravenol. Oleje Castrol, Shell czy Mobil są bardzo podrabiane i jest wysoka szansa, że trafi się na falsyfikat. Do tego marwi wymienione wcześniej nie kasują "za nazwę", także można śmiało coś wybrać ...
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

10 Lut 2016, 21:34

A w naszych warunkach klimatycznych jak czasem lubi sie przycisnąć jest różnica między 5w30, a 5w40 czy jest ona właściwie pomijalna?
Bartek048
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 06 09 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Corsa C
Silnik: 1.0 60km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

16 Lut 2016, 15:20

Odświeżając edge 5w30 zamieniony na GM 5w30 i o dziwo jest ciszej po odpaleniu zanim ustabilizują się obroty. W merivie zmieniony 10w40 na 5w30 gm i też jeździ, tam głowica na szklankach i rozrząd na pasku wiec w sumie bez większej różnicy w dźwięku, na pewno szybciej się rozgrzewa i na pewno będzie mieć lżej w mrozy. Niedługo zmiana w Corolli i też wpada GM 5w30 :ok:
Bartek048
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 06 09 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Corsa C
Silnik: 1.0 60km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota GT86 i Shelby Toyota 2000 GT
    W niedzielę zakończył się Goodwood Festival of Speed, święto motoryzacji w Wielkiej Brytanii. Wśród atrakcji przygotowanych przez Toyotę znalazło się 6 specjalnie opracowanych egzemplarzy Toyoty GT86, które ...

19 Kwi 2016, 10:02

Zdarza się Mobil podrabiany - jak wiele markowych rzeczy. Co nie zmienia faktu, że orginalny olej silnikowy produkowany jest w 90% rafinerii Port-Jérôme-Gravenchon we Francji i stamtąd sprowadzany (trochę we Włoszech, Finlandii, Anglii). Dlatego warto zawsze poszukać sprawdzonego dostawcę korzystając chociażby z lokalizatora
http://www.mobil.pl/poland-polish-lcw/b ... butor.aspx
MrsMili
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 10 1990
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mazda CX9
Silnik: 3,5 DOHC 267KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

12 Sie 2017, 13:31

Bartek048 napisał(a):A w naszych warunkach klimatycznych jak czasem lubi sie przycisnąć jest różnica między 5w30, a 5w40 czy jest ona właściwie pomijalna?

Różnica między olejem w klasie SAE 5W-30 a 5W-40 choć z pozoru niewielka, szczególnie będzie widoczna w zachowaniu parametrów lepkościowych środka smarowego w wyższych temperaturach pracy jednostki napędowej. Przy dużych obciążeniach i wysokich temperaturach otoczenia, ten parametr będzie kluczowy jeśli chodzi np. o zachowanie trwałości filmu olejowego.
W doborze oleju zdecydowanie należy przestrzegać zaleceń konstruktorów silników, którzy rekomendują daną lepkość środka smarowego także z uwzględnieniem strefy klimatycznej, w której dana jednostka ma być eksploatowana.
A dla tych, co czasami lubią przycisnąć polecamy oleje klasy PREMIUM np. GULF Racing 10W-60 lub GULF Racing 5W-50
GPolska
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 07 10 1975
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Nie mam