REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Rozumiem, że masz na myśli ciśnienie 2,5 bardan123 napisał(a):ciśnienie 25 bar i przy prędkości 120km/h czuję jakbym pływała na materacu.
Zobacz i zrób to najlepiej tak jak opisałem czyli raz rano pompujesz na większe ciśnienie i tak testujesz a drugiego dnia rano przed jazdą zmieniasz na to mniejsze czyli generalnie takie jak powinno być oryginalnie w tym rozmiarze dla jazdy bez pełnego obciążenia.dan123 napisał(a):Pojadę na test na autostradę A1 przy obecnym ciśnieniu, jeśli bedzie tak samo to zmienię jak radzisz i dalej będę testować na autostradzie.
No to zapytaj i podaj koniecznie jaki to był rozmiar wcześniej bo to ważne. Czy felgi były też inne przy poprzednich oponach wielosezonowych? Może miałaś sporo węższe koła to by też tłumaczyło odczucia po zmianie.dan123 napisał(a):tylko nie wiem w jakim rozmiarze były, muszę zapytać
Raczej nie bo to praktycznie jedna, czy dwie jazdy i zazwyczaj jest ok.dan123 napisał(a):robię małe przebiegi, być może jeszcze sie nie dotarły
Co to za test?dan123 napisał(a):A czy jest sens zrobienia testu drogowego? Dodatkowy koszt ok 350 zł, tylko nie wiem czy coś mi to da.
Czyli identyczny z nowymi oponami.dan123 napisał(a):Rozmiar poprzednich opon 245/40/18
Możliwe że tak jest jak opisujesz. Jak jedziesz sama to tył jest lżejszy i często w samochodach z silnikiem z przodu jak się jeździ w pojedynkę zalecane jest trochę niższe ciśnienie z tyłu. Opony wielosezonowe mogły być bardziej miękkie i tam wyższe ciśnienie nie powodowało w warunkach letnich takiego problemu.dan123 napisał(a):Ciśnienie w nowych oponach zgodne z naklejką na progu auta czyli 2,5 bar i "pływał'
zmieniłam według wskazówek przód 2,5 tył 2,2 i jest dobrze, wydaje mi się że jest twardszy, inaczej hamuje - jakby szybciej reagował na hamowanie, jest sztywniejszy na dziurach i leżących policjantach.
Czy to jest prawidłowe odczucie czy tylko w mojej głowie?
Tak ale poniżej pewniej granicy ciśnienia. Tu masz opony dosyć szerokie w których z racji niskiego profilu bok opony będzie dosyć sztywny.dan123 napisał(a):Tylko pytanie dlaczego tak się stało? Bo moim zdaniem jeśli mam mniej powietrza to powinno to być bardziej miękkie.
Zrób tak jak masz na tabliczce lub dopompuj tylko tył do wartości takiej jak masz z przodu i powinno być ok. Zresztą zobaczysz jak ci się będzie wtedy jechało. Moim zdaniem 2,5 bar z tyłu powinno wystarczyć do takiego załadowania samochodu o którym wspomniałaś.dan123 napisał(a):Kolejna sprawa czy w przypadku wyjazdu urlopowego całej rodziny ( 3 dorosłe osoby) i pełen bagażnik ciśnienie ma być takie jak teraz czy zmienić na 2,6 na wszystkie opony?