Usterka układu ABS. Golf III 1.8 AAM 75KM, Variant

19 Sie 2017, 16:36

Witam.

VW Golf mk3 Variant. NIE WYŁĄCZA SIĘ kontrolka ABS na desce rozdzielczej. Problem był przez chwilę rozwiązany. Przyczyną był uszkodzony prawy tylny czujnik ABS'u. Nie używałem komputera, użyłem miernika. Wartości rezystancji dobrych czujników były rzędu bodaj 1140 Ohm'ów. Napięcie elektryczne pomiędzy pinami w gniazdach wtyczek wynosiło chyba 2,4 Volta.
Czujnik wymieniony na sprawny.
Osobna kwestia to kształt samego czujnika. Sprzedawca mówił o "okrągłym" i "kwadratowym/prostokątnym", nie pamiętam, który ja kupiłem. W każdym razie został ściągnięty z magazynu ostatni w firmie.
Zapłaciłem PO RABACIE ~27-28 zł.
Podejrzewam, że czujnik przestał działać od wstrząsów(wiemy, jakie mamy w kraju drogi, pokryte "wyrobem asfaltopodobnym").

Problem świecącej kontrolki ABS powrócił kilka tygodni temu. :( :x :angry: :cry:
Czujniki sprawdzone ponownie, wszystko ok. Napięcia również są ok. Bezpieczniki też sprawdzone WSZYSTKIE, są ok.
Co tu jeszcze mogło odmówić posłuszeństwa?
Pompa? Sterowanie? Przekaźniki/i? Jeżeli tak, to który/e? Jak się do nich dobrać? Czytałem gdzieś, że od ABSu są przekaźniki oznaczone "79" i "179". Spróbuję się do nich dobrać i powąchać.(Tym zdjęciem się sugerowałemhttps://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/58040531068c7cbe)
Oto zdjęcie USZKODZONEGO czujnika koła tylnego(w tym przypadku akurat prawego):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Kilka zdjęć z bliska:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



A to pokazuje miernik(czujnik USZKODZONY):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Obecne wartości napięć dochodzących do czujników oraz rezystancje tych czujników(w aucie):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Tak jak jest napisane wcześniej, sprawdzone były bezpieczniki. Przekaźniki też, tzn. nie czuć spalenizny z żadnego z nich. Choć akurat nie widzę przekaźnika oznaczonego "79" i/lub "179". Zdjęcia:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Jakieś pomysły? Czy bez komputera się nie obejdzie?

Pozdrawiam.
TDI.SUBARU
Początkujący
 
Posty: 95
Zdjęcia: 1

19 Sie 2017, 16:53

TDI.SUBARU napisał(a):Czy bez komputera się nie obejdzie?
Na pewno ułatwi znalezienie usterki. Inaczej to szukanie igły w stogu siana.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Sie 2017, 19:13

Warto to tak kopać bez sensu???? Podłączasz pod kompa 2 minuty i wiesz na czym stoisz zamiast w auto wchodzić bagażnikiem w wychodzić z pod maski. Teraz komputerek do bagażnika posiada prawie każdy w garażu więc napewno masz jakiegoś znajomego co ma taki sprzęt.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Sie 2017, 19:44

Kao napisał(a): Teraz komputerek do bagażnika posiada prawie każdy w garażu
Jaki komputerek masz na myśli ? To stary golf z tematu. Wcale bym się nie zdziwił jakby nie miał typowego złącza OBD2 , Jak nie to jeszcze przejściówka OBD - dwie kostki dwupinowe by się zdała . Nie mówiąc o tym że tutaj tylko program VAG lub najprostszy testerek dedykowany do aut z grupy VAG. W mojej okolicy nikt czegoś takiego nie wozi w bagażniku ani w garażu nie ma :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Sie 2017, 21:05

Kao napisał(a):Teraz komputerek do bagażnika
chodziło o skaner do VAGA (słownik zrobił z tego bagażnik a nie spojrzałem) jak jeszcze byłem w Pl to każdy tam biegał że skanerem za 80 zł lub samym wtykiem na blutacza i aplikacją na telefonie. W sumie bardziej się opłaca kupić taki skaner niż jeździć po mechanikach i za podłączenie tyle zapłacić. W takich autach wiele elektryki nie ma więc taki skanerek sobie poradzi
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Sie 2017, 21:20

Kao napisał(a):lub samym wtykiem na blutacza i aplikacją na telefonie.

Ale tutaj nie te numery :mrgreen: Chocby sam motor do diagnozy to i tak nie przejdzie :mrgreen:
Kao napisał(a):W sumie bardziej się opłaca kupić taki skaner niż jeździć po mechanikach i za podłączenie tyle zapłacić. W takich autach wiele elektryki nie ma więc taki skanerek sobie poradzi
Tutaj masz rację pod warunkiem że jest to skaner pod VAGA
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

20 Sie 2017, 18:24

Co do gniazda diagnostycznego - zależy kóry rok auta. Jak do lipca 93 to OBD 1, powyżej OBDII. Ale OBD II możn a znaleść w kilku silnikach przed lipcem 93, a nawet OBDI po lipcu 93. Wszystko zalezy od daty montażu poszczególnego silnika. Ale na szczęście nie ma najmniejszego problemu - wystarczy popatrzeć na gniazdo i wszystko jasne.
Co do całej reszty - w używanym aucie miernikiem to można sobie posprawdzać napięcie ładowania albo prąd. Ale pomiary elementów elektronicznych to strata czasu. Żeby właściwie zdiagnozować problem w ABS-ie, trzeba podłączyć się pod kompa. I naprawdę szkoda czasu na inne kombinacje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Sie 2017, 20:35

Rozwiewając Wasze wątpliwości, w aucie jest złącze OBDII(1997r.).

Odczyt komputerowy z "Polski VAG", dzięki uprzejmości znajomego.
Błąd 1276(na zdjęciu "ucięte")

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Oznaczenie pompy(odczyt z programu):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Teraz pytanie: co dalej?
TDI.SUBARU
Początkujący
 
Posty: 95
Zdjęcia: 1

22 Sie 2017, 09:39

Jeżeli chodzi o ten błąd 1276 to oznacza on zazwyczaj problemy z komunikacją na linii pompa > bezpieczniki > komputer. Sprawdź dokładnie podłączenie przy pompie ABSu, a następnie bezpieczniki. Zdarzało się że sterownik na pompie padał i wtedy też taki błąd może się pojawiać.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999