Opony wielosezonowe 205/60/16 jakie wybrać?

22 Paź 2014, 08:20

Witam,mam zamiar kupić opony całoroczne o rozmiarze 205/60/16 do kwoty 1400zł i waham się miedzy Kumho KH-21,a Falken AS-200. Może ktoś z was użytkuje takie opony,proszę o opinie. Pzdr.
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ

23 Paź 2014, 12:16

Ja bym się wahał czy jednak nie kupić na każdy sezon bo masz duże opory toczenia i za paliwo płacisz więcej sporo, do tego bezpieczeństwo jest na dużo niższym poziomie...
slickrz
Aktywny
 
Posty: 352
Auto: Audi A3

24 Paź 2014, 12:44

opony klasy premium,nie maja właśnie tych problemów(opór toczenia i zwiększone spalanie). W testach wypadają całkiem nieźle od opon tańszych letnich czy zimowych,a brać trzeb pod uwagę to,że w naszym kraju zimy nie są surowe,mieszkam w WLKP,śniegu nie ma prawie w ogóle,prędzej deszcz lub błoto pośniegowe a w tych warunkach wielosezon spisuje się lepiej.
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ

28 Paź 2014, 01:18

Każdy ma swoje zdanie, ale pamiętaj, że opony zimowe to nie tylko opony na śnieg, ale i na odpowidnią temperaturę i jak hamujesz oponami wielosezonowymi jak jest na przykład -3C, a masz opony zimowe to różnica w odległości jest bardzo duża. Gdyby tak nie było to na zachodzie wszyscy jeździliby na wielosezonówkach a z tego co kiedyś słyszałem to w UE to jest zaledwie kilka procent z resztą widać ile jest modeli takich opon całorocznych praktycznie producenci nie skupiają się tak nad tym :)
slickrz
Aktywny
 
Posty: 352
Auto: Audi A3

28 Paź 2014, 12:44

no tu kolego masz rację,o tej temperaturze nie pomyślałem. Biorę jeszcze pod uwagę zakup opony Goodyear Vector 4Seasons,może ktoś na temat tej opony wypowie się...
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ

18 Lis 2014, 20:19

Nie ma za co. No jak już wielosezonówki to Goodyear ma w miarę ok bo generalnie to marka premium więc też można rozważyć :)
slickrz
Aktywny
 
Posty: 352
Auto: Audi A3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco, pilnuj ciśnienia w oponach
    Choć wiele osób planuje wakacyjny urlop z dużym wyprzedzeniem, to często w swoich przygotowaniach do podróży nie uwzględnia kontroli stanu technicznego pojazdu. Szczególnie ważna jest kontrola ciśnienia ...

04 Sty 2015, 16:21

alfa145boxer napisał(a):Witam,mam zamiar kupić opony całoroczne o rozmiarze 205/60/16 do kwoty 1400zł i waham się miedzy Kumho KH-21,a Falken AS-200. Może ktoś z was użytkuje takie opony,proszę o opinie. Pzdr.

Opony wielosezonowe sprawdzają się tylko przy małych przebiegach,jak ktoś dużo jeździ(zdąży zetrzeć je zanim się zestarzeją) to tylko sezonowe.Sezonowe są sporo tańsze,no i na komplecie letnie+zimowe można przejechać więcej,niż na 2 kompletach wielosezonowych.Na wielosezonowych można oszczędzić na wymianach,ale ten problem w przypadku sezonowych rozwiązuje drugi komplet felg(a wielosezonowe też trzeba wyważyć raz na jakiś czas).To tyle jeśli chodzi o aspekt ekonomiczny.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo,to zimą dobre zimówki mają sporą przewagę nad dobrymi wielosezonowymi,bo nie widzę powodu by porównywać najlepsze opony uniwersalne do słabych zimówek.Letnie vs wielosezonowe to jeszcze większa przewaga letnich,bo w wielu przypadkach wielosezonowa to zimowy bieżnik i letnia mieszanka.Tak że wielosezonowe sprawdzają się tylko na małe przebiegi przeważnie po mieście.
Przyznam się,że kiedyś rozważałem zastosowanie wielosezonowych jako zimowych(poruszam się przeważnie po Warszawie i okolicach),ale cena wielosezonowych mnie zniechęciła :sly:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3795
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

04 Sty 2015, 22:20

JA w tym roku założyłem wielosezonowe Uniroyal AllSeasonExpert. Auto z napędem przednim. Jeździłem na suchym, na mokrym i teraz na zaśnieżonej drodze. I powiem szczerze, że nie zauważyłem różnicy między jazdą po śniegu, czy po suchym jak jest niska tempertaura od jazdy na zimówkach. A jak się będą zachowywały w lato zobaczymy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Sty 2015, 07:26

Warto przed kupnem opon całorocznych przeczytać sobie informacje takie jak [link wygasł] bo wtedy rozjaśnia się temat opon całorocznych
slickrz
Aktywny
 
Posty: 352
Auto: Audi A3

09 Sty 2015, 21:15

Szczerze? Bzdury wyssane z palca, jeżeli chodzi o nasz klimat. Warto zważyć jakie mamy zimy i to, że w czasach PRL-u nie było opon zimowych i letnich, tylko wszystkie auta jeżdziły na całorocznych. A zimy były wtedy 10 razy wieksze i mroźniejsze niż teraz. I jakoś te auta jeździły. Fakt - nie były to Mercedesy czy BMW takie jak teraz, ale nie było też ABS-ów, ASR-ów i innych systemów wspomagających. Śnieg leżał na drogach całą zime, temperatury poniżej -15 to norma dla każdego dnia była. Śnieg spadał pod koniec października, a topniał pod koniec marca. A teraz jakie mamy zimy? Od dawana zastanawiałem się nad wielosezonowymi i w końcu założyłem. Jeździłem po śniegu, po wodzie i po suchym. I tak jak napisałem - nie zauważyłem różnicy. Zobaczymy jak będzie latem. Ale podjerzewam, że jak zimą się spiszą, to latem też nie powinno być problemów.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Sty 2015, 09:06

slickrz napisał(a):Warto przed kupnem opon całorocznych przeczytać sobie informacje takie jak [link wygasł] ... zimie-5355 bo wtedy rozjaśnia się temat opon całorocznych

Artykuł rzeczywiście tendencyjny,mający zniechęcić do korzystania z opon wielosezonowych(szczególnie zużycie bieżnika mocno przesadzone na niekorzyść wielosezonowych). Opony zimowe mają przewagę nad wielosezonowymi na mokrym tylko przy aquaplaningu(błoto pośniegowe też),przy lekko mokrej nawierzchni lepsze będą wielosezonowe.
Ja jestem zwolennikiem opon sezonowych ,ale nie przeczę że w pewnych warunkach lepszym rozwiązaniem mogą być opony uniwersalne.(może być tak nawet w moim przypadku :lol: )
Do tego w takich porównaniach nigdy nie piszą jakie opony brały udział.Ja z chęcią zobaczyłbym takie porównanie opon jednego producenta np goodyeara
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3795
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

10 Sty 2015, 23:10

yeti65 napisał(a):Ja z chęcią zobaczyłbym takie porównanie opon jednego producenta np goodyeara

Niestety nie znajdziesz takiego porównania :no: A dlaczego - wiadomo...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Sty 2015, 23:26

MotoAlbercik napisał(a):Niestety nie znajdziesz takiego porównania :no: A dlaczego - wiadomo...

Bo głównym celem takich porównań jest przekonanie czytelnika do swoich racji,niekoniecznie słusznych :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3795
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sty 2015, 12:23

Ogólnie panuje zasada, że nie nalezy stosować opon starszych niż 10 letnie. Kupując opony letnie/zimowe, musimy wydać pieniądze na dwa kompety opon. Płacimy więc na te 10 lat 1600 zł, licząc średnią cenę 200 zł za oponę. Do tego dochodzi koszt dodatkowego kompletu felg lub koszt wymiany. Jeżeli liczyć, że wymiana kosztuje 50 zł, to w ciągu 10 lat mamy kwotę 1000 zł. A więc opony kosztują nas już 2600 zł. Jeżeli liczyć, że opona wielosezonowa kosztuje tez 200 zł ( średnio opona wielosezonowa kosztuje tyle co zimówka/letnia ), to za opony zapłacimy 800 zł. I to wszystko. A jeżeli ielibyśmy kupić te opony nawet po 5 latach eksploatacji, to koszt opon wyniesie tylko 1600 zł. Odchodzi koszt dodatkowych felg lub wymiany dwa razy w roku.
Oczywiście pisze to wszystko licząc na to, że z opon wielosezonowych będziemy zadowoleni i w zimie i w lato, a więc podczas jazdy po suchym i mokrym w dodatnich tempertaurach jak i po suchym, mokrym, śniegu i błocie pośniegowym w ujemnych i dodatnich tempertaurach. Wpływ na to mają też drogi, po których jeździmy - jak mieszka ktoś w górach, to o wielosezonowych raczej można zapomnieć - trzeba mieć dobre zimówki, które dają radę z jazdą po sniegu i to nie tylko po prostym, ale tez pod górkę i z górki, a te są często dość strome. A do tego zakręty. Tak więc nie można powiedzieć jednoznacznie, że opony wielosezonowe są lepsze od zimowych. To zależy, w jakich warunkach są używane. Jeżeli chodzi o lato, to tutaj raczej nie ma co za dużo myśleć - i letnie i wielosezonowe będą zachowywały się podobnie, bo latem nie tak ekstramalnych warunków na drogach jak zimą.
Ja cały czas używałem opon letnich/zimowych. W zeszłym roku na jesień kupiłem wspomniane wyżej weilosezonowe. Będę więc informował jak wyglądają po roku użytkowania ( mierzyłem wysokość bieznika przed złożeniem i chcę mierzyć po każdej zimie/lecie, a więc zawsze w tym okresie jak przychodzi wymina. Zobaczymy jak szybko będzie się ten bieznik zużywał. Narazie jeździłem na nich w warunkach jesienno-zimowych, gdzie temperatura wahała się w granicach +15 do -10. Jeździłem i po suchym i po mokrym i po śniegu i po bółocie pośniegowym. Póki co nie mogę powiedzieć, że zauważyłem róznicę między wielosezonowymi a zimowymi. Zobaczymy jak będzie sprawa wyglądała wiosna/lato i jak długo wytrzymią. Dodam, że mieszkam na śląsku i w moim rejonie póki co zima za bardzo nie postraszyła.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Sty 2015, 14:26

MotoAlbercik napisał(a):Będę więc informował jak wyglądają po roku użytkowania ( mierzyłem wysokość bieznika przed złożeniem i chcę mierzyć po każdej zimie/lecie,


To ja się zobowiązuję do tego samego,będę mierzył zimówki (Dębica Frigo HP) i letnie (yokohama A460 Advan).Ty masz klasę średnią ja mam budżet i premium,czyli w sumie też średnią :ok:
Będzie w końcu jakieś rzetelne porównanie :yes:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3795
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna