Osiągi/koszty utrzymania (25-30k)

22 Kwi 2020, 10:03

Witam,

Pierwotnie miałem kupić CLK 500, W204 3.5. Polowałem na te dwa modele (przy budżecie 40-45k + coś tam na pakiet startowy). Niestety jestem zmuszony zmniejszyć budżet (a zarazem coś kupić, bo ,,zdrowej i zadbanej'' 500-tki to długo nie widziałem w ofertach). Wybrałem CLK 500 i W204 3.5 ze względu na koszty utrzymania, o ile w przypadku 500-tki nie jest tak drogo jeśli chodzi o koszty utrzymania porównując do innych aut w podobnym budżecie, jeśli chodzi o osiągi/koszty. CLK 500 nawet wypada ciut taniej w stosunku do C350.
Budżet mi się zmniejszył (25-30k) ale upodobania nie, szukam czegoś co w tych pieniądzach nie zje mi portfela, a będzie miało dobre osiągi.
Przez dobre osiągi niech będzie to >200KM. Jeździłem CLK i W204 ale w innych wersjach silnikowych i bardzo spodobał mi się układ kierowniczy (na plus dla CLK) i całokształt. Zastanawiałem się w tym budżecie nad E46 z 3.0 (miałem kiedyś) ale troszeczkę nie chciałbym wracać do tego samego. O ile ja nie miałem większych problemów z tym autem przez 2 lata to obecny nabywca co chwila ma coś do wymiany :sly:
Macie jakieś sugestie? Mile widziany automat i silnik nadający się do LPG.
rogalenson
Nowicjusz
 
Posty: 3

22 Kwi 2020, 10:36

Jeżeli chodzi o koszt 3,5 vs 5,0 nie spodziewaj się wielkich oszczędności. A biorąc pod uwagę że 5,0 czyli m113 jest jednym z najbardziej cenionych silników MB to przy sprzedaży raczej 3,5 wyjdzie na minus.

Teraz mam zlecenie właśnie na MB od miłośnika marki i musi być 5,0 co zresztą widać po cenach w ogłoszeniach. Więc coś tam przyoszczędzisz na użytkowaniu ale potem zapomnij o tym co mógłbyś wziąć za 5,0.

Do tego nie patrz na moc liczą się odczucia z jazdy a tu żadne 3,5, 2,0t i r3 z trzema turbinami tego Ci nie dadzą co v8 :naughty:

Z aut eu i v8 m113 jest najbardziej przyjazny kieszeni możesz jeszcze zobaczyć v8 w lex gs mk2 ale wizualnie inna epoka tylko że będzie poziom kosztów passata 2,0tdi.

Podsumowując trzymaj się m113 MB :D :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Kwi 2020, 12:24

A ceny skąd się biorą? Stąd że 500 nie traci tak na wartości.
Myślę że za te 30, 30kilka jesteś w stanie coś kupić, wiadomo nie będzie to igła ale możesz wziąć coś do inwestycji/napraw które można wykonać później.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Kwi 2020, 21:06

szybki napisał(a):Do tego nie patrz na moc liczą się odczucia z jazdy a tu żadne 3,5, 2,0t i r3 z trzema turbinami tego Ci nie dadzą co v8

Zależy co się rozumie przez odczucia z jazdy, ja u siebie nie potrzebuje mieć 4,5 L silnika V8 żeby mieć takie same osiągi, spalając podejrzewam z 4 litry mniej.
Za to turbo to jest konkretne przywalenie w plecy i fajne wstawanie z dołu i niektórzy wolą coś takiego a nie dźwięk w pokaźnym silniku.

Dla mnie turbo zawsze bije na głowę osiągi vs koszty utrzymania, a jeszcze lepiej jakieś R5 turbo czyli coś po środku.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

22 Kwi 2020, 21:38

Bartolekk napisał(a):Zależy co się rozumie przez odczucia z jazdy, ja u siebie nie potrzebuje mieć 4,5 L silnika V8 żeby mieć takie same osiągi, spalając podejrzewam z 4 litry mniej.
Za to turbo to jest konkretne przywalenie w plecy i fajne wstawanie z dołu i niektórzy wolą coś takiego a nie dźwięk w pokaźnym silniku.

Dla mnie turbo zawsze bije na głowę osiągi vs koszty utrzymania, a jeszcze lepiej jakieś R5 turbo czyli coś po środku.


rogalenson jak coś to przepraszamy Cię za kolegę, są ciężkie czasy :ok:
Zapytaj się dzieciaczka iloma V8 jechał ;-)

Tak Bartolku masz rację :shock: :)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Kwi 2020, 09:42

Mimo wszystko jednak różnica między V6 czy V8 względem czegoś z turbiną dla mnie i tak jest z przewagą w stronę V-ki :P
Generalnie zastanawiałem się nad 3.2 ostatecznie, od początku tego roku były może z 2-3 godne uwagi oferty 500-tki. A tak to nie ma nic fajnego...
Kusi mnie opcja W204, ewentualnie mógłbym jakoś pieniądz skombinować.
Znalazłem W204 w fajnym wyposażeniu, jednak pytanie czy, aż tak warto dopłacać do W204 3.5 przy takim założeniu tematu czy uzbroić się w cierpliwość i czekać na 500-tke?
rogalenson
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Lexus IS oraz IS F w 2021 roku?
    Wiele wskazuje na to, że Lexus IS w najbliższych latach doczeka się następcy. Najnowsze informacje wskazują, że auto czekają spore zmiany - zostanie oparte na platformie TNGA, otrzyma nową turbodoładowaną jednostkę benzynową ...
    Pierwszy na świecie elektroniczny panel kontrolny
    Pierwszy na świecie elektroniczny panel kontrolny – Toyota Corona – sierpień 1973. Już od lat 30. XX wieku samochody posiadały wskaźniki i lampki kontrolne informujące kierowcę o poziomie i ciśnieniu oleju, poziomie ...

23 Kwi 2020, 09:48

Ja zrobiłbym tak: jak nie 500 to 3.2 cdi. Sam teraz szukam cls 500 lub 550 ale sa chore ceny, jak nic ciekawego nie znajdę to skończę na 3.2 cdi bo odczucia są lepsze niż w 3.5 bena
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Kwi 2020, 11:41

Kao napisał(a):a zrobiłbym tak: jak nie 500 to 3.2 cdi.

Identycznie kolega od mb szuka :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Kwi 2020, 13:34

Kao napisał(a):3.2 cdi. Sam teraz szukam cls 500 lub 550 ale sa chore ceny, jak nic ciekawego nie znajdę to skończę na 3.2 cdi


3.0 CDI nie 3.2. 3.2 to było R6 w przedliftowtym W211/W209, chociaż wszystkie były sprzedawane jako 320 CDI. ;)
Ale takie 3.0 to V6, z skrzynią 7G to już rzeczywiście dobrze jeździ. Nie jest tylko tak korzystne w utrzymaniu jak R6. Jednak jeśli w benzynie 3.5 będzie trzeba ogarnąć rozrząd to wcale takie 3.0 CDI nie wyjdzie drożej w utrzymaniu.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Kwi 2020, 13:44

Ossy napisał(a):3.0 CDI nie 3.2. 3.2 to było R6 w przedliftowtym W211/W209, chociaż wszystkie były sprzedawane jako 320 CDI.
tak jak mówisz :ok:

Jak wtryski nie popadają to nie ma czego się bać przy tym silniku.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Kwi 2020, 15:23

Jeszcze skrzynią 7G, a konkretnie konwerter generuje koszty.
Ale pod względem kosztów utrzymania to zadbane 3.0 V6 może wyjść podobnie jak pierwsze lepsze 3.5.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

24 Kwi 2020, 20:53

Zastanawiałem się kiedyś nad 320CDI, była kiedyś oferta dłubniętego na 300km, zadbane w 'ciekawym' kolorze. Ale jakoś nie mogę przemóc się do diesel'a.
Warto ewentualnie rozważyć 3.0 V6 (280) 231KM? 7g i całkiem przyzwoite osiągi. Tylko tutaj podobnie jak w W204, trzeba szukać egzemplarza z poprawionym rozrządem?
rogalenson
Nowicjusz
 
Posty: 3

24 Kwi 2020, 21:03

Czy warto? Jak dla kogo, ja wybrałbym diesla, jeździ lepiej i wyjdzie taniej
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4