Oszczędne auto do 4-5k

16 Lut 2017, 20:43

Nie no,za Lanosa akurat podziękuje,nienawidze ich,tak jak Astr,Felicji i wszystkich VW:) Aczkolwiek wiem,że Lanos to dość dobry i rozsądny wybór.
HalfGod
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 08 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mitsubishi Carisma
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Lut 2017, 20:49

Masz 5 tyś, nie 50 tyś więc tak nie wybrzydzaj, bo nic nie kupisz albo jakiegoś ulepa.

Jak Ci się podobają te Civici to oglądaj, tylko od 1.4 90km nie oczekuj cudów i będzie ok. Na pierwsze auto to i tak będzie mocne.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Lut 2017, 20:53

No dobrze, dobrze,nie wybrzydzam tylko wyrażam swoją opinie:) zresztą to nie ma być moje pierwsze auto,miałem Mazde 929,Astre I,CC 900 i teraz mam Carisme polift,po prostu szukam czegoś tańszego i mniejszego,proszę czytać dokładnie:)
HalfGod
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 08 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mitsubishi Carisma
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Lut 2017, 21:07

Było CC, masz Carismę, chcesz coś tańszego... Może SC? Sporting będzie idealny.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Lut 2017, 21:39

Nie no SC jest zbyt zabójcze,jeszcze bym się zderzył z rządową limuzyną:D a tak poważnie to myślałem nad sejem właśnie Sporting/Abarth ale jednak to jest takie maleństwo że nie czułbym się w tym bezpiecznie:) decyduje się na Civica/Colta,bądź 323f,więc jeśli można to doradźcie mi które z tych aut będzie najlepsze,czy też szukać któregokolwiek z nich w dobrym stanie?
HalfGod
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 08 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mitsubishi Carisma
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Lut 2017, 21:50

Tak ogólnie to wszystko podobne będzie, silnikowo najlepiej w Hondzie i na niej bym się skupił.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Lut 2017, 21:51

No ok,w takim razie sprawa rozwiązana,dziękuje Wam wszystkim za pomoc,pozdrawiam :piwo:
HalfGod
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 08 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mitsubishi Carisma
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Lut 2017, 09:28

galakty napisał(a):"Już" przy 3-4 tyś? Ty to nazywasz JUŻ? Pali mało bo te auto nic nie waży i tylko dlatego to jakoś się odpycha. Ale proszę, nie mów że ten silnik szybko nabiera mocy, bo max moment i max moc osiąga bardzo wysoko, nawet jak na benzynę.


No ale to przecież normalne w 16-sto zaworowej benzynie. Moje UFO też jest ospałe poniżej 3 tys. obrotów, taka już charakterystyka tych silników. Zgadzam się natomiast co do tego, że niskie spalanie wynika głównie z niewielkiej masy tego auta - producent bardzo poskąpił tu na wyciszeniu wnętrza, nie mówiąc już o grubości blach. Nie jechałem VI gen. więcej niż 90 km/h, ale podejrzewam, że na takiej autostradzie trudno wytrzymać z uwagi na hałas.
VI gen. wkręca się na obroty dużo szybciej niż VIII gen. z uwagi na krótszą skrzynię biegów, bardzo ładnie też brzmi jak na czterocylindrowca.
Według mnie super opcja na pierwsze auto, szkoda tylko, że tak okropnie rdzewieje.

mike napisał(a):to ja jechałem chyba jakimś lumpem, bo wg moich odczuć nie jechał, nawet jak wciskałem gaz w podłogę


W Civicu, którego miałem okazję użytkować silnik był ledwo dotarty :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

17 Lut 2017, 11:05

łysy30 napisał(a):
galakty napisał(a):"Już" przy 3-4 tyś? Ty to nazywasz JUŻ? Pali mało bo te auto nic nie waży i tylko dlatego to jakoś się odpycha. Ale proszę, nie mów że ten silnik szybko nabiera mocy, bo max moment i max moc osiąga bardzo wysoko, nawet jak na benzynę.


No ale to przecież normalne w 16-sto zaworowej benzynie. Moje UFO też jest ospałe poniżej 3 tys. obrotów, taka już charakterystyka tych silników. Zgadzam się natomiast co do tego, że niskie spalanie wynika głównie z niewielkiej masy tego auta - producent bardzo poskąpił tu na wyciszeniu wnętrza, nie mówiąc już o grubości blach. Nie jechałem VI gen. więcej niż 90 km/h, ale podejrzewam, że na takiej autostradzie trudno wytrzymać z uwagi na hałas.
VI gen. wkręca się na obroty dużo szybciej niż VIII gen. z uwagi na krótszą skrzynię biegów, bardzo ładnie też brzmi jak na czterocylindrowca.
Według mnie super opcja na pierwsze auto, szkoda tylko, że tak okropnie rdzewieje.

mike napisał(a):to ja jechałem chyba jakimś lumpem, bo wg moich odczuć nie jechał, nawet jak wciskałem gaz w podłogę


W Civicu, którego miałem okazję użytkować silnik był ledwo dotarty :wink:


A co ma ilość zaworów do przebiegu krzywej momentu? Serio, co to ma do rzeczy? W swojej też mam 16V i jakoś zbiera się od dołu, max moment i max moc przypada o jakieś 1200-1400 obrotów niżej. U mnie na przykład powyżej 4 tyś nie ma sensu kręcić, bo moment już leci w dół.

Po prostu Civic ma silniki wysokoobrotowe i to trzeba stwierdzić i uznać. Dlatego wszyscy się śmieją, że to kosiarki bo kręcisz w górę, hałas rośnie a na trójce nadal masz 50 km/h :P (żart ofc, ale wiadomo o co chodzi). Jeden to lubi, jak mu wskazówka do 7 tyś leci, a drugi woli przy 2,5 tyś bieg zmienić i jechać dalej :)

Co do reszty się zgodzę. Mała, lekka puszka bez wyciszenia, żwawa i zwinna ze względu na masę. Silniki dla mnie też ładnie brzmią. Z tego co wiem mają ręczną regulację luzów? Wiec trzeba uważać na używane z LPG i ogólnie zresztą uważać i posłuchać jak pracują.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Lut 2017, 11:09

W tym budżecie i z małymi zniżkami skupiłbym się raczej na jakichś popularnych w Polsce autach segmentu B. Punto, Corsa, Polo, Clio z niewielkim benzyniakiem. Japońce są fajne, ale w tym budżecie ruda jest w pakiecie :lol:
A co do japońskich silników to u mnie lancer w miarę przyspiesza od 2000rpm. Jednak przy dynamicznym przyspieszaniu (wyprzedzanie tira) to przy 80km/h schodzę do trójki (4000rpm) :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lut 2017, 11:50

galakty napisał(a):W swojej też mam 16V i jakoś zbiera się od dołu, max moment i max moc przypada o jakieś 1200-1400 obrotów niżej.


No nie pisz głupot :)
O ile autocentrum nie kłamie max moment masz przy 3750 rpm, a max moc przy 5750 rpm, czyli jednak to typowe czterocylindrowe 16v.
Dla porównania mój Civic 90% momentu obrotowego (173Nm) ma ponoć dostępne już od 1500 rpm, a mam wrażenie, że poniżej 3000 rpm nic się w nim nie dzieje - jak przy starcie nie przyduszę mocniej gazu byle turbopierdziawka mnie miażdży.
Wszystko jednak kwestia tego czym jeździłeś i jakie masz porównanie. Mój kolega ma Leona mk2 1.6 8v i twierdzi, że to auto zap...la, także wiesz :D
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

17 Lut 2017, 12:33

łysy30 napisał(a):No nie pisz głupot :)
O ile autocentrum nie kłamie max moment masz przy 3750 rpm, a max moc przy 5750 rpm, czyli jednak to typowe czterocylindrowe 16v.
Dla porównania mój Civic 90% momentu obrotowego (173Nm) ma ponoć dostępne już od 1500 rpm, a mam wrażenie, że poniżej 3000 rpm nic się w nim nie dzieje - jak przy starcie nie przyduszę mocniej gazu byle turbopierdziawka mnie miażdży.
Wszystko jednak kwestia tego czym jeździłeś i jakie masz porównanie. Mój kolega ma Leona mk2 1.6 8v i twierdzi, że to auto zap...la, także wiesz :D


Akurat 1.6 8V z VAG to jest szrot i tu nie ma co dyskutować :D

1.4 90 KM
Max moc - 6400
Max moment - 4800

1.6 107 KM
Mac moc - 5700
Max moment - 3750

Przesadziłem trochę ale max moment jest osiągany sporo niżej. Do tego te 1.4 rozpędza Civic do setki w 13,3 sekundy, istny szatan :)

Popatrzyłem na wykresy i coś ciekawego zauważyłem... Otóż w Hondzie po 2 tyś rośnie moment, a przy 3 tyś nagle spada i dopiero od 4 tyś znowu rośnie :D I to nie mały spadek, ale krecha idzie wyraźnie w dół.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Lut 2017, 12:46

galakty napisał(a):Do tego te 1.4 rozpędza Civic do setki w 13,3 sekundy, istny szatan


Trudno mi powiedzieć, w moim byłym sedanie (lżejszym od 3D) było to trochę mniej niż 11 s. - a to mimo wszystko świetny wynik jak na taką pojemność.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

17 Lut 2017, 13:21

łysy30 napisał(a):
galakty napisał(a):Do tego te 1.4 rozpędza Civic do setki w 13,3 sekundy, istny szatan


Trudno mi powiedzieć, w moim byłym sedanie (lżejszym od 3D) było to trochę mniej niż 11 s. - a to mimo wszystko świetny wynik jak na taką pojemność.


Patrzę na filmy na YT i te 11-12 s. do zrobienia. Źle nie jest.

Chociaż moim zdaniem, jak kupować Civic to już z jakimś VTEC... Tak samo jak E46 to tylko z R6 pod maską. Ze zwykłym silnikiem to kolejne, nudne auto do toczenia się, a są inne w tej cenie które mają dobrą blachę itp itd.

Ale rozumiem autora, bo jeszcze za czasów szkolnych chorowałem na Civic VI ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Lut 2017, 13:30

galakty napisał(a):Ze zwykłym silnikiem to kolejne, nudne auto do toczenia się, a są inne w tej cenie które mają dobrą blachę itp itd.


W sumie masz dużo racji. Lepszym typem wydaje mi się choćby taka Xsara, która nie gnije i będzie młodsza, a usterki, które ją trapią można usunąć tańszym kosztem niż łatanie blachy w Hondzie.
Generalnie nie jestem zwolennikiem przywiązywania się w takim budżecie do konkretnych aut - każde będzie na swój sposób wyeksploatowane i wymagające większych lub mniejszych inwestycji.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna