26 Gru 2015, 20:14
Niekoniecznie uszczelka. Sprawdz olej w silniku, jaki ma kolor i czy go nie przybywa. Jak olej ma kolor kawy z mlekiem, to wówczas uszczelka. Uszczelka może też być w przypadku, jak masz problem z uruchomieniem silnika po całonocnym postoju. Jeżeli nie ma takich objawów, to UPG raczej odpada.
Kolejna sprawa, to jakie robisz trasy - krótkie, czy długie? Bo to ma znaczenie, jeżeli chodzi o ten osad pod korkiem wlewu oleju.
co do parowania szyb - obecnie mamy taki okres, w którym parowanie szyb to normalka. Ale może to też mieć związek z ubywaniem płynu - może być nieszczelność na nagrzewnicy albo na przewodach doprowadzających płyn z silnika do nagrzewnicy. Musisz posprawdzać, czy podłoga i tapicerka w okolicach nagrzewnicy nie jest mokra.
A jak to wszystko będzie ok, to jest jeszcze możliwość wycieku zewnętrznego - uszkodzona chłodnica, przewody gumowe. Najczęściej lubią pekać/przecierać się w okolicach opasek zasiskowych. I niekoniecznie płyn musi kapać przy uruchomionym bądz zgaszonym silniku. Zalezy, gdzie jest nieszczelność i jaka duża - czy w obiegu małym czy dużym.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...