Oponki - na tylnej osi były pofałdowane

06 Maj 2009, 21:48

Mam takie pytanko dziś wymieniałem opony i okazało się ze na tylnej osi opony były pofałdowane. Wie ktoś możne co możne być przyczyna takiego stanu ? geometria ciśnienie czy zawieszenie do wymiany?
Ostatnio edytowany przez Duriel, 06 Maj 2009, 21:49, edytowano w sumie 1 raz
Duriel
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Miejscowość: Dundee

06 Maj 2009, 21:51

Zależy jeszcze jak to pofałdowanie wygląda, najczęściej problemem są zużyte amortyzatory jeżeli chodzi o tylną oś.
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

06 Maj 2009, 22:04

no właśnie nie zrobiłem zdjęcia :( zjechane były równo takie miały jakby garby na bieżniku tu i tam ~~~ żadnych drgań auta nic tylko huczenie powyżej 120kmh ale nawet przy +200kmh zero wibracji jechał jak po torach .

Z góry dziękuję za odpowiedzi
Duriel
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Miejscowość: Dundee

09 Maj 2009, 20:29

Sprawdź amorki,bo wygląda na to że są zużyte.
wozki widlowe serwis koszalin Adamires
adamires
Początkujący
 
Posty: 148
Miejscowość: World

10 Maj 2009, 19:45

Jeśli oponki są zużyte plackowato to amorki ,jeśli nagle równomiernie zaczyna oponki ciupać a ciśnienie jest ok to geometria zawieszenia lub przeciążenie (wychodzi na długich trasach),jeśli środkowa krawędż lub zewnętrzną to jak wyżej czyli nieprawidlowa geometria zawieszenia po wpadnięciu w dziure lub zużyciu elementu gumowo-metalowego w zawieszeniu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8598
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Maj 2009, 19:49

Jak kolega wyżej, swoją drogą wiedziałeś w jakim masz stanie opony i jeździłeś 200 km/h i więcej?
Podziwiam :shock:
stasiowski121
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ford GT
    Ford GT nie jest oczywiście modelem seryjnym, a egzemplarzem po skrajnych modyfikacjach dokonanych przez Performance Power Racing z Florydy. Specjaliści z tej firmy w konstrukcji pojazdu zastosowali materiał wykorzystywany ...
    Apple CarPlay w samochodach marki Lexus
    Samochody Lexus wyposażone w pakiet aplikacji Enform 2.0 oraz auta Toyoty z pakietem Entune 3.0 zyskają możliwość integracji ze smartfonami iPhone za pomocą interfejsu Apple CarPlay – poinformował japoński koncern, ...

10 Maj 2009, 19:52

Jezdził tak szybko gdyż przy takich prędkościach koło zachowywało się normalnie im wolniej tym gorzej!!! :razz:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8598
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Maj 2009, 20:12

Ok dzięki bardzo za odpowiedzi z ta prędkością ... no cóż nie wiedziałem ze opony sa tak pociachane nie zauważyłem zacząłem podejrzewa coś jak przy + 120 zaczynało mi coś huczeć na tyle ale drgań żadnych nie stwierdziłem i autko jeździ jak po szynach oponki byle pościerane na środkowej części coś jak szlif diamentu małe placki pod rożnymi katami lol teraz mam nowe oponki i zero hałasu itd po prostu się martwię żeby ich szlag nie trafił bo kasy szkoda a amory odbijają prawidłowo z tego co się orientuje dziękuje za wszystkie odpowiedzi :grin:
Duriel
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Miejscowość: Dundee

10 Maj 2009, 21:28

Szkoda nowych opon ,co znaczy amorki odbijają prawidłowo?! :shock: Przy naciśnięciu czyli rozbujaniu zawieszenie musi bujnąć się raz i koniec i nie może być słychać żadnych dzwięków ,sprawdż amorki na stacji diagnostycznej ,taka moja rada!!! :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8598
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)