Oporność między plusowym zaciskiem aku a plusową klemą !!?

20 Lis 2007, 22:03

Przepraszam że sie wtrące . Nasz kolega Motoalbercik napisał - Alternatora,uzwojeń alternatora,rozrusznika przeciez nie wyłączasz.-
Według zdrowego rozsądku i tego co mnie uczono ,w stanie :spoczynku : sprawny alternator nie pobiera prądu , a rozrusznik tym bardzej ! No to jak jest naprawde ?
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4823
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
0
  • 21 Lis 2007, 18:53

    Bonifacy - my nie piszemy o pobieraniu prądu przez te urządzenia.Piszemy o zamykaniu się obwodu elektrycznego do masy przez nie.Np. obwód żarówki przez alternator zamyka się przez zacisk główny alternatora i przez stojan do masy.Tak samo jest z rozrusznikiem.Natomiast radio zamyka obwód do masy przez obudowę i przez przewód koloru czarnego.Dlatego też w sumie nie powinno się podłączać żarówki do akumulatora w ten sposób,bo może uszkodzić elektronikę,ponieważ obwód zamyka się również przez masę ECM i innych sterowników w samochodzie.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    0

    21 Lis 2007, 19:24

    Ok. Zapytam inaczej - odłączamy wszystkie urządzenia i pozostawiamy sam alternator i rozrusznik . Podłączamy żarówke tak jak to uczynił nasz kolega . Będzie świecić ?
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4823
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    0

    21 Lis 2007, 19:34

    Będzie.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    0

    21 Lis 2007, 19:42

    A dlaczego ? żeby świeciła musi być zamknięty obwód do masy . W rozruszniku gdzie ? w alternatorze ?
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4823
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    0

    21 Lis 2007, 19:47

    A czy rozrusznik lub silnik jednofazowy bedzie działał bez masy?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    0
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Nowe lakiery, efektowne foliowanie - BMW X2
      Lakier metalizowany w kolorze zieleni San Remo, dostępny po raz pierwszy w BMW X2, jest zarezerwowany wyłącznie dla samochodów tej edycji. Alternatywnie oferowane są kolory: biel alpejska niemetalizowany, niebieski ...

    21 Lis 2007, 20:21

    Masz racje - nie będzie działać ! Ale też nie będzie jak nie podamy mu napięcia ! czyli zamkniemy obwodu do żródła zasilania . Wtedy włączona w szerzeg żarówka zaświeci . Dobrze to rozumiem ? No ale jak rozrusznik nie pracuje to ten obwód jest otwarty , bo po drodze jest elektrowłącznik .
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4823
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    0

    21 Lis 2007, 23:23

    No i dochodzimy do sedna sprawy - czy zarówno alternator jak i rozrusznik(a właściciwie cewka bendixa) nie są podłączone do akumulatora podczas nawet wyłączonego silnika?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    0

    22 Lis 2007, 00:21

    Coś widze że trzeba zakończyć ten temat . Albo się nie rozumiemy , albo rozmawiamy o różnych rzeczach . A może trzeba uporządkować problem ?
    Dobra ! Więc tak . Mamy samochód , jakiś tam . Wszystko wyłączone , kluczyk ze stacyjki wyjęty , drzwi wszystkie zamknięte , tylko maska silnika otwarta . Alarm oczywiście rozbrojony . No i radio wyłączone .
    Zdejmujemy kleme dodatnią i między nią i zacisk dodatni akumulatora włączamy ( w szereg ) żarówke reflektorową . I teraz zaświeci czy nie ?
    Sprawdziłem przed chwilą w Uno . Sprawnym ! Nie zaświeciła ! Sprawdze to w innych samochodach i na pewno powiadomie o rezultatach .
    A gdyby zaświeciła to wydaje mi się , że jest żle . Mogłaby co najwyżej lekko zajarzyć . I jeszcze jedno . Jak świeci i zamiast niej podłączyć amperomierz , to jakie będą jego wskazania ?
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4823
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    0

    22 Lis 2007, 00:32

    Żarówka reflektorowa raczej się nie zaświeci.Podłącz taką 1,2W albo 5W.Podłączając taką 55/60 W możesz uszkodzić obwód ładowania akumulatora albo inny element elektroniki.
    Jak podłączysz zamiast żarówki amperomierz,powinien wskazywać od około 0,02 do 0,2A,w zalezności co jest zamontoane w samochodzie.Jak pokazuje więcej,to jest cos nie tak.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    0

    22 Lis 2007, 01:09

    W takim razie przeczytaj Kolego pierwszy post tego tematu i swoje wypowiedzi , bo czegoś tu nie rozumiem .
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4823
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    0

    22 Lis 2007, 11:24

    Inaczej - To,co piszę,to jest teoria.Z praktyką bywa inaczej.Przy podłączeniu żarówki w sposób jak napiasał autor,przez żarówkę nie przepływa tak naprawdę napięcie,tylko prąd.I od tego prądu zależy,jaka żarówka się zaświeci.A jaki prąd płynie przez tą żarówke,to zależy od tego jaki to samochód i jakie elementy elektryki lub elektroniki są zamontowane.Pobór pradu z akumulatora może być 0,1 A,a może być nawet 5A.Jeżeli jest 5A,to zarówka np. 60W zaświeci się.Natomiast jak jest 0,1A to ta zarówka już się nie zaświeci,ale może zażarzyć się żarówka 1,2W.Świecenie się tych żarówek zależy tez od instalacjo elektrycznej samochodu,a w szczególności zabezpieczeń odbiorników(np. diody,które również są dobierane do prądu(nie mylić z napięciem).
    Tak więc sprawa świecenia tej żarówki nie jest taka prosta.W jednych samochodach może oznaczać jakiś problem(np. za duży pobór prądu z akumulatora na postoju) lub całkiem sprawne auto.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    0