Optymalne spalanie w TDDi 2.0

13 Sie 2021, 00:48

Witam serdecznie, Nie chcę zawracać głowy detalami, ale od lat nurtuje mnie jedno zagadnienie, mianowicie jak to w końcu jest ze spalaniem w silnikach z turbiną, posiadam Mondka z roku 2001 z silnikiem 2.0 TDDi i przełożenie na 5 biegu jest trochę niekomfortowe, przy 100 kmh turbina zaczyna "ssać" (2 tys. obr.) i chciałbym poznać w miarę trafną opinię na temat spalania w tych granicach - EKONOMICZNIEJ JECHAĆ 90 KMH PRZY OBROTACH 1800 BEZ "POMPOWANIA TURBINY" CZY 100 KMH KIEDY OBROTY WYNOSZĄ TROCHĘ PONAD 2 TYS. I TURBINA ZACZYNA PRACOWAĆ? niestety przełożenie jest o tyle kiczowate że albo jadę 90 albo trochę ponad 100 bo pomiędzy tymi predkościami turbina szaleje i co chwilę nabija ciśnienie i przestaje.
Kabutoo
Nowicjusz
 
Posty: 3

16 Sie 2021, 10:45

Moim zdaniem przy w miarę równej jeździe nie powinieneś odczuwać dyskomfortu ale jeżeli jednak tak jest że źle Ci się jedzie przy tych prędkościach to myślę że pozostaje tylko zmiana przełożenia na niższe czyli na bieg czwarty. Wtedy wszystko powinno być ok a paliwa na pewno zauważanie więcej nie spalisz :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10149
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne