Oświetlenie przednie w Renault Megane

08 Lis 2010, 17:28

Witam.
W chcę zamówić lampy do mojego Renault (Renault Megane, rok 99, model 99-02) aktualnie posiadam lampy z żarówkami H4, a na allegro widziałem dwie wersje: jedne są za żarówkami H1 i H7, a druga wersja to z żarówkami H4.

Moje pytanie plaga na tym czy mogę aktualne lampy wymienić na te z żarówkami H1 i H7
marrcin00
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Kępno

08 Lis 2010, 17:33

Bez przerabiania się nie obejdzie bo są inne wtyczki. A po drugie lampy na H4 mają jedną wtyczkę a lampy z H1 i H7 siłą rzeczy posiadają dwie wtyczki jedna działa na światłach mijania a druga na drogowych.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

08 Lis 2010, 17:43

aha, W ogóle da się takie coś przerobić, i ile by to kosztowało ? Czy warto się z tym bawić ?
marrcin00
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Kępno

09 Lis 2010, 00:05

marrcin00 napisał(a):W ogóle da się takie coś przerobić, i ile by to kosztowało ? Czy warto się z tym bawić ?

Myśle ze jak masz w tym temacie pojęcie to nie bedzie Ciebie to nic kosztowało.Wystarczy przeciez jak "rozbroisz"dotychczasową kostkę i odpowiednio to podłączysz i po zawodach/prawdopodobnie będzie potrzebny dodatkowy przewód zerowy do swiateł drogowych/...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Lis 2010, 11:19

JAk się znasz choć troszkę na elektryce samochodowej, to zrobisz to bez problemu.
Jedynym kosztem będą 4 wtyczki ( po dwie do każdego reflektora - na żarówki H1 i H7 plus przewody - napewno musisz mieć czarny przewód ( masa ) i kolorowe - inny kolor dla żarówki H1 i inny dla H7. Oprócz tego musisz kupić 8 szt. konektorków do tych żarówek. Koszt to dosłownie parę złotych a roboty około pół godzinki. No, może 45 minutek jakby doliczyć dwa piwka do tego ( po jednym na każdy reflektor ) :wink:
Tylko po tych piwkach się nie zapomnij i nigdzie nie jedz, bo ta przeróbka może okazać się niepotrzebna... :neutral:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Lis 2010, 13:44

Z tego co patrzyłem na Alledrogo to reflektory na żarówki H1/H7 też mają jedno złącze ,tylko że umiejscowione na tyle obudowy . Podłączenie żarówek jest zrealizowane wewnętrzną instalacją . Gdybyś miał wtyczke do tego złącza ( sklep, szrot .....) to podłączenie nie powinno być kłopotliwe , a wręcz profesjonalne . Możesz również, na przewody założyć odpowiednie wsuwki , odnależć odpowiednie piny na złączu i wcisnąć bez użycia wtyczki . Tego nie polecam , zawsze coś może się odłączyć. Inne kombinowane rozwiązanie zmusi Cię do dziurawienia gumowych zaślepek
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Touareg I
    Touareg to duży SUV klasy średniej-wyższej, bezpośredni konkurent m.in. Mercedesa ML i Toyoty Land Cruiser. Konstruktorzy z Wolfsburga postawili na luksus i to, co teoretycznie w terenówce powinno być najważniejsze, ...
    Burza za kierownicą - jak ją bezpiecznie przetrwać?
    Upalne letnie dni często kończą się gwałtowną burzą. Wnętrze samochodu jest wtedy raczej bezpiecznym miejscem, mimo to jazda w takich warunkach pogodowych może być bardzo niebezpieczna. Zagrożenie stanowią nie tylko silne ...

11 Lis 2010, 11:22

Jak kolega MotoAlbercik, na pisał kupić wtyczki do H1 i H7 miernikiem wymacać na którym kablu pojawią się napięcie gdy włączasz światła mijania podłączyć do wtyczki doprowadzić masę i gotowe i to samo ze światłem drogowym i na drugim reflektorze to samo.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

11 Lis 2010, 13:32

dzięki za wytłumaczenie wymiany. Mam jeszcze do was pytanie które świstała lepiej się sprawdzą same żarówki H4 czy żarówki H1 i H7
marrcin00
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Kępno

11 Lis 2010, 13:35

marrcin00 napisał(a): H7

Tu mogę Ci śmiało powiedziec ze średnio co pół roku będziesz miał do wymiany... :!: Wiem ze klienci własnie na nie narzekaja.. :sad:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014