Oporne skręcanie kierownicą

20 Cze 2021, 01:37

Witam wszystkich mistrzów mechaniki samochodowej. Otóż mam taki problem, jeżdżę fordem focusem 2004 MK1 1.7 diesel,przed wczoraj zapalił mi się check na desce rozdzielczej , a z kolei wczoraj czerwona ikona akumulatora ,dodatkowo kierownica zaczęła opornie się kręcić,tak jakby pozbawiona została wspomagania. Oczywiście wiem że muszę się udać do mechanika, ale może ktoś z was ma jakąś ciekawą teorię czy też wskazówkę. Z góry dziękuję i pozdrawiam
moxia
Nowicjusz
 
Posty: 25

20 Cze 2021, 04:47

Brak ładowania odcina inne "urządzenia" aby silnik mial prad do pracy. Podejrzewan ze zrobisz ładowanie i wszystko wroci do normy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16687
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Cze 2021, 09:49

Zrobię jak mówisz, jednak dziwi mnie to trochę bo akumulator ma rok czasu
moxia
Nowicjusz
 
Posty: 25

20 Cze 2021, 10:05

moxia napisał(a):dziwi mnie to trochę bo akumulator ma rok czasu
Ładowanie akumulatora odbywa się przez alternator, możesz posiadać nowy akumulator a jak alternator będzie nniesprawny to i tak będzie się wyświetlała kontrolka ładowania. Dlatego w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić napięcia ładowania bez obciążenia i z obciążeniem układu elektrycznego. Sprawdź też czy pasek wielorowkowy jest poprawnie naciągnięty. Następnie należy odczytać błąd który kryje się pod kontrolką check.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10107
Zdjęcia: 35

20 Cze 2021, 10:12

Dzięki kolego
moxia
Nowicjusz
 
Posty: 25

21 Cze 2021, 22:39

Witam ponownie, okazało się że pasek klinowy pękł,na szczęście przejechałem nim od tego momentu tylko około 3km. Co waszym zdaniem teraz będzie z alternatorem i akumulatorem?
moxia
Nowicjusz
 
Posty: 25
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Budowlany ekstremista - wywrotka
    Jeszcze jesienią ubiegłego roku mieliśmy okazję przetestować samochód Mercedes-Benz Arocs AK 8×6 w wersji Grounder – na tym właśnie podwoziu KH-kipper zabudował półokrągłą wywrotkę tylnozsypową W1U ...

22 Cze 2021, 00:10

Nic a co ma być. Akumulator sie naładuje lub Ty go naładuj do pelna jak masz możliwość a alternator nie ucierpiał
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16687
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Cze 2021, 08:49

Tak jak napisał @Kao raczej nic się nie stało ale przypuszczam, że poma cieczy chłodzącej silnik jest nim napędazana więc dłuższa taka jazda mogła doprowadzić do przegrzania silnika. Jak założysz nowy sprawdź tylko czy jest odpowiednio naciągnięty. Kontrolka ładowania po odpaleniu silnika nie powinna świecić. Później posprawdzaj czy wszystko działa jak np. klimatyzacja, kierownica powinna lekko chodzić.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10107
Zdjęcia: 35

23 Cze 2021, 08:53

Witam panowie,grubsza sprawa, wróciłem dziś rano od mechanika i okazało się że pasek klinowy który pękł nieszczęśliwie wkręcił się w pompę wspomagania i teraz z niej cieknie. Oby tylko tyle. Jutro ma się tym zająć i posprawdzac czy coś jeszcze nie jest uszkodzone. Jak pech to pech :(
moxia
Nowicjusz
 
Posty: 25

23 Cze 2021, 09:02

Raczej pasek nie powinien tu narobić takich problemów bo pompa po pęknięciu paska od razu się zatrzymuje. Przypuszczam, że wcześniej już musiało coś tam się pocić.

Pytanie jeszcze z którego miejsca pompy wspomagania dokładnie cieknie bo to istotne.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10107
Zdjęcia: 35

23 Cze 2021, 09:57

Ciężko mi jest powiedzieć z którego miejsca,takie info otrzymałem od mechanika. Ciężko mi jest też stwierdzić jak to dokładnie wyglądało,facet dziś rano pokazał mi tylko pęknięty pasek klinowy poskręcany z jakąś cieniutką czarną linką która rzekomo pochodzi właśnie od pompy. Być może było tak że w momencie gdy ten pasek klinowy pękł z miejsca wkręcił się w tą pompę? Pamiętam że tego samego dnia kiedy żona zwróciła mi uwagę na to że kierownica opornie kręci,ja wcześniej jechałem tym samochodem i kierownica napewno kręciła się normalnie,co mogło by przeczyć mojej teorii,tym bardziej że twierdzisz że wspomaganie zaraz po zerwaniu paska powinno przestać działać. Przez dzień jeździłem na checku więc już dzień wcześniej coś się wydarzyło, pytanie co? Jeśli pasek pękł to też wspomaganie powinno wysiąść no a tak nie było, więc szczerze już nie wiele z tego rozumiem
moxia
Nowicjusz
 
Posty: 25

23 Cze 2021, 10:28

moxia napisał(a):twierdzisz że wspomaganie zaraz po zerwaniu paska powinno przestać działać. Przez dzień jeździłem na checku więc już dzień wcześniej coś się wydarzyło, pytanie co?
To że palił się chcek nie musiało oznaczać że pasek już był zerwany.
moxia napisał(a):pokazał mi tylko pęknięty pasek klinowy poskręcany z jakąś cieniutką czarną linką która rzekomo pochodzi właśnie od pompy
Ciekawe co to za linka ale mniejsza z tym ważne żeby naprawił i oddał auto :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10107
Zdjęcia: 35

23 Cze 2021, 11:32

Ok więc tak bo nie dawało mi to spokoju, zadzwoniłem do gościa,tam nie było żadnej dodatkowej linki,ta rzekoma"linka" to było nic innego jak cześć tego poszarpanego, poskręcanego paska klinowego :lol:
Wyciek o którym pisałem wyżej pojawił się pod kołem z uszczelki. Zastanawiałem się czy czasem mnie nie sciemnia,ale wydaje mi się że jest w porządku :D
moxia
Nowicjusz
 
Posty: 25

23 Cze 2021, 11:37

Ciekawy jestem kosztów,pasek wiadomo będzie nowy, ciekawe jaką pompę zaproponuje ile to wszystko razem wyniesie łącznie z robotą. Później podzielę się z wami tym rachunkiem,ciekaw jestem waszej opinii
moxia
Nowicjusz
 
Posty: 25

24 Cze 2021, 08:59

moxia napisał(a):ciekawe jaką pompę zaproponuje
Może być ta sama tylko zregenerowana i tu będzie największy koszt bo sam pasek nie jest drogi.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10107
Zdjęcia: 35