Oszczędne auto do 4-5k

16 Lut 2017, 16:48

łysy30 napisał(a):galakty - wierz mi lub nie, ale Civic VI 1.4 90KM odpycha się dużo lepiej niż niejeden mocniejszy kompakt z tego okresu (i wcale nie trzeba kręcić go do odcinki, "żyje" już przy 3-4 tys. obrotów), a pali tyle co nic. Pisze Ci to ktoś, kto nie raz miał do czynienia z autami powyżej 300KM.


"Już" przy 3-4 tyś? Ty to nazywasz JUŻ? :) Pali mało bo te auto nic nie waży i tylko dlatego to jakoś się odpycha. Ale proszę, nie mów że ten silnik szybko nabiera mocy, bo max moment i max moc osiąga bardzo wysoko, nawet jak na benzynę.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Lut 2017, 18:03

Panowie,spokojnie,nie ma potrzeby się spierać:p dla jednego taka Honda będzie szybka a drugi powie że to ledwo jedzie:) mi tam by wystarczyła taka,nie potrzebuję szybkiego auta,nie chcę tylko być zawalidrogą.
HalfGod
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 08 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mitsubishi Carisma
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Lut 2017, 18:07

Jeśli chodzi o benzyniaki w tym przedziale cenowym, które mają najlepszy stosunek osiągów do spalania i pojemność max 1.4, to jest tylko 2 faworytów:
1. Civic VI 3D 1.4 90KM - 0-100 w 10,8s, śr. spalanie 7,1l
2. Megane I FL 1.4 95KM - 0-100 w 11,8s, śr. spalanie 7l

Każde z tych samochodów masz na rynku dość duży wybór, przeważnie z klimatyzacją. Możesz kupić coś innego, co będzie paliło trochę więcej i jechało może trochę szybciej, ale będzie to 1.6. Co do osiągów Civica VI 1.4 - japończykiem trzeba umieć jeździć, tzn. odpowiednio zmieniać biegi, dla mnie zmiana biegów przy 4 tysiącach nie jest pałowaniem, ale dla wielu osób tak, bo są przyzwyczajeni do jazdy dieslem lub 8-zaworową benzyną o nisko dostępnym momencie obrotowym. I civica choćby kręcić do czerwonego pola to wcale nie spali hektolitrów bo to jest 1.4 w aucie nieważącym nawet tony (w przypadku wersji 3D)
Ostatnio edytowany przez Petento, 16 Lut 2017, 18:51, edytowano w sumie 1 raz
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

16 Lut 2017, 18:21

Nadmienię tylko, że Civikiem "cywilnie" też da się jeździć, na co dzień jeżdżę w zakresie 2-3k obrotów, na autostradzie 4k i nie bardzo wiem, po co podczas normalnej jazdy gonić wskazówkę pod czerwone pole.
lintu
Początkujący
 
Posty: 51
Miejscowość: Katowice
Prawo jazdy: 26 07 2016
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Honda Civic VI
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Lut 2017, 18:26

W takim razie na chwilę obecną mam dwóch faworytów Colt 1.3 75-82km
i Civic 1.4 90km,ale moim marzeniem jest Mazda 323f BG 1.3,moc nieważna jak ma się wysuwane lampy:))) niestety taka Mazda jest niemożliwa do dostania,parę miesięcy temu była taka do sprzedania w mojej miejscowości,trzeba było się zainteresować...
HalfGod
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 08 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mitsubishi Carisma
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Lut 2017, 18:27

Do Megane bym proponował 1.6, mało pali a jednak to 110 koni (homologowane na 107).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Lut 2017, 18:31

No ale jednak OC będzie spore w 1.6 teraz mam auto o takiej pojemności i dosrali mi prawie 2 tyś:/
HalfGod
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 08 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mitsubishi Carisma
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Lut 2017, 18:35

Rower wyjdzie taniej i zdrowiej ;)

Jak liczysz każdy to grosz to bierz ten 1.4, uciągnie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Lut 2017, 18:39

Na rowerku też śmigam kiedy się da :D Może nie tyle że licze każdy grosz ale uważam że 2tyś ubezpieczenia za prawie 20letnie auto to trochę przydużo:) Tak jak wspomniałem,nie jest dla mnie priorytetem szybkość auta,na szybkie i fajne auta jeszcze nadejdzie pora(mam taką nadzieje) :D
HalfGod
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 08 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mitsubishi Carisma
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Lut 2017, 18:50

Jak Ci się nie spieszy, to kup skuterek albo przyczepkę i zniżki będą lecieć.

Dużo, niedużo... Takie mamy prawo i albo kupujemy i płacimy, albo przyznajemy że nas nie stać ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Lut 2017, 19:04

Nie no jasne,zgadzam się,za wygodę trzeba płacić,ale ja chciałbym płacic mniej,stąd mój pomysł ze zmianą samochodu:)
HalfGod
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 08 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mitsubishi Carisma
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Lut 2017, 19:31

Toyota E11 1.3/1.6 lub Mazda 323/323F lub Nissan N15 był wymieniany?
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

16 Lut 2017, 19:48

Nissan n15 fajny ale ciezko znaleźć,na Toyote za mały budżet a co do Mazdy to nie wiem czy 323f nie będą zakatowane w większości?
HalfGod
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 08 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mitsubishi Carisma
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Lut 2017, 20:21

łysy30 napisał(a):wierz mi lub nie, ale Civic VI 1.4 90KM odpycha się dużo lepiej niż niejeden mocniejszy kompakt z tego okresu
to ja jechałem chyba jakimś lumpem, bo wg moich odczuć nie jechał, nawet jak wciskałem gaz w podłogę :/
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Lut 2017, 20:40

Budżetowym rozwiązaniem w tej kwocie może być jeszcze lanos ale jeżeli ma być ekonomiczny to tylko zagazowany. To jest górna półka cenowa lanosów i można znaleźć coś zadbanego z pełnym wyposażeniem. Niestety o ile Civic, 323, czy Colt mają jakiś swój styl to lanos jest taki trochę nijaki.
txxc
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 01 01 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW E46/Daewoo Lanos
Silnik: 2,2 170KM/1,6 106KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001