Opony zimowe - czy warto zmienić?

09 Paź 2010, 17:05

Ja wyżej opowiadałem się za kupnem zimówek bo wydaje mi się, że w osobówkach to jedyne słuszne wyjście, wiem to z doświadczenia własnego i znanych mi kierowców, sam jednak w tym roku zamierzam zimę prześmigać na oponach AT. Co z tego wyjdzie zobaczymy. Tyle, że ja mam zawsze w odwodzie napędzane dwa dodatkowe koła.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

09 Paź 2010, 19:37

Mam to samo zdanie co Brodaty w swoim pierwszym poście - opony wielosezonowe są dobre tylko wg desperatów i ryzykantów. Tak samo też zawsze twierdzę, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do d..y.
Kupując opony wielosezonowe zamiast letnich i zmowych, wiele nie zaoszczędzimy ani na pieniądzach ani na bezpieczeństwie - jak pisałem po trzech latach te opony bedą miały przejechane 6 sezonów. A letnie i zimowe dopiero 3 sezony. Inaczej będzie więc zużyty bieżnik a co za tym idzie całkiem inne będzie podejście od strony bezpieczeństwa.
Proponuje przeczytać ten artykuł. Dużo wyjaśni.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Paź 2010, 20:34

MotoAlbercik napisał(a): opony wielosezonowe są dobre tylko wg desperatów i ryzykantów. Tak samo też zawsze twierdzę, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do d..y.

Pozwole sobie przekopiować końcówke artykułu który Kolega polecił do przeczytania: