Opory toczenia dla tylnej osi samochodu

26 Lip 2017, 11:32

Czesc wszystkim !

Chcialbym sie dowiedziec jakie sa prawidlowe opory toczenia na tylnej osi dla samochodu osobowego ? Na badaniu technicznym wyszlo mi 0,15 rowno dla kazdego z kol tylnych, naped mam na przod. Diagnosta mowil ze to prawidlowa wartosc, ale jak podniose auto i zakrece kolem to mam wrazenie ze stawia duzy opor.

Samochod to Opel astra diesel.
Raulek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 01 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Opel astra
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Rok produkcji: 2002

26 Lip 2017, 13:06

Raulek napisał(a):ale jak podniose auto i zakrece kolem to mam wrazenie ze stawia duzy opor.
Jak zakręcisz kołem i puścisz to czy od razu zatrzymuje się czy jeszcze się kręci?

Na wydruku nie masz podanych wartości granicznych dla tego oporu?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Lip 2017, 17:08

Toczy sie jeszcze chwilke, oczywiscie zalezy jak mocno zakrece. Daje raze zakrecic najmniejszym palcem, ale wtedy szybko kolo sie zatrzymuje. Wydruku nie dostalem od diagnosty, powiedzial tylko ze dopiero wartosc powyzej 0,2 jest zla :)
Raulek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 01 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Opel astra
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Rok produkcji: 2002

26 Lip 2017, 17:50

Raulek napisał(a):Toczy sie jeszcze chwilke, oczywiscie zalezy jak mocno zakrece.
Zgadza się. Jak nie zatrzymuje się od razu to myślę że jest ok z tego co piszesz tak można wywnioskować.

Jak jedziesz pomału samochodem (5-10km/h) i wrzucisz luz to jak toczy się bez oporów i nie czujesz że go coś hamuje to jest ok. Kierowca takie rzeczy wyczuwa. Tak samo na światłach jak się zatrzymujesz to czuć czy jak odpuścisz hamulec to auto stoi dalej jak by go coś trzymało czy ma luz :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Lip 2017, 07:19

W sytuacjach jak opisujesz to nie czulem oporow. Doszedlem do tego ze reczny chyba mi gdzies sie zblokowal, lub nalot rdzy mial, bo uzywam go codziennie ale ma postoju zeby auto nie zlecialo, a jak zaciagnalem pare razy podczas jazdy przy predkosci 10km/h, to nagle hamulce przestaly mi sie grzac z tylu :)
Raulek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 01 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Opel astra
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Rok produkcji: 2002

27 Lip 2017, 10:32

Raulek napisał(a):W sytuacjach jak opisujesz to nie czulem oporow.
No to raczej powinno być ok i nie ma się czym martwić.
Raulek napisał(a):Doszedlem do tego ze reczny chyba mi gdzies sie zblokowal, lub nalot rdzy mial, bo uzywam go codziennie ale ma postoju zeby auto nie zlecialo, a jak zaciagnalem pare razy podczas jazdy przy predkosci 10km/h, to nagle hamulce przestaly mi sie grzac z tylu
Jak używasz ręcznego regularnie to nie powinien sprawiać problemów, ale może tak się zdarzyć że przez niego grzeją się tylne tarcze i koła jak nie odbije do końca. Takie lekkie zaciągniecie podczas toczenia się raz na jakiś czas może faktycznie pomóc. Nie wiem na ile ząbków bierze ci ten hamulec podczas zaciągania ale może warto go wyregulować. Chyba że teraz już nie ma z nim problemów.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Ekojazda dobra dla środowiska są też plusy dla kierowcy
    Szacuje się, że źródłem 60% zanieczyszczeń powietrza w centrach dużych miast jest transport. Do zmniejszenia tego problemu może przyczynić się ekojazda, przynosząca wymierne korzyści nie tylko w postaci redukcji emisji ...

27 Lip 2017, 11:57

Reczny dziala dobrze, na swoj sposob :D Bo jak stoje z gorki to trzyma ladnie powiedzmy na 5-6 zabku (u mnie jest to mniej wiecej polowa hamulca recznego), natomiast jak zaparkuje pod gorke to chocbym zaciagnal na ostatni zabek to i tak auto zjezdza. Mysle ze to moze byc kwestia regulacji w tarczobebnie :)
Raulek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 01 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Opel astra
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Rok produkcji: 2002

27 Lip 2017, 15:27

Na badaniu techniczny wyszło że obie strony trzymają z taką samą siłą? Może tu jest problem i trzeba przeregulować.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lip 2017, 07:23

Nie, lewa strona mocniej hamuje niz prawa jesli chodzi o reczny :)
Dzis znowu powrocil temat goracej tarczy tylnej z prawej strony. Mialem jakies 3 dni spokoju... Nie czuc oporu, tak jak mowilem na diagnostyce tez nic nie wyszlo, a tarcza potrafi byc nagrzana w porownaniu do pozostalych. A przeciez u mnie przod mocniej hamuje.

Wczoraj po przejechaniu 30 km w ruchu miejskim tylna tarcza byla zimna, dzis po przejechaniu 10 km sie nagrzala tak mocno ze maksymalnie 1 sekunde moge palec przytrzymac. Felga jeszcze jest zimna, ale teraz temperatura jest stosunkowo niska.

Niedlugo mam trase na wakacje do zrobienia 600 km w jedna strone i nie chcialbym zeby nagle sie okazalo ze tarcza sie grzeje, a poza dotknieciem nie ma jak sie o tym dowiedziec, bo nic nie piszczy, oporu podczas jazdy nie czuje.

Kilka dni bylo dobrze i dzis znowu sie nagrzala, dziwne to dla mnie...
Raulek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 01 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Opel astra
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Rok produkcji: 2002

28 Lip 2017, 10:15

Proponuję zatem wyregulować ręczny hamulec i sprawdzić jak wyglądają prowadnice klocków być może w nich klocek nie przesuwa się swobodnie i czasem nie odbije tak jak powinien przez co tarcza się grzeje.

Raulek napisał(a):Niedlugo mam trase na wakacje do zrobienia 600 km w jedna strone i nie chcialbym zeby nagle sie okazalo ze tarcza sie grzeje
Dlatego musisz tam zajrzeć. Można to zrobić samemu a jak się nie czujesz na siłach oddaj do warsztatu. Koszt nie powinien być duży chyba że trzeba będzie coś wymieniać.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lip 2017, 11:04

Dzieki za odpowiedzi :) W weekend sprobuje wyregulowac reczny bo juz zorientowalem sie jak to zrobic, natomiast jesli dalej bedzie cos nie tak to oddam wtedy do mechanika. Chociaz dalej nie rozumiem, czemu opory toczenia wychodza niskie jesli cos blokuje kolo...
Raulek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 01 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Opel astra
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Rok produkcji: 2002

28 Lip 2017, 11:20

Raulek napisał(a):Chociaz dalej nie rozumiem, czemu opory toczenia wychodza niskie jesli cos blokuje kolo...
Z twojego opisu wynika że koło nie zawsze się grzeje więc nie zawsze problem może występować być może jak mierzyłeś opory toczenia problem nie występował. Musiałbyś to zrobić kiedy tarcza jest nagrzana i ewidentnie w danym momencie występuje jakiś problem, wtedy pewnie by wyszły większe.

Daj znać jak zrobisz regulację.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lip 2017, 11:47

Opory wlasnie mierzylem jak byl problem i tarcza byla rozgrzana mocno :)
Dobra, odezwe sie jak cos podzialam :) Ale dopiero chyba w niedziele bede mial czas na regulacje :)
Raulek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 01 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Opel astra
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Rok produkcji: 2002

28 Lip 2017, 12:15

Raulek napisał(a):Opory wlasnie mierzylem jak byl problem i tarcza byla rozgrzana mocno
Aha, no ale wtedy przed mierzeniem dotykałeś hamulca :) więc wszystko mogło się zmienić przez jedno jego naciśnięcie :)

Raulek napisał(a):odezwe sie jak cos podzialam
Ok, powodzenia :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lip 2017, 13:56

Moglo sie zmienic, ale oporow nie mierzylem raz, a kilka razy wiec prawdopodobienstwo bledu jest raczej minimalne :) Zeby akurat podczas badania kilka razy naciskajac pedal hamulca i pozniej zaciaganiu recznego nie wykazaloby oporu spowodowanego blokowaniem sie zacisku :)
Raulek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 01 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Opel astra
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Rok produkcji: 2002